شناخت آبسه مقعد و درمان آن - شفا کلینیک

شناخت آبسه مقعد و درمان آن

شناخت آبسه مقعد و درمان آن

آبسه مقعدی از بیماری زنان می باشد که خالی از لطف نیست که کمی آگاهی درباه شناخت آبسه مقعد و درمان آن داشته باشیم. در ادامه به شناخت آبسه مقعد و درمان آن می پردازیم و امیدواریم با شناخت آبسه مقعد و درمان آن بتوانید از این بیماری پیشگیری کنید.

شفا کلینیک نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با شفا کلینیک کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

این  بیماری که به نام پری آنال نیز معروف است، یکی از دلایل دردهای ناگهانی دور معقد یا داخل مقعد است، به دلیل وجود چرک بیمار علاوه بر درد احساس تب، بدن درد، بی اشتهایی و بدی حال عمومی می شود.

 

دقیقا علائمی مانند سرما خوردگی  دارد، همراه با بدن درد، تب و گلو درد و افراد به اشتباه به پزشک عمومی مراجعه می کنند و پزشک عمومی هم به دلیل این که بیمار اطلاعات لازم را ارائه نمی دهد و یا به درستی معاینه نمی کند، عملا درمان سرما خوردگی را تجویز می کند. این در صورتی است که پروسه بیماری در حال اتفاق افتادن است.

اکثرا بیماران  به ما مراجعه می کنند، با یک تورم بسیار بزرگ اطراف معقد که اندازه آن متفاوت بوده و حداقل از یک گردو تا یک نارنگی به همراه با بدن درد، کوبیدگی، تهوع، سردرد است و بیماران اصلا و به هیچ وجه نمی توانند روی آن قسمت بنشیند.

تورم در ناحیه رکتوم

در این وضعیت بیماران حالت دفع نداشته و مدام به دلیل وجود تورم در ناحیه رکتوم که احساس درد می دهد به دستشویی می روند ولی عملا مدفوعی وجود ندارد و باعث درد و بیقراری بیشتر می شود. به این صورت است که بیمار از روی ناچاری و پس از پرس و جو از چند دکتر به پزشک مرتبط مراجعه می کند.

بیماری های نشیمنگاه را به موقع درمان نمایید تا تبدیل به توده های ناحیه تناسلی نشوند.

علائم بیماری آبسه

به بیماری آبسه پری آنال (دمل،کروک) بر روی مقعد گفته  می شود، گاهی موارد در بیرون معقد که برجستگی بزرگ هست کاملاً مشخص است، ولی بعضی از اوقات به هیچ وجه مشخص نبوده و بایستی با یک معاینه انگشتی داخل معقد توده لمس شود که فوق العاده دردناک و گرم است.

درمان و جراحی آبسه مقعد با لیزر

جراحی این بیماری  به صورت سرپایی با بی حسی موضعی و با یک برش با چاقو یا لیزر می باشد که دیگر نیازی به بیهوشی و بستری در بیمارستان ندارد.

 

بعد از اینکه چرک مریض تخلیه می شود داخل حفره کاملا تمیز شده و روی حفره پانسمان می شود معمولا بیمار دردش همان لحظه خوب شده و چند ساعت بعد که دیگر چرکی نبوده تا وارد دستگاه گردش خون شود، که باعث علائم تب و لرز و بدن درد شود.

 

بیمار بهبود پیدا می کند و بعد از مدتی کم می تواند به کارهای معمولی خود بپردازد و به دستشویی برود. البته نکته حائز اهمیت این است که بعد از هر دستشویی به خوبی آن ناحیه را شسته و روی آن پانسمان می گذارند.

شفا کلینیک

شفاکلینیک، مرکز تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاهی در تهران شفا کلینیک با تکیه بر تحصیلات دانشگاهی و تجربه انبوه درمان بیماری های نشیمنگاهی در تهران، توانسته است به صورت تخصصی،...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • ناصر

    سلام. من دچار یبوست هستم چند روزی هم مدفوع سفت شده بود و به سختی دفع میشد. حدود ۳ روزه که در یک قسمت مقعد دچار سوزش شدم و یه قسمت ب صورت ورم کوچیک شده.

  • ن.رضایی

    پیام را فرستادم

  • ن.رضایی

    من بیش از ۱۵ ساله وسواس فکری دارم خیلی شدیده البته با دارو کم شده ولی دوباره بر میگرده درمانهای مختلف رو امتحان کردم فایده نداشت چه راهی مونده واقعا باید ناامید بشم ؟البته توکل به خداست

  • محسن حقیقی

    بیماری هستم که حدود ۵ ساله ضربه مغزی شدم کل بدنم خارش داره/مدتی قرص لیتیزن میخوردم/مدتی عرق شاطره/مدتی عرق کاسنی.ولی فایده نداشته/توی ۱سایت نوشته بود: هنگامی که سیستم عصبی شما بیمار و سردرگم می شود، ممکن است به طور تصادفی به اعصاب روی پوست فرمان دهد که خارش را شروع کنند. درحالی که چیزی وجود ندارد که مسبب آن باشد مثل ضربه مغزی،سکته‌ی مغزی و ام.اس خواهش میکنم بگید چکار کنم؟ متشکرم

  • لغو پاسخ
شفا کلینیک
بستن شفا کلینیک شفا کلینیک

سوالات خود را از شفا کلینیک بپرسید

02166928633