بوتاکس چگونه عمل می کند و بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟ - دکتر کامران محمدی جنیدی

بوتاکس چگونه عمل می کند و بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟

بوتاکس چگونه عمل می کند و بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟

بوتاکس روشی برای جوانسازی است که اثر سریع دارد، کم عارضه ترین و بهترین روش برای جوانسازی صورت است. بوتاکس یک روش تایید شده پزشکی است به شرطی که آن را نزد یک پزشک یا یک متخصص زیبایی انجام دهید.

کلینیک زیبایی کورال نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک زیبایی کورال کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

بوتاکس سمی از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. کار این سم فلج کردن عضلات است، یعنی در محل اتصال عصب به عضله، گیرنده را از کار می اندازد و عضله توان انقباض ندارد.

بوتاکس در جاهای مختلف صورت مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو در اوایل جنبه درمانی داشت و برای بیماری هایی مانند نورولوژی، انحرافات چشم استفاده می شد، ولی در حال حاضر این سم برای موارد زیبایی مخصوصا یک سوم فوقانی صورت که شامل پیشانی و اطراف چشم است بیشترین استفاده را دارد. بیشترین چروک عضلات بر روی پیشانی و اطراف چشم ظاهر می شود. هنگام بالا بردن پیشانی و اخم کردن خطوطی در این ناحیه ایجاد می شود که به آن خط اخم یا خطوط عرضی پیشانی گفته می شود. هنگام صحبت کردن با افراد اولین چیزی که به چشم می آید خطوط پیشانی و خط اخم است. تزریق بوتاکس برای این مناطق روش بسیار بی خطری است، به شرطی که تکنیک تزریق درست باشد و از داروهای استاندارد و مجوز دار استفاده شود.

زمانی که عضلات با تزریق بوتاکس فلج می شوند به دنبال آن شخص، توان اخم کردن و بالا بردن پیشانی را ندارد و یک صافی نسبی در پیشانی به وجود می آید. در مواقعی چین های بسیار عمیقی در ناحیه پیشانی وجود دارد که این چین های عمیق در عضله و پوست ایجاد شکستگی می کند، بوتاکس میزان عمق این چین را کم می کند ولی صد درصد برطرف نمی کند، به خاطر اینکه آسیب عضله و پوست داریم. در چنین مواقعی به مرور که بوتاکس تکرار می شود بدن شروع به ترمیم و بازسازی می کند و این چین ها توان پر شدن پیدا می کنند و تقریبا تا 95درصد و در بعضی موارد صد در صد محو می شود.

بوتاکس در برخی موارد برای کاهش میزان تعریق در کف دست ها یا زیر بغل نیز استفاده می شود.

ماندگاری بوتاکس:

دوام و ماندگاری بوتاکس بین 4تا6 ماه است. ویژگی های فردی و مقدار مصرف بوتاکس در مدت ماندگاری آن اثر دارد، اما اگر مراقبت های بعد از تزریق انجام نشود یا هر چیزی که با شرایط تزریق بوتاکس سازگار نباشد این زمان می تواند کاهش پیدا کند و چین و چروک ها دوباره برگردند.

برای تزریق بوتاکس معمولا گفته می شود زیر 18سال تزریق نباید انجام شود، در مواقعی دیده شده است که خانم 60 ساله هیچ چین و چروکی در صورت ندارد و موردی برای تزریق بوتاکس وجود ندارد و بالعکس در خانم 18 ساله ای مشاهده شده است که چین و چروک در صورت دارد و عضلات صورت ضخیم است، برای این مورد صددرصد باید بوتاکس تزریق شود چون در آینده ظرافت و ظاهر پیشانی آسیب می بیند که در این مواقع درمان سخت می شود و درمان های اضافه تر و هزینه بیشتری باید بپردازد.

کلینیک زیبایی کورال

دکتر کامران محمدی جنیدی، پزشک پوست، مو و زیبایی، فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی، دارای 21 سابقه کار در زمینه زیبایی و لاغری

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • مریم محمودی

    من 33.34 سالمه واسه خط اخم وپیشانی بوتاکس مارک دیسپورت خوبه؟واینکه ایا تاثیری هم داره یا ن لطفا راهنمایی کنید اخه میگن بوتاکس وداخل سن زیر سی سال باید انجام داد

  • Mmm

    سلام خانم 31 ساله، 7 جلسه با الکساندرا کندلا کل بدن را لیزر کردم ولی جواب نگرفتم، هنوز موهام کامل در میاد فقط بخشی از بدنم بصورت کچلی در اومده موهای من بور هستن، آیا لیزر روی من جواب نمیده!؟  آیا ممکنه روی موهای بور جواب نده؟؟  

  • مهدی محمدی

    با سلام در مورد عمل جراحی پیشانی ناندرتال میخواستم بدونم. محدوده ی هزینه‌ی این عمل جراحی چقدر هست؟

  • زهرامحمدوردی

    سلام دختر من نه سالشه، ولی قبل رفتن به نه سالگی  ناحیه تناسلیش مو درآورده موها زیادشدن چند تار مو هم زیر بغلش در اومده، دکتر غدد بردم بعد از گرفتن آزمایش اطمینان دادن بلوغ نیست و این موها پوستی هست من خیلی نگرانم میشه بگید دلیلش چی میتونه باشه؟

  • لغو پاسخ