جراحی افزایش طول تاج چیست؟ - دکتر ژاله باقری

جراحی افزایش طول تاج چیست؟

جراحی افزایش طول تاج چیست؟

هنگامی که لبخند می ­زنید، آیا احساس می­ کنید لبخند شما تحت تاثیر آشکار شدن بیش از حد بافت لثه قرار می­گیرد؟ آیا تصور می ­کنید دندان­ های بالای شما در مقایسه با بافت لثه در هنگام لبخند زدن بسیار کوتاه هستند؟ در صورتی که پاسخ شما به این سوالات «بله» است، شما ممکن است به مشکلی به نام لبخند لثه نما یا نمایش بیش از حد بافت لثه دچار باشید. لبخند لثه­ ای می ­تواند تاثیر منفی بر زیبایی لبخند شما داشته باشد. خبر خوب در این رابطه این ست که شما می ­توانید با استفاده از روش­ های درمانی مختلف مشکل طرح لبخند لثه ­ای خود را برطرف کنید.

دکتر ژاله باقری نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر ژاله باقری کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

علت “خنده لثه ­ایی یا gummy smile ” می­ تواند، بلند بودن ارتفاع فک بالا، کوتاه بودن لب بالا و یا کوتاه بودن دندان ­ها باشد.

درمان این ناهنجاری در مواردی که خیلی پیشرفته باشد و علت اسکلتی و فکی داشته باشد، جراحی فک و صورت است.

ولی در مواردی که “خنده لثه­ایی”، خیلی شدید و پیشرفته نباشد، و نیز در مواردی که علت این عارضه کوتاه بودن دندان­ ها باشد، می ­توان با جراحی لثه مشکل را کاملا برطرف کرد و یا گاهی تا حد خیلی زیاد، آن را اصلاح کرد.

نام این نوع درمان، جراحی زیبایی لثه یا افزایش ارتفاع تاج دندان(Crown-Lengthening) است.

این جراحی، در یک جلسه زیر نظر متخصص جراحی ­های لثه، با بی ­حسی موضعی و بدون هیچ دردی انجام می ­شود و لثه دندان ­ها بالاتر برده می­ شود و با این کار ارتفاع دندان ­های جلو، بیشتر شده و در عین حال مشاهده لثه­ ها در هنگام لبخند، برطرف و یا بسیار کمتر می­ شود. سپس با استفاده از لمینت کامپوزیتی و یا سرامیکی، ارتفاع و زیبایی دندان­ها و قوس لبخند به صورت دقیق تصحیح می ­شود.

این درمان معمولا در شش یا هشت و یا ده دندان جلو در فک بالا (بسته به خط لبخند فرد) انجام می ­شود.

پس از اتمام این درمان، نتیجه شگرف و تاثیرگذار آن در لبخند فرد، کاملا چشم­گیر خواهد بود.

دکتر ژاله باقری

دکتر ژاله باقری، دندانپزشک عمومی، مدرک تحصیلات دندانپزشکی خود را از دانشگاه IMT رومانی دریافت کردند. پس از اتمام تحصیلات در خارج از کشور و ورود به ایران، در آزمون...

سوالات خود را از بپرسید
  • اعظم حسین نیا

    سلام خانم دکتر عزیز حالتون چه طوره من چند سال پیش افتخار داشتم در ازانس ناوک در خدمت شما باشم امروز به طور اتفاقی عکس شمارا در این صفحه دیدم خیلی خوشحال شدم و ارزو میکنم هر جا تشریف دارید در نهایت سلامت باشید خانم دکتر عزیز شما کار زیبایی هم انجام میدهید منظورم لمینت و کامپوزیت هست

  • Ahmad gholizadeh

    سلام و عرض ادب خدمت خانم دکتر باقری عذر میخام بنده ۴۲ ساله ساکن استان فارس هستم مدت یک الی دو ساله دندانهایم خود به خود بدون اینکه دردی داشته باشند از بین می روند و یک دفعه کنده می شوند تا حدودی که ۱۲ دندان بیشتر برایم نمانده میخاستم بدونم این یک بیماری مربوط به بدن هست یا فقط دهان و دندان؟

  • سیدآریا

    باسلام. مادرم 49 ساله است و تا به حال فقط یک دندان آسیا فک پایین را کشیده و 12 دندان سالم 22 دندان سالم و بقیه را پرکرده وقتی مسواک می زد از دندان جلویی فک پایین کمی خونریزی داشت به جراح آقای دکتر مهدی سلمانی مراجعه کردیم دو جلسه کورتاژ لثه تجویز کرد یک جلسه انجام شده مادرم نمی خواهد برای جلسه دوم برود چون فکر می کند ضروری نیست و دندانهایش خوب شده و کورتاژ دوباره به استحکام دندان هایش آسیب می رساند چه کار کنیم آیا به نظر شما جلسه دوم برویم یا نه؟

  • alo_admin

    دندان شیری پسرم پانصده سالش تازه. دندان شیریش میفته خواستم بدونم مشکلی نیست تو این سن

  • لغو پاسخ