منابع فلوراید چیست؟ و فلوراید چگونه باعث کاهش میزان پوسیدگی می شود؟ - گروه دندانپزشکی آریا

منابع فلوراید چیست؟ و فلوراید چگونه باعث کاهش میزان پوسیدگی می شود؟

منابع فلوراید چیست؟ و فلوراید چگونه باعث کاهش میزان پوسیدگی می شود؟

فلوراید در خمیر دندان ها، دهانشویه ها، بعضی نخ دندان ها، آب شرب شهری و مواد غذایی (روی آن ها درج شده است) وجود دارد.

گروه دندانپزشکی آریا نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با گروه دندانپزشکی آریا کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

وقتی که فلوراید در کنار ساختار دندان قرار می گیرد به عمق ساختمان نفوذ می کند و جزئی از دندان می شود. این ساختمان جدید که از مواد جدید تشکیل شده است خواص جدیدی هم پیدا می کند، از جمله اینکه نسبت به اسیدها مقاوم تر می شود، اسیدهایی که از طریق خوردن مواد غذایی ترش به صورت مستقیم یا تخمیر مواد غذایی توسط باکتری ها در محیط دهان تولید می شوند و در مجاورت با ساختار سخت دندان ها قرار گرفته و باعث حل شدن آن در خود می شود. به این روند شروع پوسیدگی می گوییم.

هرچقدر دندان ها زمان و میزان بیشتری در معرض فلوراید باشند مقدار بیشتری فلوراید به خودشان جذب کرده و ساختمانشان مستحکم تر می شود. امروزه توصیه می شود مسواک زدن و مصرف دهانشویه در زمان های متفاوت انجام شود و بلافاصله پشت سر هم نباشند تا دندان ها زمان بیشتری را در معرض فلوراید باشند.

وارنیش فلوراید و فلورایدتراپی چیست؟  

فلوراید تراپی راهی برای پیشگیری از پوسیدگی دندانی کودکان است که 2 بار در سال برای دندان های سالم و 3 بار در سال برای کودکانی که دندان های پوسیده دارند الزامی است.

فلوراید تراپی می تواند روند پوسیدگی دندان را 72-62 درصد کاهش دهد. فلوراید باعث می شود ساختار کلی دندان قوی تر شود و از پوسیدگی در برابر اسیدها محافظت شود.

 

گروه دندانپزشکی آریا

گروه دندانپزشکی آریا مجموعه دندانپزشکی آریا با مدیریت دکتر محمدرضا سلیمانی مفتخر است با بهره مندی از متخصصان و دندانپزشکان مجرب و تجهیزات کامل مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لیلا مصطفوی

    سلام من امروز دندان اسیابم که قبلا پر شده بود وروکش نکرده بودم شکسته لطفا وقت درمان میخواستم

  • فلاحی

    من سه تا از دندانهای نیشم بالای دندانهای دیگه در اومده دکتر شهرمان میگه یا باید بکشم یا ارتودنسی کنم چون هزینش زیاده منم وضع مالی خوبی ندارم نمیتونم ارتودنسی کنم میتونم بپرسم اونجا هزینش چقدره . من به شدت اذیت میشم وقتی حرف میزنم. با تشکر

  • محمد

    سلام 40 سال دارم. بعد از عکسی که از دندونام گرفتم متوجه شدم که یکی از دندونهای نیشم درنیومده و به حالت افقی توی لثه هستش. هیچ درد و احساسی هم بابت این دندون ندارم. می خواستم بدونم در صورتی که بخوام عمل کنم و دندون رو دربیارم هزینه ی عمل تقریبن چقدر میشه؟ و اینکه اگه نخوام دندون رو عمل کنم و دربیارم آیا امکان داره با ارتدنسی بشه اون دندون رو به بیرون هدایت کرد؟

  • لغو پاسخ