بهترین روش برای اصلاح لبخند چیست؟ - گروه دندانپزشکی آریا

بهترین روش برای اصلاح لبخند چیست؟

بهترین روش برای اصلاح لبخند چیست؟

اصلاح لبخند در افراد مختلف متفاوت است. حتما باید توسط دندانپزشک ویزیت شود، شرایط مختلف بهداشت، وضعیت دندان ها و فک ها نسبت به همدیگر را بسنجد و تصمیم بگیرد.

گروه دندانپزشکی آریا نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با گروه دندانپزشکی آریا کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

بهترین روش برا ی اصلاح ناهنجاری یا مشکلی که بیمار را اذیت می کند چیست؟

خیلی وقتها فقط رنگ دندان ها بیمار را اذیت می کند، که روش های مختلفی برای تغییر رنگ دندان داریم تا سفیدتر شود و به مرحله رضایت بیمار نزدیک شویم.

از جرم گیری و بروساژ تا بلیچینگ (به طور مفصل توضیح داده خواهد شد) و روش های تهاجمی تر، اما خیلی اوقات بیماران دوست دارند تا رنگ دندان های آنها تا دو سه درجه سفید تر از زمانی که با بلیچینگ حاصل می شود را شاهد باشند که در این صورت به سراغ روش های دیگر مثل ونیرها خواهیم رفت.

ونیر در کلمه به این معناست که به اصطلاح یک لایه نازک از مواد همرنگ دندان (برای  اصلاح بدرنگی خفیف تا متوسط) روی دندان های قدامی گذاشته می شود تا لبخند زیباتر شود.

ونیر ها دو نوع هستند:

نوع اول کامپوزیت

نوع دوم سرامیک

این درمان ها  برگشت ناپذیر هستند و بعد از مدتی نمی توان آن ها را از روی دندان بردارید و پشیمان شوید. چون برای شروع این درمان ها هرچند خیلی کم و ناچیز بخشی از ساختار طبیعی دندان برای ایجاد فضا از روی دندان برداشته می شود و برای جلوگیری از پوسیدگی های بعدی این نواحی باید پوشیده شوند و اینکه برداشتن ماده ترمیم از روی دندان های شما هم حتی اگر خیلی کم و ناچیز باشد باز هم محتمل است تا ساختار طبیعی دندان برداشته شود و مجددا دندان مستعد پوسیدگی در آینده شود. پس بسیار مهم است که با اطلاع از همه این موارد تصمیم نهایی خود را بگیرید و اگر ضرورتی برای این درمان ندارید این درمان را انجام ندهید چون  این درمان برگشت ناپذیر است.

کامپوزیت

ونیرهای کامپوزیتی ونیرهایی هستند که در مطب انجام می شود و اصولا هر فکی در یک جلسه انجام می شود مگر در شرایط خاصی که ممکن است درمان بیمار به دو جلسه طول بکشد. نیاز به مراحل لابراتواری خاصی ندارد، می توان این کار را در صورت عدم پوسیدگی یا موارد خاصی بدون هیچ گونه تراشی انجام داد.

کامپوزیت ها ترکیب های رزین و سلیکا هستند و در ترمیم های همرنگ دندان در دندان های جلویی و عقبی کاربرد دارند.

مزیت ونیرهای کامپوزیتی

– ونیرهای کامپوزیتی هزینه کمتری نسبت ونیرهای سرامیکی دارند.

– امکان ترمیم ونیرکامپوزیتی بدون نیاز به برداشتن کل آن وجود دارد.

– امکان کنترل شکل و فرم دندان حین انجام کار برای بیمار و به سلیقه بیمار وجود دارد و ما زودتر به نتیجه می رسیم.

مزیت ونیرهای سرامیکی

– ونیرهای سرامیک ونیرهایی هستند که ثبات زیبایی بیشتری دارند

– به نسبت رنگدانه ها مقاومت بیشتری دارند و تغییر رنگ خیلی خیلی کمتری نسبت به نوع کامپوزیتی دارند.

– استحکام ونیر سرامیکی در مقایسه با نوع کامپوزیتی بیشتر است در صورت شکستن و لب پر شدگی ونیر کامل باید در بیاید و دوباره به لابراتوار فرستاده شود و مجدد چسبانده شود.

در مقایسه با ونیرهای کامپوزیتی اکثر ونیرهای سرامیکی نیاز به تراش دارند هرچند خیلی اندک باشد.

در روش های جدید، نیاز به مراحل لابراتواری دارند و کار اصولا تا دوسه جلسه و گاهی اوقات هم تا 4 جلسه انجام می شود.

همچنین ونیرهای سرامیکی هزینه های نسبتا بالاتری از ونیرهای کامپوزیتی دارند.

کدام روش ماندگاری بیشتری دارد؟

ماندگاری ونیرهای کامپوزیتی و سرامیکی به نگهداری و مراقبت، بهداشت دهان و تغذیه خود فرد بستگی دارد.

گروه دندانپزشکی آریا

گروه دندانپزشکی آریا مجموعه دندانپزشکی آریا با مدیریت دکتر محمدرضا سلیمانی مفتخر است با بهره مندی از متخصصان و دندانپزشکان مجرب و تجهیزات کامل مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لیلا مصطفوی

    سلام من امروز دندان اسیابم که قبلا پر شده بود وروکش نکرده بودم شکسته لطفا وقت درمان میخواستم

  • فلاحی

    من سه تا از دندانهای نیشم بالای دندانهای دیگه در اومده دکتر شهرمان میگه یا باید بکشم یا ارتودنسی کنم چون هزینش زیاده منم وضع مالی خوبی ندارم نمیتونم ارتودنسی کنم میتونم بپرسم اونجا هزینش چقدره . من به شدت اذیت میشم وقتی حرف میزنم. با تشکر

  • محمد

    سلام 40 سال دارم. بعد از عکسی که از دندونام گرفتم متوجه شدم که یکی از دندونهای نیشم درنیومده و به حالت افقی توی لثه هستش. هیچ درد و احساسی هم بابت این دندون ندارم. می خواستم بدونم در صورتی که بخوام عمل کنم و دندون رو دربیارم هزینه ی عمل تقریبن چقدر میشه؟ و اینکه اگه نخوام دندون رو عمل کنم و دربیارم آیا امکان داره با ارتدنسی بشه اون دندون رو به بیرون هدایت کرد؟

  • لغو پاسخ