چه زمانی لیفت با نخ پیشنهاد می شود و به چه صورتی انجام می شود؟   - دکتر کامران محمدی جنیدی

چه زمانی لیفت با نخ پیشنهاد می شود و به چه صورتی انجام می شود؟  

چه زمانی لیفت با نخ پیشنهاد می شود و به چه صورتی انجام می شود؟  

جوان سازی یک کلمه کلی است که برای هر صورتی استفاده می شود و برای افراد بین 25 تا 70 سال می توانیم از روش های جوانسازی استفاده کنیم که بسیار متنوع است. در هر پوستی و هر سنی و با هر شرایطی کاملا متفاوت است.

کلینیک زیبایی کورال نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک زیبایی کورال کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

معمولا روش های جوان سازی حتما باید ترکیبی باشد و باید از چند روش باهم استفاده کنیم چون صورت لایه های مختلف دارد، بر روی استخوان جمجمه یک لایه عضله قرار دارد و روی عضله، لایه چربی قرار دارد روی چربی لایه پوست قراردارد که پوست سه لایه دارد.

بنابراین در 5 لایه ممکن است صورت بیمار افت پیدا کند، یعنی عضله، چربی (به خاطر چاقی و لاغری) و هم پوست شل شود و افتادگی پیدا کند. اگر فقط عضله سفت شود چربی و پوست افتادگی و شلی دارد، اگر فقط پوست درمان شود زیر سازی، عضله و چربی افتادگی دارد و این جوانسازی دوام کافی ندارد، بنابراین جوان سازی در سه لایه باید انجام شود.

روش های جوانسازی:

روش های جوانسازی شامل: هایفوتراپی، لیفت با نخ، تزریق ژل یا چربی و فیلر (برای پر کردن فضاهایی که شلی و افتادگی دارند) آراف فرکشنال و آراف ترماژ، میکرونیدلینگ که هر کدام برای لایه های مختلف صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

لیفت با نخ:

در این روش نخ در لایه میانی پوست کار گذاشته و به سمت بالا کشیده می شود. نخ لیفت سه دسته اند:

– یک دسته از نخ ها خیلی ریز هستند که نقش پرکنندگی و کلاژن سازی دارند و وقتی نخ کار گذاشته می شود باید صبر کنیم تا دو ماه از زمان آن بگذرد تا کلاژن سازی شروع شود تا حجم بدهد و ترمیم روی صورت انجام گیرد.

– دسته دیگر این نخ ها خاردار هستند که با یک کشش بسیار کم روی پوست کار گذاشته می شود و کشیدگی ایجاد می شود، برای صورت هایی که افتادگی زیادی ندارند این نخ ها استفاده می شود که خاصیت پر کنندگی و کششی دارند می توان به سمت بالا کشید و این افتادگی را سفت کرد.

– یک دسته دیگر از این نخ ها که جدیدا وارد بازار شده است نخ های دو سوزنه هستند. این نخ ها بلند، خاردار و دو سوزنه هستند، قدرت این دسته از نخ ها زیاد است و برای لیفت مورد استفاده قرار می گیرد. نخ ها داخل صورت کار گذاشته می شود و با کششی که ایجاد می کنیم پوست را به سمت بالا می کشیم. هر کدام از این نخ ها دوره نقاهت متفاوتی دارند. بیشترین دوره نقاهت مربوط به نخ های دو سوزنه است که بین دو هفته تا یک ماه تنظیم شدن، جا افتادن و رگلاژ نخ طول می کشد و اثر نسبتا خوبی برای لیفت صورت دارد. این نخ ها هم صورت را لیفت می کنند هم به مرور خود نخ که در حال آب شدن است و توسط بدن تجزیه می شود بعد از دو ماه کلاژن سازی می کند و سفتی نسبی به پوست می دهد.

آیا  لیفت با نخ عوارضی دارد؟

معمولا این نخ ها از دسته نخ هایی هستند که در جراحی های قلب و مثانه (ارگان های اصلی داخلی بدن) مورد استفاده قرار می گرفته است که بعدا کیفیت این نخ ها را بیشتر کردند و برای موارد زیبایی مورد استفاده قرار دادند.

معمولا حساسیت به این نخ ها خیلی کم است. مشکل اصلی که وجود دارد تکنیک کارگذاری نخ است، اگر درست کارگذاری نشود، سیستم استریل صورت نگیرد احتمال ورود آلودگی به پوست وجود دارد، ممکن است محل ورود نخ کمی عفونت پیدا کند (البته قابل درمان است). از مشکلات دیگر که ممکن است اتفاق بیفتد می توان به بیرون زدگی سر نخ از پوست اشاره کرد و حالت گزیدگی و نیش زدگی در پوست ایجاد کند که این مربوط به جاگذاری نخ است. مشکل دیگر این است که رد نخ ممکن است روی پوست باقی بماند که به خاطر ضخامت نخ، عمق کارگزاری و تکنیک کارگذاری است و که بعد از یک ماه تا یک ماه و نیم جا می افتد و برطرف می شود. اگر باعث ایجاد عفونت شده باشد با درمان برطرف می شود، اگر بیرون زدگی و نیش زدگی باشد پزشک سرنخ را کوتاه می کند و درمان می شود و مشکل خاصی به وجود نمی آید.

مهمترین مشکلی که ایجاد می کند ممکن است نخ بر فرد اثر کمی داشته باشد و باعث ایجاد نارضایتی فرد شود، چون هزینه بالایی را پرداخت می کند و تصوری که از لیفت با نخ دارد برای وی اتفاق نیفتد و حالت خوشایندی برای بیمار ایجاد نکند.

کلینیک زیبایی کورال

دکتر کامران محمدی جنیدی، پزشک پوست، مو و زیبایی، فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی، دارای 21 سابقه کار در زمینه زیبایی و لاغری

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • مریم محمودی

    من 33.34 سالمه واسه خط اخم وپیشانی بوتاکس مارک دیسپورت خوبه؟واینکه ایا تاثیری هم داره یا ن لطفا راهنمایی کنید اخه میگن بوتاکس وداخل سن زیر سی سال باید انجام داد

  • Mmm

    سلام خانم 31 ساله، 7 جلسه با الکساندرا کندلا کل بدن را لیزر کردم ولی جواب نگرفتم، هنوز موهام کامل در میاد فقط بخشی از بدنم بصورت کچلی در اومده موهای من بور هستن، آیا لیزر روی من جواب نمیده!؟  آیا ممکنه روی موهای بور جواب نده؟؟  

  • مهدی محمدی

    با سلام در مورد عمل جراحی پیشانی ناندرتال میخواستم بدونم. محدوده ی هزینه‌ی این عمل جراحی چقدر هست؟

  • زهرامحمدوردی

    سلام دختر من نه سالشه، ولی قبل رفتن به نه سالگی  ناحیه تناسلیش مو درآورده موها زیادشدن چند تار مو هم زیر بغلش در اومده، دکتر غدد بردم بعد از گرفتن آزمایش اطمینان دادن بلوغ نیست و این موها پوستی هست من خیلی نگرانم میشه بگید دلیلش چی میتونه باشه؟

  • لغو پاسخ