مراقبت پس از عمل پروتز سینه - کلینیک جراحی و زیبایی هستیا

مراقبت پس از عمل پروتز سینه

مراقبت پس از عمل پروتز سینه

در 24 ساعت اول یک نفر بعد از اتمام عمل و هنگام شب باید جهت مراقبت همراه شما باشد.

کلینیک جراحی، زیبایی و لیزر هستیا نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک جراحی و زیبایی هستیا کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

نحوه قرار گرفتن در بستر پس از عمل چگونه است؟

در 3 هفته اول بعد از جراحی؛ سعی نمایید که به جای پهلو خوابیدن؛ به پشت بخوابید. هدف آن است که پروتزهای شما در روند التیام اولیه در بهترین محل خود قرار گیرند. چنانچه  نمی توانید  روی پشت بخوابید، در این صورت در وضعیت راحت دیگری به غیر از به شکم خوابیدن؛ قرار بگیرید.

سوتین طبی

سوتین طبی شما سینه ها و پروتزها را در بهترین وضعیت نگاه می دارد. سعی کنید برای 4 هفته به صورت تمام وقت (24 ساعته) سوتین طبی خود را ببندید و فقط هنگام حمام کردن از تن خود خارج کنید و بشورید بعد از خشک شدن تن کنید.

استحمام

شما می توانید 2روز بعد از عمل جراحی استحمام نمایید. (در حمام از آب داغ استفاده نکنید به مدت 4 هفته).

زمان کشیدن بخیه ها

اگر بخیه های جذبی برای شما زده شده است، خودشان جذب می شود نیازی به کشیدن ندارند ولی در صورت استفاده از بخیه های غیرقابل جذب، یک هفته بعد از عمل جراحی کشیده می شوند.

فعالیت بدنی و ورزش

بعد از عمل جراحی، حداقل برای مدت دو هفته از بلند کردن اشیا؛ بلند کردن دست و یا تحت فشار قرار گرفتن عضلات قفسه سینه خودداری کنید. همچنین برای مدت دو هفته  از وارد آمدن هر گونه فشار مستقیم به قفسه سینه پرهیز کنید. شما می توانید استحمام کنید، بنشینید و تلویزیون ببینید و … شما می توانید هر فعالیتی (باعث درد و ناراحتی ناحیه عمل شما نشود) انجام دهید. اجازه دهید بدنتان به شما بگوید که چه کاری می توانید انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید شما پس از 4تا 6 هفته می توانید ورزش سبک را شروع کنید.

کمپرس یخ

سرما یا کمپرس یخ تورم، کبودی و درد را کاهش می دهد. خرده یخ را در کیسه های زیپ دار قرار داده روی سینه خود قرار دهید. مدت قرار دادن کیسه یخ باید آنقدر باشد که سرمای آن موجب ناراحتی شما نشود.

استعمال دخانیات و الکل

مصرف سیگار و قلیان باعث کاهش جریان خون در عروق پوست شما می شود و احتمال عفونت و ماندن جای زخم را افزایش می دهد، لذا توصیه می شود که در 15 روز اول بعد از عمل جراحی به هیچ وجه سیگار و قلیان نکشید.

الکل عروق خونی را متسع می سازد و ممکن است با مصرف الکل احتمال خونریزی بعد از عمل افزایش پیدا کند. لذا تا قطع مصرف داروهای مسکن و ضد درد که خود از عوامل تشدید خونریزی هستند از مصرف الکل پرهیز کنید (حداقل 2 هفته).

تورم و درد

انتظار قدری ناراحتی بعد از عمل را باید داشته باشید به ویژه اگر پروتز زیر عضله شما قرار داده شده باشد. با مصرف منظم داروهای ضد درد و مسکن درد ناراحتی شما به حداقل می رسد

توجه داشته باشید که نامتفارن بودن پس از عمل طبیعی است و پس از چند ماه و کاهش تورم هر دو سینه بیشتر شبیه هم می شوند.

رانندگی

چنانچه پروتز زیر عضله قرار داده شده است، مشروط بر آنکه فرمان اتومبیل شما هیدرولیک باشد  یک هفته الی 10 روز بعد از عمل می توانید رانندگی کنید، ولی به یاد داشته باشید که فرمان اتومبیل را در نیمه پایین آن بگیرید، بدین ترتیب به عضلات روی پروتز فشار کمتری وارد می آید.

فعالیت جنسی

درصورتیکه در لمس دردی نداشته باشید و به عبارت دیگر بدنتان اجازه دهد، می توانید فعالیت جنسی داشته باشید.

آفتاب گرفتن

چنانچه اسکار (جای زخم محل جراحی) تازه در مقابل نورخورشید قرار بگیرد تمایل به تیره شدن دارد و زمان بیشتری طول می کشد تا این تیرگی برطرف شود. به دلیل آنکه به دنبال عمل جراحی؛ قدری بی حسی در سینه ها ایجاد می شود لذا ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوید و متوجه آن نشوید.

برگشت به سرکار

معمولا بیماران 2-1 هفته بعد از عمل می توانند به سرکار خود باز گردند یا اینکه فعالیت اجتماعی داشته باشند با این وجود به دلیل تفاوت هایی که در روند التیام زخم در افراد مختلف وجود دارد این زمان در افراد مختلف متفاوت است.

تغذیه

پس از عمل منع غذایی خاصی وجود ندارد.

اصول کلی مراقبت از زخم

روند ترمیم زخم حدود 1 سال به طول می انجامد. در ابتدا پس از عمل، زخم ظاهر خوبی دارد. پس از گذشت حدود 1 الی 2 ماه زخم قرمز تیره شده و به سمت ارغوانی شدن تغییر رنگ می دهد، زخم از سطح پوست برجسته شده و بدترین شکل زخم حدود 5-3 ماه پس از عمل خواهد بود. پس از این مدت زمان زخم تدریجا به سمت کم رنگ شدن رفته و سطح زخم مسطح می شود به طوریکه حدود یکسال پس از عمل، فقط خط باریکی به جا می ماند. بنابراین برای رویت نتیجه بایستی یک سال صبر کرد.

آدرس اینستاگرام دوم

کلینیک جراحی، زیبایی و لیزر هستیا

جراحي های : بيني،پروتز گونه، پروتز سينه، ماموپلاستي (کوچک کردن سینه)، ليفت سينه ابدومينوپلاستي (ليفت شكم)، پيكرتراشي و فرم دهي به بدن تزريق ژل و بوتاكس، تزريق چربي به صورت...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • فاطمه سیف زاده

    با سلام برای روشن تر شدن پوستم چکار کنم کرم و صابون خوب معرفی کنید

  • alo_admin

    سلام من سه ماهی هست ک ریزش مو دارم یه هفته پیش آزمایش گرفتم که کم کاری تیروئید دارم آیا موهایی که بر اثر کم کاری تیروئید ریختن مجددا رشد می کنند؟

  • alo_admin

    استفاده ا زروش میکرونیدلینگ آیا چروک های سطحی پوست را درمان میکند؟

  • alo_admin

    أيا ليزربرای غده‌نو رو فیبرو ماتوز ولکه ها وتوده وغده های آن ضرر دارد؟

  • لغو پاسخ
کلینیک جراحی، زیبایی و لیزر هستیا