پی آر پی برای کدام قسمت ها مناسب تر است؟ - مطب متخصصین دریتا

پی آر پی برای کدام قسمت ها مناسب تر است؟

پی آر پی برای کدام قسمت ها مناسب تر است؟

پی. آر. پی، درمان به ‌وسیله پلاسمای غنی شده پلاکتی است که چند سالی است در کشور ما روی آن تبلیغات زیادی می‌شود و در امور زیبایی و درمانی پوست کاربردهای گسترده دارد.

مطب متخصصین دریتا نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مطب متخصصین دریتا کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

پی آر پی در افزایش قطر مو، جوان سازی صورت، برای جوانسازی پشت دست، دست، بدن و مخصوصا نواحی دکلته و گردن نقش بسزایی دارد که در دنیا به صورت روتین از این روش استفاده می شود.

در مورد پی آر پی کنگره های زیادی تشکیل شده است، مقالات زیادی نوشته شده است، کتاب های متعددی به نشر رسیده است که ما نمی توانیم نقش آن را انکار کنیم ولی نکته این است که ما نمی توانیم بگوییم پی آر پی به تنهایی کاربرد دارد، بلکه پی آر پی یک روش کمکی است که می تواند باعث افزایش قطر و رشد مو شود و وضعیت مو را بهتر کند. پی آر پی می تواند به جوان سازی کمک کند، ولی در کنار این روش باید از روش های دیگر دارویی مثل داروهای موضعی، خوراکی و لیزرها یا روش هایی که به جوان سازی کمک می کنند هم باید استفاده کرد.

محققان، پی آر پی را با جدا کردن پلاسما از خون و تمرکز آن تولید کرده اند. ایده این روش به این صورت است است که تزریق ماده پی آر پی به بافت های آسیب دیده، بدن شما را تحریک می کند تا سلول های جدید و سالم را بسازد و باعث بهبودی و جوانسازی پوست شود.

کاربرد پلاسمای غنی از پلاکت در جوان‌ سازی پوست یک راهکار نوین درمانی است که بر اساس فاکتورهای رشد فرد پایه‌ریزی شده است.

امروزه استفاده از این روش در بهبود پوست آسیب ‌دیده و جوان‌ سازی پوست موردتوجه بسیاری از متخصصان این حوزه قرارگرفته است. قرار گرفتن پلاکت در بافت، موجب فعال شدن آن و آزاد شدن فاکتورهای رشد می‌ شود که در نهایت به جذب سلول‌ های بنیادی در محل آسیب ‌دیده منجر خواهد شد. به‌ این‌ترتیب با تقسیم و تمایز سلول‌ های بنیادی عروق جدید، کلاژن، الاستین و ماتریکس خارج سلولی در محل آسیب ‌دیده ساخته می‌شود که به بهبود ضخامت و الاستیسیته پوست کمک می ‌کند.

نکته:

انجام «پی. آر. پی» در مطب‌ها ممنوع است، می‌گوید: «این درمان باید در مراکز معتبر درمانی و کلینیک‌ های مجهز زیر نظر پزشکان متخصص انجام شود تا خطری متوجه بیمار نباشد.»

یک موضوع پر اهمیت در انجامPRP، انتخاب درست کیت PRP است چراکه بدلیل توسعه روز افزون این روش در انواع تخصص های پزشکی و به دنبال آن افزایش تقاضا، کمپانی ها و حتی افراد مختلفی اقدام به ساخت و ارائه کیت PRP نموده اند که متاسفانه برخی از آنها دارای کیفیت لازم نبوده و گاهی حتی دارای استانداردهای مقتضی نبوده و استفاده از آنها برای سلامتی بیمار مضر است.

استفاده از کیت ‌های یک بار مصرف برای چند بیمار در بر خی مطب ‌ها باعث شده تا تزریق خون از این کیت‌ های آلوده عوارضی را برای برخی بیماران به وجود آورد که گاه هزینه ‌های درمان‌ های بعدی را برای آن ها چند برابر کرده است.

نکته آخر اینکه هیچ کس منکر درمان به‌ وسیله پی ‌آر ‌پی نیست، اما تبلیغاتی که در کشور ما انجام می ‌شود به گونه ‌ای است که گویا تمام بیماری ‌ها به وسیله پی ‌آر ‌پی درمان می ‌شود این در حالی است که استفاده از این نوع درمان نیاز به دانش کافی دارد و معجزه نمی‌ کند.

مطب متخصصین دریتا

دکتر زهرا اکبری، متخصص پوست، مو و زیبایی، لیزر درمانی و جراحی های پوست، عضو آکادمی درماتولوژی آمریکا،دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی پوست

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • HOSSEIN KHODAYAR

    سلام خانم دكتر ، بنده بعد از عمل بيني با گذشت يك سال در ناحيه بخيه ها ( دورِ بيني ) التهاب شديد دارم همچنين چانه و پشت سر هم جوش هايي ايجاد شده ، سه تا دكتر رفتم كه هر سه دكتر قرص داكسي تجويز كردن ، چند دوره هم مصرف كردم اما جوش ها نرفتن ، نا گفته نماند به بهداشت سر و صورت حساسم و روزي چند بار سر خودم رو ميشورم و صورت هم با فوم سي گل ميشورم ، لطفا اگه ميشه راهنماييم كنيد ، با تشكر .

  • فریده ایزدی نیا

    سلام وعرض ادب خانم دکتر یه سوال داشتم 29سالمخ زیر چشمم چروک افتاده یه ساله ومعلوم تاالان کاری نکردم میخام بوتاکس کنم لطفا راه حل

  • علی راد

    سلام وقت بخیر از بچگی نه فقط دستام بلکه تمام بدنم لرزش خفیفی داشت الان احساس میکنم بیشترم شده پسر عصبی هم نیستم راه درمان چیه بنظرتون سپاس

  • ناهید احمدی

    سلام من از اوایل بهمن ۹۷بیماری روزه آ گرفتم با مراجعه به پزشک هم بهبودی حاصل نشد، خسته شدم از بس که هرشب ضایعات رو با کرم دست سازشون چرب کردم و دارو خوردم. واقعا سرخورده شدم نمیدونم چرا دست از سرم برنمیدارن این لکه ها ممنون میشم منو راهنمایی کنید

  • لغو پاسخ