در مورد تزریق فیلر چه می دانید؟ - دکتر کشاورز

در مورد تزریق فیلر چه می دانید؟

در مورد تزریق فیلر چه می دانید؟

افرادی که به تزریق فیلر روی می آورند، هدف های مختلفی دارند. بعضی تو رفتگی های گونه خود را اصلاح می کنند و بعضی با کمک آن، صورت خود را زاویه دار می کنند.

دکتر کشاورز نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر کشاورز کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

تزریق فیلر چیست؟

تزریق فیلر، یکی از راه های درمانی و زیبایی است که به منظور رفع چین و چروک، خطوط صورت و اسکارهای پوستی استفاده می شود. این نوع تزریق عمدتا برای رفع چین و چروک های صورت و هم چنین رفع پیری دست کاربرد دارد. علاوه بر این، از فیلر برای حجم دهی لب ها و گونه ها نیز استفاده می شود. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که اثرات تزریق فیلر بعد از مدتی از بین می رود و تزریق مجدد نیاز می شود.

با بالا رفتن سن، به مرور زمان پوست حالت شلی و لاغری  به خود می گیرد که می تواند تاثیرات منفی بر چهره فرد ایجاد کند.کاهش حجم صورت بیشتر در نواحی  گونه ها، شقیقه ها، دور لب و دهان دیده می شود. این کاهش حجم و شلی پوست می تواند از نظر روحی تاثیرات منفی از خود به جای بگذارد. خوشبختانه امروزه روش های مختلفی برای جوانسازی و شادای پوست وجود دارد، که دیگر جای نگرانی وجود ندارد. تزریق فیلر یکی از راهکارهای افزایش حجم صورت و جبران لاغری صورت است.

این پرکننده ها که اصطلاحا فیلر نامیده می شوند به 2 دسته دائم و موقت تقسیم می شوند:

  • پرکننده های دائم: استفاده از این ترکیبات به علت عوارض ماندگار آنها مورد تأیید FDA نیست.
  • پرکننده های موقت: شامل هیدورکسی آپاتیت و هیالورونیک اسید است.

تزریق فیلرها در طی یک جلسه و در حدود 15 دقیقه زمان انجام می شود. تزریق فیلرها تحت بی حسی موضعی و به صورت کاملا سرپایی است.

زیباتر شدن به وسیله حجیم کننده های بافتی و فیلرها:

علائم قابل رویت پیری در طی زمان به علت اشعه خورشید، وراثت و روش زندگی ایجاد می شود و یکی ازعلائم زودرس آن ایجاد چین و چروک و کاهش حجم پوست است. با تزریق فیلرها به صورت غیر جراحی می توان کاهش حجم را جبران کرده و این خطوط را از بین برد.

طی تزریق فیلر چه اتفاقاتی می‌افتد؟

ابتدا پزشک متخصص شما را معاینه و نواحی از پوست و صورت شما را که نیاز به بازسازی دارد ارزیابی کرده و با شما در میان می‌گذارد، سپس نقاط خاصی در صورت علامت‌گذاری می‌ شود، محل‌های تزریق توسط یک ماده‌ ضد میکروبی پاک شده و با بی‌حس کننده موضعی بی‌حس می ‌شود. انجام تزریق در هر ناحیه فقط چند دقیقه طول می‌کشد، سپس نواحی علامت گذاری شده پاک و محل تزریق به کمک یخ سرد و توسط پزشک ماساژ داده می‌ شود.

چند ساعت بعد از انجام تزریق شما می‌ توانید با ملایمت (بدون اعمال فشار در نواحی درمان شده) آرایش کنید. قابل ذکر است که اصلاح خطوط و چروک ‌های عمیق و اسکار‌ها نیاز به تزریق‌ های متعدد داشته و با یک جلسه و یا مقدار کم فیلر نتایج کاملا قابل قبول به دست نمی‌آید.

 دوره نقاهت:

نتایج تزریق فیلرها بلافاصله ظاهر می شود. بلافاصله بعد از تزریق ممکن است:

  • مختصری التهاب یا کبودی وجود داشته باشد
  • قرمزی و بی حسی موقت ایجاد شود
  • احساس کنید بیش از حد نیاز تزریق شده است
  • کلیه مسائل فوق طی چند ساعت تا چند روز از بین خواهد رفت.

عوارض

تزریق ژل معجزه می‌کند. با این حال، عوارض جانبی هم ممکن است رخ دهد. عوارض جانبی خفیف و رایج شامل تورم موقت و کبودی است. عوارض جانبی جدی تر و غیر معمول عبارتند از: عفونت و واکنش های ایمنی.

عوارض شديد شامل نكروز پوست (از بين رفتن پوست) و حتي كوري است كه به علت انسداد غيرعادي شريان توسط ژل ايجاد مي شود. این عارضه بسیار نادر است، اما اگر اتفاق بیفتد می ‌تواند فاجعه بار باشد. حتما باید قبل از تزریق درباره‌ی خطرات احتمالی صحبت کنید.

دکتر کشاورز

خانم دکتر کشاورز، پزشک پوست، مو و زیبایی. دارای دکترای عمومی، شروع تجربه کاری پزشکی از سال 1380، سابقه کاری در شهرهای کردستان، رشت، کرمان، تهران در عرصه و زیبایی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • الهه باوفا

    سلام من 40 سالم هست و احساس ميكنم پوست صورتم چروك شده و منافذ صورتم بيشتر باز شده تزريق كلاژن براي بهبود اوضاع پوست صورتم ميخوام خانم دكتر عزيز

  • کریمیان

    سلام خانم دکتر،من چندین سال هست که روی گونه هام لک های کمرنگ افتاده و مونده و نمیدونم به چه صورت از این لک صورت راحت بشم و سوال دیگه اینکه من تازگی ها صورتم شروع به جوش زدن کرده و جاشون هم روی صورتم میمونه در این نکردم نمیدونم چیکار کنم و افتادگی پلک هم دارم،سنم هم۴۲ سال هست حالا میخاستم بپرسم از نظر شما من چه کاری باید روی صورتم انجام بدم که از دست لک و جای جوش و افتادگی پلک نجات پیدا کنم و پوست صورتم هم شاداب تر و جوانتر بشه؟ممنون میشم راهنمایی کنید و هزینه ها و تعداد جلسات هر روش را هم بفرمایید

  • کریمیان

    سلام،صورت من چندین ساله روی گونه هام لک داره و همچنین جدیدن جوش میزنم و جای جوش روی صورتم میمونه و افتادگی پلک هم دارم ،سنم ۴۲ هست میخاستم ببینم بهترین روش برای از بین بردن این عیوب چیه و هزینه و تعداد جلسات را هم بفرمایید،ممنون میشم

  • معصومه صادقی

    با سلام کسی که قبلا یک دوره 6 جلسه ای لیزر پوست صورت شده آیا برای منافذ باقیمانده با میکرونیدلینگ به نتیجه ای میرسه؟؟

  • لغو پاسخ