دابلوتراپی چیست و چرا هر روز بر تعداد طرفداران آن در دنیا افزوده می شود؟ - مرکز لیزر نگین تندیس

دابلوتراپی چیست و چرا هر روز بر تعداد طرفداران آن در دنیا افزوده می شود؟

دابلوتراپی چیست و چرا هر روز بر تعداد طرفداران آن در دنیا افزوده می شود؟

دابلوتراپی، که به لیفتینگ بدون جراحی یا هایفو تراپی (HIFU) نیز شهرت یافته است جدیدترین روش لیفتینگ غیر تهاجمی در دنیا است، به طوریکه تاثیر درمانی این روش قابل مقایسه با روش‌های جراحی در دنیا است.

مرکز لیزر نگین تندیس نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مرکز لیزر نگین تندیس کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

تاثیرپذیری چشمگیر دابلوتراپی در کنار عدم بازگشت نتایج درمانی، فقدان دوره نقاهت و  عدم وجود عوارض جانبی موجب افزایش روز افزون طرفداران این روش درمانی شده است.

گروه بزرگی از طرفداران دابلو تراپی را هنرپیشه ها و افراد مشهور تشکیل می‌دهند این افراد همواره به دنبال راهکارهایی هستند که در کنار دستیابی به لیفتینگ و جوانسازی موثر چهره آنها را غیر طبیعی نکرده تغییری در حرکت عضلات صورت در آنها به وجود نیاورد.

دابلوتراپی تنها تکنیک غیر جراحی مختص لیفتینگ پوست است این تکنولوژی به طور انتخابی بر روی لایه اصلی مسئول بالا کشیده شدن پوست (لایه SMAS) اثر می گذارد.

تا قبل از به روی کار آمدن دابلو، هیچ روشی به جز روش جراحی امکان دسترسی به لایه SMAS را نداشت، لذا تاثیر سایر روش ها در بالا کشیدن پوست تنها با افزایش مختصری در قوام و الاستیسیته پوست به وجود می‌آمد. خوشبختانه با به کار آمدن تکنیک دابلوتراپی تنها افرادی مجبور به انجام لیفتینگ به روش جراحی هستند که افتادگی های پوست در آنها موجب آویزان شدن شدید پوست صورت و گردن شده باشد.

در لیفتینگ به روش جراحی،  پوست را برش داده، لایه SMAS را کشیده، اضافه آن، توسط برش جراحی جدا می‌شود. این روش بیشترین میزان لیفتینگ را ایجاد می‌کند اما با عوارضی نظیر غیر طبیعی شدن چهره، باقی ماندن اسکار (خط برش جراحی) امکان ریزش موهای سر در ناحیه برش و عوارض و خطرات ناشی از جراحی همراه است.

دابلوتراپی با چه مکانیسم هایی موجب لیفتینگ می شود؟

– کاهش مساحت فوری و دائمی لایه SMAS که موجب بالا کشیده شدن پوست می‌شود.

– افزایش قوام و الاستیسیته لایه SMAS، که موجب بالا نگه داشته شدن پوست می شود.

– تحریک ساخت کلاژن و الاستین در لایه های مختلف پوست، که موجب جوان سازی و افزایش قوام و الاستیسیته پوست می شود.

دابلوتراپی چه کاربردهایی دارد؟

– لیفتینگ صورت و گردن

– افزایش قوام پوست

– جوانسازی

– از بین بردن چین و چروک و چروک های ظریف اطراف چشم ها

– بالا کشیدن ابروها

– رفع افتادگی پلک ها با بالا کشیدن عضله پیشانی ( فرونتالیس)

– رفع افتادگی گردن

– رفع افتادگی ناحیه تحتانی صورت (ساب منتال)

– خوش فرم کردن V-Line (زاویه فک تحتانی)

پرسش های متداول

مراقبت های پس از انجام دابلو تراپی کدامند؟
از فرد خواسته می شود صورت و گردن خود را با آب سرد و بدون استفاده از ماده شوینده شستشو داده، از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب استفاده کند.

چه افرادی مجاز به استفاده از روش دابلوتراپی نیستند؟
خانم های باردار، مبتلایان به دیابت کنترل نشده، مبتلایان به بدخیمی ها و وجود ضایعه پوستی ناشناخته در محل انجام پروسه، از موارد منع درمان با دابلو  است.

مدت دوام اثر دابلو تراپی چقدر است؟
از آنجایی که کاهش مساحت لایه SMAS اثری ماندگار و غیر قابل بازگشت است نتایج درمانی دابلو تراپی موقتی نبوده، تاثیری ماندگار دارد. اما با توجه به غیر قابل اجتناب بودن پروسه پیری و تاثیر نیروی جاذبه زمین بر روی افتادگی پوست، احتمال نیاز به تکرار درمان به علت افزایش سن، در سال‌های آتی وجود دارد .

فاصله زمانی میان تزریق ژل و بوتاکس با دابلوتراپی به چه صورت است؟
با توجه به کاهش عمر ژل و بوتاکس توسط درمان‌های افزاینده دما در پوست، توصیه می‌شود ابتدا دابلوتراپی برای بیماران انجام شده سپس اقدام به تزریق ژل و بوتاکس کنید، اما اگر دابلوتراپی برای بیمار انجام شده باشد از روز بعد بدون محدودیت می توان ژل یا بوتاکس را برای وی تزریق کرد.

بیماری که اقدام به انجام لیفتینگ با دستگاه دابلو می کند آیا می‌تواند جهت مقاصد درمانی دیگر نظیر از بین بردن اسکارهای آکنه (جای جوش) از دستگاه‌های دیگری نظیر لیزرهای Co2 fractional نیز استفاده کند؟
بله یک روز پس از دابلوتراپی هیچ گونه محدودیتی در استفاده از سایر روش های درمانی وجود ندارد.

آیا افتادگی پلک ها را می توان با دابلوتراپی درمان کرد؟
از آنجایی که امواج HIFU قابل استفاده در داخل کره چشم نمی باشد تنها اگر افتادگی پلک ها با بالا کشیده شدن عضله پیشانی قابل اصلاح باشد می‌توان بیمار را با دابلوتراپی درمان کرد.

چند روز پس از دابلوتراپی می‌توان از کرم‌های آرایشی استفاده کرد؟
بلافاصله پس از اتمام درمان و بعد از استفاده از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب، می‌توان از کرم های آرایشی بدون هیچ گونه محدودیتی استفاده کرد.

علیرغم تک جلسه بودن دابلوتراپی اگر فردی مایل به تکرار درمان جهت دستیابی به نتایج بیشتر باشد حداقل فاصله بین دو جلسه درمانی چقدر است؟
دابلوتراپی روشی تک جلسه ای هست و نیازی به تکرار درمان ندارد. اما اگر فردی مایل به تکرار جلسه درمانی جهت دستیابی به لیفتینگ بیشتر باشد، می‌تواند ۶ ماه بعد، نسبت به تکرار درمان اقدام کند.

عوارض جانبی احتمالی دابلو تراپی کدامند؟

اگر فرد دارای پوستی بسیار حساس باشد تنها احتمال بروز مختصری اریتم قرمزی در پوست ناحیه تحت درمان وجود دارد که با استفاده از کرم ترمیم کننده در کمتر از یک ساعت محو خواهد شد.

چه عاملی موجب بروز افتادگی پوست می‌شود؟

کلاژن و الاستین، فاکتور های اصلی حفظ قوام و الاستینه پوست هستند. افزایش سن، مصرف سیگار و کافئین، مواجهه با نور خورشید و استرس، از عوامل اصلی کاهش میزان ساخت کلاژن و الاستین در پوست و لایه SMAS هستند. این عوامل، در کنار تأثیر نیروی جاذبه زمین، موجب بروز شلی و افتادگی پوست خواهند شد.

