زیبایی دندان ها و طرح لبخند با لمینیت و کامپازیت - مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

زیبایی دندان ها و طرح لبخند با لمینیت و کامپازیت

زیبایی دندان ها و طرح لبخند با لمینیت و کامپازیت

لمینت دندان به دو روش انجام می شود:

مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

– لمینت کامپازیتی یا ونیر

– لمینیت سرامیکی

ونیر کامپازیت

ونیر کامپازیت یکی از روش های مناسب برای رفع ناهنجاری های دندان ها در جهت ترمیم و زیبایی و طراحی فرم و خط لبخند است.

با این روش می توان نقص های سطوح دندان ها، ساییده شدن آنها و یا ترمیم کلی فرم دندان ها و جاهایی که دچار لکه، شکستگی و یا ناصافی هستند را برطرف کرد.

مزایا:

– از مزایای ونیر کامپازیت نسبت به روش های دیگر این است که در داخل مطب توسط دندانپزشک به طور مستقیم روی دندان بیمار کار می شوند. دندان ها تراش نمی خورند، نتیجه سریع و به راحتی و معمولا در یک جلسه به دست می آید.

–   اگر ونیر کامپازیت به مرور زمان یا در اثر ضربه و هر چیز دیگر دچار صدمه، لب پر شدن یا شکستگی و تغییر رنگ شود به راحتی قابل ترمیم و بازسازی است.

– قمیت ونیر کامپازیت نسبت به درمان های دیگر مانند لمینت ارزانتر و برای بسیاری مقدورتر است.

معایب:

ایراداتی که به ونیر کامپازیت ها گرفته می شود بسیاری مربوط به عدم تبحر و مهارت کافی در انجام آن است. اگر کار غلط و نامناسب انجام شود عوارض متعددی مانند آسیب به بافت لثه و پوسیدگی دندان ها را در پی دارد، ضمن اینکه این کار حوصله و دقت زیاد لازم دارد و همچنین عدم استفاده از مواد مرغوب و درجه یک در ضعیف شدن نتیجه کار اثر دارد. مورد بسیار مهم قابل توجه و دقت، رعایت اصول نگهداری و بهداشت توسط فرد است.

امروزه با معرفی کامپازیت های نانو و با توجه به پیشرفت های زیادی که در خصوصیات این کامپازیت ها حاصل شده است دوام و استحکام و ثبات رنگ آنها ارتقاء پیدا کرده است.

ونیرهای سرامیکی

ونیرهای سرامیکی یا همان لامینت های سرامیکی از پرطرفدارترین روش های زیبایی برای اصلاح طرح لبخند هستند. این ونیرها نسبت به لمینت های کامپازیت مقاوم تر، دارای ثبات رنگی بیشتری هستند و ظاهر طبیعی تری هم دارند. انتخاب رنگ در این لمینت ها آسان تر است.

در شرایطی که این طرح درمان مناسب مشکل دندانهای بیمار باشد یکی از بهترین گزینه های زیبایی دندان انتخاب شده است. جنس لمینت از سرامیک یا در اصطلاح عامیانه چینی است، به بافت لثه آسیبی نمی رساند و استحکام بالایی دارد، ولی همه این مزایا دلیل کافی برای انجام لمینت در همه موارد و برای همه نیست، بلکه تشخیص و انتخاب آن بر عهده دندانپزشک خواهد بود. در لمینت های سرامیکی دندان ها باید تراش داده شوند و این کار برای دندان های سالم شخص و صرفا جهت زیبایی روش مناسب و عاقلانه ای نیست، ضمن اینکه برای هرگونه ناهنجاری و به هم ریختگی یا نافرم بودن دندان ها جوابگو نیست.

از طرفی قیمت آن هم نسبت به کامپازیت بیشتر است و این موردی است که خود بیمار باید در انتخاب آن تصمیم گیری کند. ضمنا اگر لامینت های سرامیکی آسیب ببینند قابل ترمیم نیستند و باید مجددا در لابراتوار ساخته شوند. زمان ساخت هر لامینت سرامیکی حدود یک هفته است.

نوع دیگری از لامینت ها هستند که بدون تراش دندان و به صورت ورقه ای بسیار نازک و ظریف ولی مستحکم بر روی دندان ها قرار می گیرند. ساخت اینها هم در لابراتوار و با پروسه زمانی طولانی تر انجام می شود، بسیار زیبا و طبیعی هستند و باز هم اگر شرایط و مدل نامنظم و بدفرم بودن دندان ها کاندید مناسبی برای این روش درمانی باشد انتخاب خیلی خوبی هستند، ولی اینها هم محدودیت های خاص خود را دارند و برای هر نوع فرم و شکل قابل اجرا نیستند و در بسیاری از ناهنجاری ها جوابگو نیستند. قیمت این طرح درمان و روش زیبایی نسبت به تکنیک های دیگر بالاتر است.

در نهایت انتخاب هر کدام از این روش ها برای زیبایی و آنچه اصطلاحا به لبخند هالیودی معروف شده است بستگی به فاکتورهای متعددی دارد که در مشاوره بین بیمار و دندانپزشک تصمیم گیری خواهد شد.

 

مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی؛ ایمپلنتولوژیست سوابق علمی دکتر سمیعی فارغ التحصیل از دانشگاه مالمو سوئد، یکی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی دنیا. گذراندن دوره های تکمیلی در بخش های جراحی، ارتودنسی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Jafar nasiri

    قرص کلسیم D برای التهآب لثه فرد دیابتی و cll ضرر داره یا ن

  • هيواحسيني

    سلام اقاي دكتر،هزينه ايمپلنت دندان پنجم بالا چقده؟

    • مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

      سلام، قیمت ایمپلنت دندانها باهم فرق نمیکنه ولی بستگی به نوع ایمپلنتی که استفاده میکنیم متفاوته، میتونین جهت اطلاعات دقیق با این شماره ها تماس بگیرید: ۲۶۶۴۰۹۶۲ ۸۸۳۰۰۱۷۷

  • غلامرضا محمودی

    با سلام لطفا هزینه بلیچینگ رو بفرمایید چقدر می شود با تشکر

    • مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

      سلام، بیلیچینگ به چند صورت انجام میشوو: در مطب، در منزل، به وسیله لیزر... و گاهی ترکیبی... هزینه هاشون متفاوته، لطف بفرمایید با این شماره ها جهت اطلاعات دقیقتر تماس بگیرید: ۲۶۶۴۰۹۶۲ ۸۸۳۰۰۱۷۷

  • الناز رجبی

    سلام من بیمار نفریت لوپوس بامصرف روزانه ۵ میلی پردنیزولون هستم و ۳۵ سال سن دارم آیا من شرایط ایمپلنت را دارم

    • مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

      سلام ، بله امکان ایمپلنت برای شما هست.

  • لغو پاسخ
مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی