درباره کیست مویی بیشتر بدانیم - شفا کلینیک

درباره کیست مویی بیشتر بدانیم

درباره کیست مویی بیشتر بدانیم

محل بروز کیست مویی زیاد در معرض دید نیست، معمولا تا زمانی که علائمی چون درد و یا خروج چرک و خونآبه بروز نکند، بیمار متوجه آن نمی شود.

شفا کلینیک نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با شفا کلینیک کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

افرادی که پرمو هستند در معرض این بیماری قرار دارند و مطالعه درباره کیست مویی بیشتر بدانیم به آن ها کمک بسیاری در رعایت پیشگیری از بیماری خواهد کرد.

همواره احتمال عود برای کیست مویی (سینوس پیلونیدال) که عفونی شده باشد، وجود دارد.علت واقعی این بیماری هنوز مشخص نیست، اما فرضیه‌های متعددی برای آن وجود دارد.

کیست مویی در چه افرادی دیده می شود؟

در افرادی که پرمو هستند، گاهی مو به سمت داخل پوست بدن رشد نموده و به صورت یک کیست عفونی درمی آید. یک فرضیه دیگر آن است که بیماری کیست مویی یا سینوس پیلونیدال بر اثر وارد شدن ضربه‌های متعدد به ناحیه نشیمن گاه ایجاد می شود که بیشتر در راننده‌های ماشین سنگین بیابان‌ها می توان این امر را مشاهده کرد.

جراحی را تنها راه درمان

به عقیده عده‌ای این مشکل یک نقص مادرزادی است که ممکن است تا مدت‌ها عوارض آن بروز نکند. برداشتن کیست از طریق جراحی را تنها راه درمان می توان عنوان کرد و یادآور شد:

سینوس پیلونیدال به عنوان یک جسم خارجی در بدن عمل می کند و تشکیل کیست اطراف آن، ناشی از واکنش بدن است.

 

اگر قبل از بروز عارضه کیست برداشته شود می توان جای عمل را بخیه نمود، اما اگر دچار عفونت شود باید بعد از عمل جای جراحی را باز گذاشت تا از زیر ترمیم شود. بیماری های نشیمنگاه را جدی بگیرید تا تبدیل به توده های ناحیه تناسلی نشوند.

 

چون این کیست به عنوان یک عامل خارجی محسوب می شود و امکان دارد پزشک بخشی از بافت اطراف آن را حین عمل نبیند همواره امکان عود آن وجود دارد. اگر چه این بیماری در برخی خانواده‌ها بیشتر دیده می شود، اما هنوز عاملی پیدا نشده که بتوان آن را ارثی دانست.

شفا کلینیک

شفاکلینیک، مرکز تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاهی در تهران شفا کلینیک با تکیه بر تحصیلات دانشگاهی و تجربه انبوه درمان بیماری های نشیمنگاهی در تهران، توانسته است به صورت تخصصی،...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • ناصر

    سلام. من دچار یبوست هستم چند روزی هم مدفوع سفت شده بود و به سختی دفع میشد. حدود ۳ روزه که در یک قسمت مقعد دچار سوزش شدم و یه قسمت ب صورت ورم کوچیک شده.

  • ن.رضایی

    پیام را فرستادم

  • ن.رضایی

    من بیش از ۱۵ ساله وسواس فکری دارم خیلی شدیده البته با دارو کم شده ولی دوباره بر میگرده درمانهای مختلف رو امتحان کردم فایده نداشت چه راهی مونده واقعا باید ناامید بشم ؟البته توکل به خداست

  • محسن حقیقی

    بیماری هستم که حدود ۵ ساله ضربه مغزی شدم کل بدنم خارش داره/مدتی قرص لیتیزن میخوردم/مدتی عرق شاطره/مدتی عرق کاسنی.ولی فایده نداشته/توی ۱سایت نوشته بود: هنگامی که سیستم عصبی شما بیمار و سردرگم می شود، ممکن است به طور تصادفی به اعصاب روی پوست فرمان دهد که خارش را شروع کنند. درحالی که چیزی وجود ندارد که مسبب آن باشد مثل ضربه مغزی،سکته‌ی مغزی و ام.اس خواهش میکنم بگید چکار کنم؟ متشکرم

  • لغو پاسخ
شفا کلینیک
بستن شفا کلینیک شفا کلینیک

سوالات خود را از شفا کلینیک بپرسید

02166928633