SMAS : superficial muscular aponeurotic system

‌‌لایه نازکی از جنس بافت همبند است که درست در زیر پوست و روی عضله قرار دارد. SMAS لایه هدف در لیفتینگ به روش جراحی است و همان لایه ای است که جراحان در هنگام انجام جراحی لیفتینگ، با ایجاد برش جراحی، اقدام به کاهش مساحت این لایه می کند.

((علاوه بر جراحی، تنها سیستمی که می تواند موجب کاهش مساحت لایه SMAS شود، تکنیک دابلوتراپی است. دابلوتراپی، علاوه بر کاهش مساحت، می تواند موجب افزایش قوام و الاستیسیته SMAS نیز بشود که این امر، خود تاثیر بسزایی در لیفتینگ پوست صورت و گردن خواهد داشت)).

چه مدت پس از انجام دابلوتراپی نتیجه درمان مشخص می‌شود؟

تاثیر دابلوتراپی دو بخش دارد، یکی تاثیر فوری و دیگری دائمی است، که به علت کاهش مساحت لایه SMAS ایجاد می شود. تاثیر فوری و فوق العاده این بخش از درمان، تا حدی است که پس از کار بر روی یک نیمه از صورت و گردن تفاوت آن با نیمه دیگر، کاملا مشهود و واضح است.

بخش دوم درمان مربوط به تحریک فیبروبلاست ها به ساخت کلاژن و الاستین است که موجب جوان سازی و افزایش قوام پوست و لایه SMAS می شود. نتایج این پروسه، از یک ماه پس از درمان آغاز شده، ۳ ماه بعد چشمگیر بوده تا شش ماه بعد به حداکثر میزان خود خواهد رسید.

کدام یک از نواحی صورت را می‌توان با دابلو لیفت کرد؟

تمامی قسمت های گردن، غبغب و صورت، به جز ناحیه‌ای که بر روی غده تیروئید قرار دارد و قسمتهای داخلی کره چشم، قابل انجام لیفتینگ با دستگاه دابلو است.

به چه مراقبت ها و آمادگی هایی قبل از انجام دابلوتراپی نیاز است؟

به هیچ گونه مراقبت و آمادگی خاصی قبل از انجام این روش نیازی نیست و تنها از فرد خواسته می شود در صورت مصرف داروهای ضد لک و لایه بردار مصرف این داروها را از سه روز قبل قطع کند.

بیمار چه زمانی پس از دابلوتراپی می‌تواند به کار و زندگی روزمره باز گردد؟

از آنجایی که این روش بر روی لایه‌های عمقی اثر می کند قرمزی و تورم ندارد، فرد می تواند بلافاصله پس از اتمام جلسه درمانی، به کار و زندگی روزمره خود بازگردد.

مرکز لیزر نگین تندیس

لیزر نگین تندیس خدمات: - الکساندرایت آمریکایی - مزوتراپی - هايفوگلد - فيلرجوانسازی - پاکسازی - بوتاکس

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Nazanin

    باسلام وخسته نباشید خدمت پزشک محترم وباعرض معذرت ازینکه مزاحم شدم یک سوال داشتم ممنون میشم پاسخ دهید چون خیلی نگرانم ،اگرکسی مبتلا به زگیل دست باشد وبه شیرآب دستشویی یاسطوح دیگردست بزندوماهم به شیرآب وآن سطوح دست بزنیم وبعددستمان با لباس زیرمان تماس پیداکند،ویروس ازین طریق به دستمان وسپس به لباس زیرمنتقل شده وباعث ایجادزگیل درنواحی تناسلی یاکشاله ران ومقعد میشود؟ممنون میشوم پاسخ سوال راداده وراهنمایی کنید ،باتشکربسیارفراوان

  • لغو پاسخ