بهترین سمعک؟ لزوم استفاده از سمعک؟ - سمعک برتر

بهترین سمعک؟ لزوم استفاده از سمعک؟

بهترین سمعک؟ لزوم استفاده از سمعک؟

در این مقاله به مطالبی راجع به سمعک می پردازیم از قبیل انواع سمعک، لزوم استفاده از سمعک، تکنولوژی های سمعک و… اما قبل از آن مروری خواهیم داشت کم شنوایی و انواع آن.

سمعک برتر نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با سمعک برتر کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

انواع کم شنوایی:

ساختمان گوش از سه قسمت گوش خارجی، میانی و داخلی تشکیل شده است. هرگونه ضایعه یا اختلالی در این مسیر موجب بیماری گوش و نوعی از آسیب شنوایی می شود.

به طور مثال ساده ترین آن جرم گوش می باشد که باعث خارش گوش و اگر میزان آن زیاد باشد به همراه مقداری از کم شنوایی است که بعد از ساکشن یا شستشوی گوش برطرف می شود.

توصیه کارشناسان ما در کلینیک شنوایی سنجی سمعک برتر به بیماران محترم این است که به هیچ عنوان از گوش پاک کن استفاده نکنند و بعد از حمام از سشوار استفاده شود.

اختلال دیگر پارگی پرده گوش است که ممکن است در اثر ضربه یا عفونت های گوش باشد،که دراین صورت با انجام تست شنوایی سنجی و تمپانومتری میزان پارگی و تاثیر آن روی شنوایی، مشخص می شود. برای درمان پارگی پرده گوش اگر پارگی به تازگی باشد که با مصرف دارو و در نهایت جراحی گوش، برطرف می شود. اما  اگر این عارضه قدیمی باشد و به علت افزایش سن جراحی جوابگو نباشد، استفاده از سمعک توصیه می شود. حال اگر گوش ترشح و عفونت داشته باشد سمعک پشت گوشی توصیه می شود، اما اگر مجرای گوش خشک باشد با توجه به میزان کم شنوایی می توان سمعک داخل گوشی هم تجویز کرد.

از دیگر بیماری های گوش، اتواسکلروز، کلستاتوما، عفونت های گوش میانی که در کودکان بسیار شایع است و… می توان نام برد.

از شایع ترین علت کم شنوایی پیرگوشی است که پیشرونده است با افزایش سن بدتر می شود.

بیمار با شکایت کم شنوایی، عدم درک شنوایی(یعنی اینکه صدا را می شنوم اما تشخیص نمی دهم) و گاها با شکایت سرگیجه و وزوز گوش مراجعه می کند.

چرا باید از سمعک استفاده کنم؟

از عواقب کم شنوایی می توان به کاهش درک شنیداری، انزوا، افسردگی، کاهش روابط اجتماعی اشاره کرد.

به خصوص در سن پیرگوشی که افزایش سن مزید بر علت می شود و دقت و توجه شما را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

در بیمارانی که از دیابت رنج می برند، ما بیشتر شاهد کم شنوایی هستیم و توصیه می کنیم حتما سالانه شنوایی خود را چک کندد.

چه سمعکی برای من مناسب است؟

تشخیص اینکه شما کاندید چه نوع سمعکی هستید بر عهده متخصص شنوایی شناسی است. شما با مراجعه به کلینیک شنوایی سمعک برتر، کارشناسان ما بر اساس تست شنوایی سنجی شما، بهترین مشاوره را در اختیار شما قرار می دهند.

بر اساس نوع و میزان کم شنوایی شما می توانید انتخاب های متنوعی را داشته باشید. به طور مثال در کم شنوایی های ملایم تا شدید سمعک داخل گوشی هم می توان استفاده کرد (به شرطی که پرده گوش سالم باشد) اما در کم شنوایی عمیق حتما از سمعک پشت گوشی بایدد استفاده شود.

کلینیک سمعک برتر دارای نمایندگی سمعک زیمنس است و بهترین سمعک را در این مرکز می توانید تهیه کنید. با توجه به نیاز شما انواع سمعک های داخل گوشی، سمعک پشت گوشی و سمعک ریک را می توانید در کلینیک سمعک برتر امتحان کنید.

همچنین شما می توانید از  مدل های سمعک بدون قالبگیری استفاده کنید که مربوط به تکنولوژی 2017 -2019 است.

در کلینیک تخصصی شنوایی سعک برتر، کارشناسان ما تلاش می کنند که بهترین سمعک را با توجه به نوع و میزان کم شنوایی، نیاز و توقع شما از شنیدن، محیط زندگی و ارتباطات اجتماعی شما تجویز کنند. بهترین سمعک برای شما، تجویزی است که کارشناسان ما با توجه به موارد گفته شده و بودجه برای شما در نظر می گیرند که از کیفیت شنوایی مناسبی بهره مند شوید. در نظر داشته باشید که نباید بودجه بیمار را اولویت قرار داد تا بتوانیم بهترین سمعک متناسب با میزان شنوایی شما تجویز کنیم. پس در انتخاب مرکز شنوایی سنجی و خرید سمعک تان دقت کافی داشته باشید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. کلینیک شنوایی سنجی سمعک برتر دارای نمایندگی سمعک زیمنس در محدوده شمال شرق تهران است.

از مشکلات سمعک که در سال های اخیر بیماران از آن ناراضی بودند، سوت کشیدن سمعک بود که در نسل سمعک هوشمند این مشکل برطرف شده و سیستم فیدبک گیری سمعک به صورت هوشمندانه عمل می کند و مانع از سوت سمعک می شود.

یکی دیگر از علت نارضایتی بیماران، عدم درک کافی در محیط های شلوغ و پرسر و صدا است که خوشبختانه کلینیک سمعک برتر با داشتن تکنولوژی روز دنیا با ارائه سمعک های هوشمند و فراهوشمند باعث افزایش درک شنیداری می شود. به این صورت که میکروفن های چرخشی سمعک با بهره گیری از (سیستم نویز ریداکشن)، صداهای گفتاری و مهم را تقویت می کنند و از صدای نویز و مزاحم اطراف می کاهند.

در سمعک های فراهوشمند که ما میکروفن های گردان همه سویه را داریم کمک می کند تا کاربر صدا ها را به صورت واضح از همه محیط بشنود حتی اگر در محیط شلوغ مثل مهمانی هستند که چندین منبع صدا وجود دارد، تفکیک صداها با سرعت و قدرت بالایی انجام می شود.

برای بیمارانی هم که تمایلی به تعویض باتری ندارند، ما سمعک های شارژی را معرفی می کنیم.

سمعک بدون باتری که در کلینیک سمعک برتر موجود است در تكنولوژي جديد سمعك هاي زيمنس به نام signia NX/ primax  معرفي شده است. اين سمعك نيازي به باتري ندارد و همراه يك شارژر ارائه مي شود. سمعک قابل شارژ ليتيوم كه در 4 ساعت شار‍‍ژكامل ميشود وبافندك ماشين نيزقابل شارژاست. شارژر سمعك علاوه بر عمل شارژ كردن، وظيفه رطوبت گيري از سمعك راهم دارد.

هم چنین برای افرادی که از کم شنوایی یک طرفه رنج می برند، سیستم كراس باي كراس به صورت وايرلس براي كم شنوايي هاي يكطرفه نیز توصیه می شود.

یکی از مواردی که در هنگام تجویز و تنظیم سمعک باید به آن دقت داشت و متاسفانه کمتر به آن دقت می شود، بار ذهنی است که در هنگام گوش دادن به گفتار در شلوغی به کاربر سمعک وارد می شود که این بار ذهنی را تلاش شنیداری می نامند.

تلاش شنیداری آن میزان زحمت و تلاشی است که کاربر سمعک از خود بروز می دهد تا بتواند کلمات و گفتار را در شرایط شلوغ بشنود. به عبارت دیگر در هنگام تجویز و تنظیم سمعک نه تنها باید تقویت به صورتی ارائه و تنظیم شود که منجر به بهبودی درک گفتار شود، بلکه باید به گونه ای نیز باشد که درک گفتار به راحتی و آسان برای کاربر رخ دهد، یعنی بهبودی درک گفتار با کمترین تلاش شنیداری. این هدف اصلی متخصصین ما در کلینیک سمعک برتر برای بیماران گرامی است.

نکته دیگری که بیماران عزیز باید به آن توجه داشته باشند چکاب سالانه شنوایی و تنظیم سمعک است. اگر شنوایی شما در طول زمان تغییر کند حتما تنظیم جدید برای سمعکتان باید انجام شود تا همیشه شنوایی با کیفیت را داشته باشید و از شنیدن صداهای اطراف لذت ببرید.

در رابطه با تنظیم سمعک، تنظیم روتینی که تمامی کلینیک ها مجهز به آن هستند، تنظیم سمعک های دیجیتال و هوشمند و فراهوشمند با هایپرو است و ما در کلینیک شنوایی سمعک برتر مفتخریم که با داشتن بروزترین تجهیزات شنوایی در تشخیص، بررسی و درمان مشکلات شنوایی و تجویز سمعک بیمارن سهیم باشیم. به همین علت توصیه می کنیم حتما در تنظیم سمعک و بخصوص در نوزادان به علت عدم همکاری، از دستگاه REM استفاده شود که حجم مجرای گوش و فاصله سمعک تا پرده گوش به صورت منحصر فرد در هر بیمار در نظر گرفته می شود تا بهترین تنظیم متناسب با آناتومیک گوش شما صورت گیرد. متاسفانه در اکثر مراکز همچنان به شیوه قدیم عمل می کنند و فقط چند مرکز انگشت شمار مجهز به دستگاه REM هستند.

 

سمعک برتر

مركز سمعك برتر با ثبت لوگو و برند، تنها مركز ارزيابي شنوايي و تجويز سمعك در محدوده خيابان شريعتي است. اين مركز مجهز به آسانسور، سرويس بهداشتي ايراني و فرنگي...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • ناشاحق نژاد

    از چه سنی ارزیابی شنوایی باید انجام بشه؟

    • سمعک برتر

      سلام. برای نوزادان از بدو تولد باید انجام شود. برای کودکان سالی یکبار باید انجام شود. برای بزرگسالان هم سالی یکبار اما اگر سابقه کم شنوایی دارند شش ماه یکبار انجام شود.

  • ناشاحق نژاد

    از چه سنی ارزیابی شنوایی باید انجام بشه؟

    • سمعک برتر

      سلام. تست شنوایی سنجی برای کودکان سالی یکبار باید انجام شود.و موقع ورود به مدرسه هم باید انجام شود.

  • ناشاحق نژاد

    از چه سنی ارزیابی شنوایی باید انجام بشه؟

    • سمعک برتر

      سلام. تست شنوایی سنجی نوزاد از بدو تولد انجام میشود. و به صورت هر سه ماه یکبار باید تکرار شود.

  • Mehdi

    سمعک برتر عالیه همه کاراش

    • سمعک برتر

      ممنون از لطف شما.

  • لغو پاسخ