استفاده از سمعک دو گوشی - سمعک قلهک

استفاده از سمعک دو گوشی

استفاده از سمعک دو گوشی

همانند سایر مقالاتی که در سایت کلینیک سمعک قلهک در مورد انواع کم شنوایی و روش های درمان کم شنوایی و وسایل کمک شنوایی قرار داده شده است، در ابتدا باید توضیحاتی را به شما بازدید کنندگان محترم ارائه دهیم تا بتوانید با آگاهی بیشتری برای رفع مشکلات شنوایی خود و همچنین خرید ابزارهای کمک شنوایی اقدام کنید.

سمعک قلهک نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با سمعک قلهک کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

در صورتی که از سمعک دو گوشی استفاده کنید، احساس تعادل شنیداری زمانی به وجود می آید که مغز شما اطلاعات ورودی از تک تک گوشی ها را دریافت کرده و آنها را با هم تلفیق می کند، به همین خاطر است که احساس شنیدن در وسط سر اتفاق می افتد. بنابراین اگر اطلاعات دریافت شده توسط مغز ناقص باشد احساس شنوایی شما نیز احساس کاملی نخواهد بود.

در صورت استفاده از سمعک دو گوشی اگر مجهز به سیستم شنوایی استریو باشد، کیفیت صدای صاف تر، شفاف تر، طبیعی تر خواهید داشت، زیرا در سیستم های پخش موسیقی به حالت استریو، از بلندگو استفاده می شود. وقتی از سمعک دو گوشی استفاده می کنید نیز شرایط به همین صورت است، یعنی شما دریافت و درک کاملتر و طبیعی تری از گفتار خواهید داشت.

این وسیله هم چنین قابلیت پوشش وزوز را خواهد داشت. حدود ۵۰ درصد از افرادی که وزوز دارند، با استفاده از این وسیله کمک شنوایی، بهتر شدن وزوز را گزارش کرده اند.

اگر فقط از یک سمعک استفاده شود کماکان احساس ناخوشایند وزوز در گوش وجود خواهد داشت. وقتی که از سمعک دو گوشی استفاده می کنید، فرد کوشش کمتری برای شنیدن می کند و به خاطر میزان خستگی بسیار کمتر می شود.

افرادی که از یک وسیله کمک شنوایی برای یکی از گوش های خود استفاده می کنند، برای شنیدن با یک گوش تلاش بیشتری می کنند و خسته می شوند در حالی که شنوایی با دو گوش با آرامش و راحتی بیشتری همراه است.

مزایای استفاده از سمعك دو گوشی

با استفاده از این وسیله فرد می تواند گفتار دیگران را خیلی بهتر از قبل متوجه شود و هم چنین در محیط های پر سر و صدا کیفیت صدای دریافتی افزایش پیدا می کند و جهت یابی صدا خیلی بهتر انجام می گیرد. با استفاده از این وسیله کمک شنوایی صدا با کیفیت بهتری پخش می شود و کسانی که از سمعک دو گوشی استفاده کرده اند، از آن بسیار راضی بوده اند زیرا با افزایش وضوح و کیفیت صدا نتیجه خوبی را ایجاد می کند و فرد تفاوت قابل توجهی را در قبل و بعد از استفاده از سمعک احساس می کند. هم چنین حس خستگی را در استفاده کنندگان بسیار کاهش می دهد. سمعک دو گوشی احساس شنوایی متعادلی را برای فرد ایجاد می کند و هم چنین تاثیر بسزایی در کاهش وزوز گوش دارد و وقتی که فرد در معرض صداهای بلند قرار بگیرد احساس راحتی در شنیدن خواهد کرد، هم چنین این وسیله دارای قابلیت كاهش فیدبك صدا با پایین آوردن ولوم كنترل است.

سمعک قلهک

آرزو بیگدلی، شنوایی شناس، لیسانس شنوایی، دکترای مدیریت، دارای سابقه کار از سال 1370 تا هم اکنون. خدمات این مرکز شامل: انواع آزمایشات شنوایی تشخیصی جهت درمان و توانبخشی مشکلات...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لیلی حسینی

    باسلام و خسته نباشید خدمت خانم دکترمن خانم 29ساله هستم متاهل مدتی است دچار کم شنوایی شدم طوری که افراد وقتی باصدای عادی بامن صحبت میکنندمتوجه نمیشم بایدبلندترصحبت کنن یا وقتی درجمعی هستم چندنفر صحبت میکنند متوجه نمیشم چی میگن یاتلویزیون رو باصدای بلنداز 40 به بالا باید گوش کنم از دوران بچگی وزوز گوش دارم ولی شنواییم 2ساله مختل شده به مرکز شنوایی سنجی رفتم بعداز تست گفتن گوش راستم کم شنوای عمیقه ولی گوش چپم کم شنواییش سطحیه که هردو گوشم عصب شنواییش آسیب دیده برام سمعک تجویز کردن خواستم ببینم با توجه به شرایطی که دارم و سنم چه سمعکی برای من مناسبه که شنوایی گوش چپم رو تقویت کنه و بدتر نشه و اینکه راه دیگه ای برای رفع مشکلم نیست مثلا جراحی یادرمان دارویی که ازسمعک استفاده نکنم؟ ممنونم از پاسختون یعنی من باید حتما ازسمعک استفاده کنم چه نوع سمعکی برای مشکل من مناسبه؟

  • alo_admin

    سلام ببخشید گوشهام صدا رو کم می شنوند چیکار باید بکنم؟

  • لغو پاسخ