انواع روش های حذف موهای زائد پزشکی - کلینیک جراحی و زیبایی هستیا

انواع روش های حذف موهای زائد پزشکی

انواع روش های حذف موهای زائد پزشکی

 

کلینیک جراحی، زیبایی و لیزر هستیا نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک جراحی و زیبایی هستیا کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

لیزر ND:Yag اِندی یَگ

این لیزر برای پوست های گندمی و برای نواحی تیره مورد استفاده قرار می گیرد با طول موج 1064 نانومتر. استفاده از این لیزر بر روی پوست های گندمی و تیره دو حالت دارد:

  1. درجات پایین = عدم جواب گیری کامل
  2. درجات بالا = سوختگی و ایجاد عارضه

اما به هر حال این لیزر برای نواحی سبزه و گندمی بدن طراحی شده است که می تواند با قدرت نفوذ بالا این نواحی را لیزر کرد.

لیزر الکساندریت

«الکساندرایت»  نام برند دستگاه نیست و در واقع مکانیسم لیزر بوده. یکی از محبوب ترین لیزرها در ایران است که در جذب رنگدانه های مو بسیار تخصصی عمل می کند.

چرا قیمت در لیزر الکساندرایت متفاوت است؟

در حقیقت با توجه به نوع دستگاه و کشور سازنده آن قیمت ها متفاوت است. در حال حاضر در سیستم های درمانی ایران از برندهای آسیای شرقی ( چین و کره و…) تا برندهای اروپایی (ایتالیایی) و نیز برندهای امریکایی لیزر «الکساندرایت» موجود می باشد.

بهترین نوع لیزر الکساندرایت جنتل مکس پرو نامیده می شود که مجهز به لیزر اندینگ می باشد که برای نواحی تیره و پوست های تیره این دستگاه بهتر از الکساندرایت پاسخ می دهد. چرا که با درجات بالاتر الکساندرایت امکان سوختگی وجود دارد. تعداد جلساتی که با این دستگاه مورد نیاز است تا انجام شود به این صورت است که: معمولا برای 90 درصد خانم ها 4 الی 6 جلسه خواهد بود و تنها 10 درصد به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند. البته برای لیزر موهای زائو آقایان این تعداد جلسات بیشتر خواهد بود. فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد برای بدن ۲ ماه یکبار و صورت هر ماه می باشد. اما به هر حال نمی توان در مورد تعداد جلسات اطلاع دقیقی داد، این مورد در حین انجام لیزر بیشتر قابل تشخیص است.

آیا می توان پوست های برنزه را لیزر کرد؟

پس برنزه شدن با روش های طبیعی و مصنوعی پوست به شدت خشک و آسیب پذیر است به همین دلیل تاباندن اشعه لیزر بر روی پوست خشک و آسیب دیده منطقی نیست.

به همین دلیل است که از پس از حمام آفتاب و یا سولاریوم تا چندین ماه اجازه انجام لیزر موهای زائد را نخواهید داشت. اما پوست های گندمی و سبزه به راحتی و بدون هیچ نگرانی می توانند تحت لیزر موهای زائد قرار گیرند.

آمادگی های لازم قبل از لیزر موهای زائد

کارهایی که باید قبل از لیزر انجام شود به این گونه است که از هیچ گونه مرطوب کننده یا خوش بو کننده ای استفاده نشود. حداقل  تا یک ماه نباید موهای بدن را وکس یا اپیلاسیون کنید. همچنین از برنزه کردن پوست خود قبل از لیزر و در طول درمان خود داری کنید. همچنین اگر از لیزر برای رفع موهای زائد صورت استفاده می کنید بهتر است که از کرم ضد افتاب استفاده کنید.

 مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

بهتر است تا یک روز بعد از لیزر موادری از قبیل: استفاده از شوینده، فعالیت بدنی شدید و لباس های تنگ خودداری کنید.در طول دوره درمان موهای خود را با تیغ بتراشید. بعد از لیزر با پوست خود بازی نکنید.

خانم های کمتر از 50 سال که در نواحی صورت، دور سینه، شکم وکشاله ران موی زاید دارند باید حتما آزمایش هورمونی و سونوگرافی تخمدان انجام دهند.

لیزر موهای زائد برای چه اشخاصی ممنوع است؟

بانوان باردار و شیرده: تغییرات هورمونی در دوران باردای و شیردهی ممکن است باعث بازگشت بخشی از موهای زائد شود، به همین دلیل اگر قصد بارداری دارید، بهتر است لیزر موهای زائد را از چند ماه پایانی شیردهی آغاز کنید.

اشخاصی که بیماری های عصبی دارند.

اشخاصی که دارای زخم و یا عفونت فعال در ناحیه مورد لیزر هستند.

