ایمپلنت، بهترین جایگزین دندان از دست رفته - مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنت، بهترین جایگزین دندان از دست رفته

ایمپلنت، بهترین جایگزین دندان از دست رفته

ایمپلنت دندان بهترین روش برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته یا غیرقابل نگهداری است. دندان هایی که به دلایلی مانند افزایش سن، سانحه، عدم رعایت بهداشت و … از بین رفته اند.

مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

در این روش نوین دندانپزشکی هدف بازگرداندن بیمار به شرایط طبیعی از نظر راحتی، زیبایی و سلامت بافت است.

ایمپلنت از یک پایه فلزی از جنس تیتانیوم ساخته شده است که با سلول های بدن کاملا سازگار است. مانند ریشه دندان عمل می کند و مانع تحلیل استخوان فک می شود. از زمانی که پایه ایمپلنت در فک قرار می گیرد با استخوان سازی سلول ها، استخوان فک به ایمپلنت جوش می خورد که این فرآیند حدود سه ماه طول می کشد سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و روی پایه قرار می گیرد.

در شرایطی که به تشخیص ایمپلنتولوژیست لازم باشد عمل اضافه کردن پودر استخوان جهت تقویت استخوان فک انجام می شود تا نتیجه ایمپلنت موفقیت آمیز باشد.

ایمپلنت فوری یا همان ایمپلنت دیجیتال چیست؟

در این تکنیک به وسیله نرم افزارهای مخصوص و اسکن های رادیوگرافی بهترین شرایط کاشت و حجم استخوان ها و شرایط سینوس از قبل مشخص می شود که دقت کار را به میزان فوق العاده ای افزایش می دهد.

به دلیل غیر تهاجمی بودن جراحی در این روش خونریزی و تورم به حداقل می رسد و مهمتر از همه این که دوران بی دندان بودن بیمار و انتظار چند ماهه برای روکش از بین رفته و بلافاصله بعد از گذاشتن پایه ایمپلنت روکش موقت روی آن قرار می گیرد.

آیا ایمپلنت بهتر از روکش های دندان و بریج و دندان های مصنوعی است؟

بدون شک بله، زیرا در روکش ها دندان های سالم تراشیده می شوند تا به عنوان پایه استفاده شوند که خود نتایج مخربی خواهد داشت. دندان های متحرک یا همان دندان های مصنوعی هم به مرور زمان باعث تحلیل استخوان فک و ایجاد مشکل در جویدن، تکلم و زیبایی ظاهر خواهند شد. در حالی که پایه ایمپلنت مانع تحلیل استخوان می شوند مگر اینکه به دلایل تخصصی دندانپزشک در شرایطی درمان دیگری غیر از ایمپلنت توصیه کند.

درد و عوارض ایمپلنت چقدر است؟

بستگی بسیار زیادی به مهارت و تسلط ایمپلنتولوژیست در انجام جراحی و تشخیص و تجربه کافی او دارد. اگر این کار با مهارت کافی انجام شود حتی در روش ایمپلنت سنتی د رد بسیار ناچیز و قابل تحمل خواهد بود تا جایی که شاید نیاز به خوردن مسکن هم نباشد.

عواقب و عوارض ایمپلنت آن چیزی است که متاسفانه حاصل عدم تبحر یا اطلاعات کافی دندانپزشک در مورد تفاوت های استخوان ها و شرایط بیماران با یکدیگر و یا جایگذاری ناصحیح ایمپلنت در محل نامناسب است.

استفاده از ایمپلنت های نامرغوب و ارزان قیمت هم می تواند نتایج مخربی برای بیمار در بر داشته باشد.

میزان موفقیت ایمپلنت چقدر است؟

اگر از ایمپلنت خوب و مرغوب استفاده شود و دندانپزشک همه فاکتورهای لازم را در نظر گرفته باشد با اطمینان می توان گفت بالای 95 درصد نتیجه مثبتی حاصل خواهد شد.

دوام ایمپلنت چقدر است؟

در صورتی که فرد رعایت بهداشت (به صورت متداول و مانند دندان های طبیعی) مانند مسواک زدن، نخ دندان و شستشوی دهانی را داشته باشد به طول عمر ایمپلنت ها کمک زیادی خواهد کرد و سالیان سال دندان هایی خوب، قوی و سالم خواهد داشت.

کدام نوع و مارک ایمپلنت بهتر است؟

سوالی که دائم توسط مراجعین پرسیده می شود این است که ایمپلنتی که قرار است استفاده شود محصول کدام کشور است. این سوال از اساس اشتباه است، زیرا ایمپلنت ساخت هر کشوری که باشد می تواند از نوع مرغوب یا نامرغوب ساخته شده در آن کشور باشد.

هم ایمپلنت اروپایی بسیار خوب و هم بسیار ضعیف در بازار موجود است. ایمپلنت کره ای مرغوب و نامرغو ب داریم، لزوما هر ایمپلنت اروپایی بهتر از همه محصولات آسیایی نیست. ایمپلنت محصول هر کشوری که باشد باید بدانید که از کدام مارک و درجه محصولات آن کشور است و نهایتا باید به دندانپزشکی که برای شما ایمپلنت را انجام می دهد اعتماد و اطمینان کامل داشته باشید.

اخطار

فریب تبلیغات ایمپلنت های ارزان قیمت را نخورید. سلامتی و آرامش خود را به خطر نیندازید. متاسفانه این روزها در بسیاری مراکز نامعتبر ایمپلنت های نامرغوب با قیمت های پایین کار گذاشته می شود که عوارض سخت و گاه غیرقابل جبرانی به همراه خواهد داشت. این را بدانید که حداقل قیمت تمام شده خرید ایمپلنت خوب به اضافه هزینه های جانبی و خدمات بیشتر از قیمت هایی که گاهی برخی از این مراکز اعلام می کنند برای دندانپزشک تمام می شود. پس چنین قیمت های عجیبی غیرواقعی و با دلایل خاص خود است.

مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی؛ ایمپلنتولوژیست سوابق علمی دکتر سمیعی فارغ التحصیل از دانشگاه مالمو سوئد، یکی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی دنیا. گذراندن دوره های تکمیلی در بخش های جراحی، ارتودنسی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Jafar nasiri

    قرص کلسیم D برای التهآب لثه فرد دیابتی و cll ضرر داره یا ن

  • هيواحسيني

    سلام اقاي دكتر،هزينه ايمپلنت دندان پنجم بالا چقده؟

    • مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

      سلام، قیمت ایمپلنت دندانها باهم فرق نمیکنه ولی بستگی به نوع ایمپلنتی که استفاده میکنیم متفاوته، میتونین جهت اطلاعات دقیق با این شماره ها تماس بگیرید: ۲۶۶۴۰۹۶۲ ۸۸۳۰۰۱۷۷

  • غلامرضا محمودی

    با سلام لطفا هزینه بلیچینگ رو بفرمایید چقدر می شود با تشکر

    • مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

      سلام، بیلیچینگ به چند صورت انجام میشوو: در مطب، در منزل، به وسیله لیزر... و گاهی ترکیبی... هزینه هاشون متفاوته، لطف بفرمایید با این شماره ها جهت اطلاعات دقیقتر تماس بگیرید: ۲۶۶۴۰۹۶۲ ۸۸۳۰۰۱۷۷

  • الناز رجبی

    سلام من بیمار نفریت لوپوس بامصرف روزانه ۵ میلی پردنیزولون هستم و ۳۵ سال سن دارم آیا من شرایط ایمپلنت را دارم

    • مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

      سلام ، بله امکان ایمپلنت برای شما هست.

  • لغو پاسخ
مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی