بلیچینگ یا سفید کردن دندان به چه روش هایی انجام می شود؟ - مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

بلیچینگ یا سفید کردن دندان به چه روش هایی انجام می شود؟

بلیچینگ یا سفید کردن دندان به چه روش هایی انجام می شود؟

بلیچینگ، روشی بسیار موثر و مناسب برای سفید کردن دندان ها و جزو روش های زیبایی است که بسیار طالب و خواستار دارد.

مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

در این روش رنگ هایی که در اثر استفاده زیاد از بعضی داروها، سیگار و تنباکو یا افزایش سن و امثال اینها بر مینا و عاج دندان اثر گذاشته و باعث رنگ گرفتن رنگدانه ها شده است به طور عمیق و با نفوذ مواد بلیچینگ به سطوح داخلی و عاج دندان رنگ برداری و روشن می شوند.

ماده ای به نام هیدروژن پروکساید ترکیب اصلی سازنده بلیچینگ است که با اکسیده کردن این رنگ دانه ها باعث سفیدتر و روشن تر شدن دندان ها می شود.

دو روش برای انجام بلیچینگ وجود دارد:

1- Office bleachingکه در مطب توسط دندانپزشک انجام می شود و نتیجه سریعتر و قوی تری دارد.

2- Home bleaching که در خانه و در مدت زمان طولانی (حدود دو هفته) و تحت دستورات خاص توسط خود شخص انجام می شود نتیجه کندتر و ضعیف تر ولی در نهایت موثرتر است.

کدام روش بهتر است؟

نمی توان گفت، کدام روش بهتر است. هر کدام ویژگی های مثبت خود را دارد و بنا به تشخیص دندانپزشک تجویز می شود.

بلیچینگ در خانه بستگی به شرایط، حوصله و توانایی و امکانات فرد در انجام آن دارد. پرهیز از خوردن بسیاری از مواد غذایی و نوشیدنی ها و استعمال دخانیات، انجام صحیح و منظم هر روزه آن طبق دستور، لازمه این روش است.

قیمت این دو روش اگر از مواد و مارک مشابه استفاده  شود تفاوت چندانی ندارد.

دوام بلیچینگ چقدر است؟

این مورد هم بستگی زیاد به فاکتورهای متعددی دارد. رعایت بهداشت دهان و دندان و سبک تغذیه فرد، میزان استفاده از دخانیات و نوشیدنی های رنگی و مهمتر از همه استفاده دندانپزشک از مواد درجه یک بلیچینگ.

در صورت مناسب بودن همه این شرایط بلیچینگ تا دو سال هم ماندگاری خواهد داشت و بعد از آن به تدریج دندان ها تغییر رنگ خواهند داد که بعد از مدتی باید عمل بلیچینگ تکرار شود.

قبل از انجام بلیچینگ جرم گیری و بروساژ حتما باید انجام شود تا نتیجه بهتری حاصل شود، ولی در نظر داشته باشید که بلیچینگ فقط بر روی دندان های طبیعی اثر بخش است و بر روی کامپازیت و روکش ها اثری نخواهد داشت.

آیا بلیچینگ عوارض و ضررهایی در پی دارد؟

خیر، اگر انجام کار به صورت اصولی و صحیح باشد و از مواد مرغوب و درجه یک استفاده شود هیچ گونه آسیبی به مینای دندان یا لثه نخواهد زد. استفاده از محصولات متفرقه و ارزان قیمت قطعا ضمانتی در عدم وجود عوارض ندارد.

روش های دیگر سفید کردن دندان ها مانند خمیردندان های سفید کننده با سایش مینای دندان ها باعث آسیب به آنها می شوند و استفاده از آنها توصیه نمی شود.

استفاده از سفید کننده های دیگر هم که از موادی شبیه به بلیچینگ در ساخت آنها استفاده شده است از آنجا که نوع استفاده از آنها توسط مصرف کننده، خارج از استاندارد و اصول پزشکی و دندانپزشکی است می تواند با ورود به بزاق دهان و بدن عوارض نامطلوب زیادی به دنبال داشته باشد.

مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی؛ ایمپلنتولوژیست سوابق علمی دکتر سمیعی فارغ التحصیل از دانشگاه مالمو سوئد، یکی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی دنیا. گذراندن دوره های تکمیلی در بخش های جراحی، ارتودنسی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Jafar nasiri

    قرص کلسیم D برای التهآب لثه فرد دیابتی و cll ضرر داره یا ن

  • هيواحسيني

    سلام اقاي دكتر،هزينه ايمپلنت دندان پنجم بالا چقده؟

    • مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

      سلام، قیمت ایمپلنت دندانها باهم فرق نمیکنه ولی بستگی به نوع ایمپلنتی که استفاده میکنیم متفاوته، میتونین جهت اطلاعات دقیق با این شماره ها تماس بگیرید: ۲۶۶۴۰۹۶۲ ۸۸۳۰۰۱۷۷

  • غلامرضا محمودی

    با سلام لطفا هزینه بلیچینگ رو بفرمایید چقدر می شود با تشکر

    • مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

      سلام، بیلیچینگ به چند صورت انجام میشوو: در مطب، در منزل، به وسیله لیزر... و گاهی ترکیبی... هزینه هاشون متفاوته، لطف بفرمایید با این شماره ها جهت اطلاعات دقیقتر تماس بگیرید: ۲۶۶۴۰۹۶۲ ۸۸۳۰۰۱۷۷

  • الناز رجبی

    سلام من بیمار نفریت لوپوس بامصرف روزانه ۵ میلی پردنیزولون هستم و ۳۵ سال سن دارم آیا من شرایط ایمپلنت را دارم

    • مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

      سلام ، بله امکان ایمپلنت برای شما هست.

  • لغو پاسخ
مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی