چگونه با الکس سرد تنها و تنها در سه جلسه، می توان موهای زائد را ریشه کن  کرد؟ - دکتر نسرین ابراهیمی

چگونه با الکس سرد تنها و تنها در سه جلسه، می توان موهای زائد را ریشه کن  کرد؟

چگونه با الکس سرد تنها و تنها در سه جلسه، می توان موهای زائد را ریشه کن  کرد؟

در ابتدا به بررسی کوتاه مراحل رشد مو می پردازیم، موها بطور کلی در سه مرحله قرار دارند:

دکتر نسرین ابراهیمی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر نسرین ابراهیمی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

1- مرحله رشد: موهایی که برروی بدن قابل مشاهده هستند در این مرحله قرار دارند که تعداد آنها در مناطق مختلف با هم متفاوت است. لیزرها فقط و فقط در این مرحله بر روی مو موثر هستند.

2- مرحله میانه بین رشد و استراحت: در این مرحله موها به صورت تدریجی شروع به ریختن می کنند در حالی که ریشه آن ها سالم هستند.

3- مرحله استراحت: در این مرحله موها از روی پوست قابل دیدن نیستند ولی ریشه آن ها پس از مدتی شروع به رویش می کنند.

هر چقدر کیفیت دستگاه های لیزر بیشتر بوده و از لیزرهای مناسب تری استفاده شود، تعداد بیشتری از موهایی که در مرحله رشد هستند، در یک جلسه از بین خواهند رفت. بدیهی است که به دلیل وجود موها در مرحله استراحت و مرحله میانه حداقل به سه جلسه برای لیزر موهای زائد نیاز است.

سیستم های دایود و ای پی ال کمترین تعداد فولیکول یا ریشه مو که در مرحله رشد قرار دارند را می توانند در هر جلسه از بین ببرند که این باعث می شود که جلسات درمانی به بیشتر  از ۸ جلسه به طول بی انجامد.

چرا الکس کوترا با استفاده از تکنولوژی الکس سرد می تواند در سه جلسه موهای زاید را ریشه کن کند؟

1.کولینگ: در لیزر الکس سرد از تکنولوژی یاقوت کبود استفاده می شود. در کولینگ یاقوت کبود امکان خنک کردن کافی سطح پوست را قبل و همزمان و بعد از درمان به وجود می آورد امکان انتقال انرژی کافی به فولیکول مو بدون آسیب به پوست را فراهم می کند.

2- عدم انعکاس انرژی: در لیزر کلد الکس به دلیل وجود یاقوت کبود و تطبیق امپدانس در زمان انتقال لیزر، انعکاس اشعه لیزر اتفاق نمی افتد و تمام انرژی به ریشه مو خواهد رسید.

3- پالس مربعی: لیزر کوترا یا الکس سرد تنها لیزر پالس مربعی دنیاست که می تواند بدون هیچ گونه اتلاف انرژی انرژی کافی را به فولیکول مو منتقل کند.

با توجه به اینکه در لیزر کلد الکس فاصله تا فولیکول کمتر می باشد و به دلیل فشار سطح بیشتری از مو می تواند انرژی را جذب کند در نتیجه میزان درد و اثر بخشی بیشتر می شود.

در روش ميکرودرم ابريژن يا ميکرودرم ابريشن، کل پوست را در معرض تماس با يک ماده معدني بي ضرر -همان پودر اکسيد آلومينيوم – قرار مي دهند که اين پودر با داشتن کريستال هاي ريز باعث مي شود که پوست ساييده شده و بافت هاي مرده از بين رفته و ترميم پوست فعال شود.

از بين بردن ضخامت پوست منجر به بهتر شدن تبادلات فيزيولوژي پوست و همچنين تحريک کلاژن سازي براي تقويت قوام پوست با تحريک فيبروبلاست ها و شکستن مقاومت پوستي براي همکاري با ساير درمان هاي دارويي پوستي و موثرتر شدن داروها مي شود.

پودر اکسيد آلومينيوم توسط دستگاهي جديد بر روي پوست صورت پخش شده و دوباره از روي آن مکيده مي شود. اين عمل درد و ناراحتي نداشته و عارضه خاصي ندارد، تنها ممکن است تا يک روز مختصري قرمزي روي پوست صورت ديده شود و بعد از آن رفع مي شود.

براي انجام اين روش آمادگي قبلي نياز نمي باشد و ضمن انجام، درد و ناراحتي نداشته و بعد از اتمام عمل نياز به استراحت نداشته و شخص مي تواند به محل کار خود مراجعه کند.

ميکرودرم ابريژن را مي توان علاوه بر صورت، براي اصلاح ضايعات گردن، بازوها، پشت دست ها و نيز براي کساني که پوستي تيره دارند و لايه برداري شيميايي نمي توانند انجام دهند، به کار برد

اين روش بدون درد مي باشد و نيازي به استفاده از بيهوشي يا بي‌حس کنندهاي موضعي نيست و ظرف 15 تا 30 دقيقه انجام مي شود.

مهم ترين مزيت ميکرودرم ابريژن اين است که اين روش کاملا بي عارضه است.

ميکرودرم با فواصل زماني کوتاه قابل انجام است.

در پوست هاي با رنگ مختلف و حتي بسيار تيره نيز مي توان از اين روش درماني استفاده کرد.

دکتر نسرین ابراهیمی

دکترنسرین ابراهیمی، فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای 14 سال سابقه کار در فیلد زیبایی، پوست و مو دارای کارنامه درخشان پاک کردن تاتو ابرو در بیش از...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • ارمغان آرش

    با عرض سلام و تشکر از لطف و زحمات شما در پاسخ دهی انفرادی و اختصاصی به افراد بیمار.بنده 48ساله هستم.دوسال قبل طی 3ماه بیش از 27 کیلو وزن کم کردم.سپس دچار افتادگی پوست نواحی فک و گردن و صورت شدم. پوستم کلوئید ساز هست و لذا لیفتینگ با نخ برایم مناسب نیست.حراحی را هم تمایل ندارم. چه راهی پیشنهاد میکنید که بتواند تاثیر واضح و نسبتا پایداری برای برگرداندن سفتی و قوام پوست و عضلات صورت و گردنم داشته باشد؟ اگه لیزر مد نظرتان هست لطفا اسم دقیق دستگاه و و روش و لطفا هزینه تخمینی و تعداد جلسات لازم را هم قید بفرمایید.خیلی ممنون میشم.چون شهرستانی هستم و مراجعه مکرر به تهران برای مشاوره و پرسیدن هزینه برایم دشوار و ناممکنه .ناگفته نماند خانم دکتر هایفو را در افراد مختلف دیده ام که متاسفانه بی تاثیر یا کم اثر بوده لااقل توی اطرافیان من.طوریکه به هزینه اش نمی ارزید و راضی نبودند. لیزر فرکشنال اینفینی و یا سایر لیزرها و سایر روشهای درمانی کدامشان میتواند تاثیر واضح بوجود بیاورد؟ تعداد جلسات و هزینه کلی را هم ذکر بفرمایید.اجرتون با خدا.

  • آرمین رحمانی

    سلام وقت به خیر ، خانم دکتر پوست بینی بنده حدود یک ماهه دچار عفونت شده و خوب نمیشه ، زخم شده و وقتی فشار کوچکی میدم کمی عفونت میاد بیرون،پوست روی بینی ام در دوقسمت قرمز شده نظرتو چیه ؟

  • سیده فاطمه علوی

    سلام..صبح بخیر ببخشید چند جلسه باید بیایم تا کامل خوب بشه من منافذ باز دارم ولی زیاد نیستن؟ و اینکه هزینه هر جلسه چقدر میشه؟ باتشکر

  • علی

    با سلام علی 35 سال دارم خال تیره ای در ناحیه خط ریش دارم که میخواهم بردارم. قطر خال 4 میلیمتر و ارتفاع آن 3 میلیمتر است که رنگ و ابعاد آن طی سالیان هیچ تغییری نداشته است و فقط هنگام اصلاح صورت اذیت میشوم - هزینه اش چه مبلغی خواهد بود؟ - باتشکر

    • زلفا

      سلام خانم دکتر صورتم لک حاملگی داشته ولی الان کل صورتم این لکه های گرفته از لایه بردار و کرم های ضدلک استفاد کردم رفتن دوبار برگشتن بنظرتان چکارکنم

  • لغو پاسخ