لیزر موهای زائد در چه صورت می تواند عارضه داشته باشد؟

لیزر موهای زائد هیچ گونه عارضه ای برای بدن ندارد چرا که این امواج به طور سطحی به بدن وارد می شوند و تنها تا 3 میلیمتر وارد لایه های پوست می شوند پس جز قرمزی پوست مورد دیگری را تا به حال نداشته اند که بعد از ساعاتی قرمزی و التهاب نیز رفع می شود. پس در نظر داشته باشید که لیزر حتی نمی تواند باعث نازایی شود که اگر غیر از این بود مطمئنا تا به حال توسط سازمان بهداشت توقیف می شد، اما باید توجه داشته باشید که برای استفاده از لیزر حتما به مراکز تخصصی مراجعه کنید تا افراد متخصص با توجه به نیاز شما طول امواج مناسبی را انتخاب کنند، چون در غیر اینصورت می تواند به شما آسیب برساند.

آیا با وجود مشکلات هورمونی می توان لیزر انجام داد؟

یکی از سوالات همیشگی برای انجام لیزر موهای زائد این است که موهای هورمونی نیز می تواند با لیزر از بین برود؟

خانم هایی که با موهای هورمونی دست و پنجه نرم می کنند حتما باید قبل از لیزر مشکلات هورمونی آن ها بررسی شود. زیرا در صورت عدم درمان، این مشکل را همیشه خواهند داشت و از طریق لیزر هیچ جواب قانع کننده ای را دریافت نخواهند کرد.

علل رشد موهای زائد در خانم ها می تواند به دلایل زیر باشد:

– دلایل ژنتیکی

– سندرم تخمدان پلی کیستیک

– استفاده برخی از داروها (مانند کورتیزون خوراکی، فنی توئین، ماینوکسیدیل و تستوسترون)

– تومور یا بیماری های غده فوق کلیه

– افزایش تستوسترون

– حتما قبل از انجام لیزر مشکلات هورمونی خود را با کلینیک مورد نظر در میان بگذارید.

آیا لیزر موهای زائد می تواند باعث سوختگی شود؟

بله دستگاه های لیزر موهای زائد بسیار پرتوان هستند و در صورتی که بدون نظارت پزشک و با درجات اشتباه انجام شوند یقینا سوختگی و عوارض جبران ناپذیر خواهند داشت، در این مرکز همواره لیزر با نظارت پزشک انجام می شود و مطابق با مصوبه وزارت بهداشت پیش از شروع هر جلسه لیزر باید مشاوره ای کوتاه با پزشک داشته باشید.

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

گرمای ایجاد شده در سطح پوست توسط لیزر باعث ایجاد درد می شود آخرین و پیشرفته ترین دستگاه لیزر دنیا برای از بین بردن و لیزر موهای زائد دستگاه «جنتل مکس پورو» ساخت کمپانی «کندلا» آمریکا است. در حین انجام لیزر موهای زائد به دلیل امواج کمی گرما به پوستتان منتقل می شود که اگر تحمل ان را نداشته باشید ممکن است دوره های لیزر را رها کنید اما این دستگاه با داشتن سیستم خنک کننده توسط اسپری کردن، به کاهش حس درد و التهاب و سوزش می پردازد. از دیگر مزیت های این دستگاه، قابل تنظیم بودن میزان انرژی و عرض پالس ها برای از بین بردن هر نوع مو با هر نوع ضخامت است. همچنین این دستگاه برای هر نوع رنگ پوستی نیز مناسب است و حتی ویژگی منحصر به فرد آن برای از بین بردن موهای زائد در پوست های تیره است.

همچنین پیشنهاد می شود همیشه پس از استحمام عادت به استفاده از لوسیون داشته باشید تا جلوی خشکی پوست را بگیرید.

آدرس اینستاگرام دوم

کلینیک جراحی، زیبایی و لیزر هستیا

جراحي های : بيني،پروتز گونه، پروتز سينه، ماموپلاستي (کوچک کردن سینه)، ليفت سينه ابدومينوپلاستي (ليفت شكم)، پيكرتراشي و فرم دهي به بدن تزريق ژل و بوتاكس، تزريق چربي به صورت...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • فاطمه سیف زاده

    با سلام برای روشن تر شدن پوستم چکار کنم کرم و صابون خوب معرفی کنید

  • alo_admin

    سلام من سه ماهی هست ک ریزش مو دارم یه هفته پیش آزمایش گرفتم که کم کاری تیروئید دارم آیا موهایی که بر اثر کم کاری تیروئید ریختن مجددا رشد می کنند؟

  • alo_admin

    استفاده ا زروش میکرونیدلینگ آیا چروک های سطحی پوست را درمان میکند؟

  • alo_admin

    أيا ليزربرای غده‌نو رو فیبرو ماتوز ولکه ها وتوده وغده های آن ضرر دارد؟

  • لغو پاسخ
کلینیک جراحی، زیبایی و لیزر هستیا