دغدغه های بیماران در انجام لیزر موهای زائد - دکتر نسرین ابراهیمی

دغدغه های بیماران در انجام لیزر موهای زائد

دغدغه های بیماران در انجام لیزر موهای زائد

دردناک بودن درمان:

دکتر نسرین ابراهیمی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر نسرین ابراهیمی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

در برخی از سیستم ها از پاشیدن ماده ای با دمای پایین بر روی پوست جهت خنک کنندگی پوست استفاده می کنند. در این سیستم ها علاوه بر اثرات مخرب زیست محیطی این ماده ها و آثار مخرب استنشاق گاز و بخار این ماده در فضا در حین درمان لیزر امکان خنک کنندگی دقیقا در محل تابش لیزر وجود ندارد و با کمی بی دقتی یا در انحنا های صورت و بدن امکان سوختگی و درد بسیار زیاد وجود دارد. در برخی دیگر از لیزرها از هوای سرد به عنوان خنک کننده استفاده می شود. بدیهی است دمیدن هوای سرد به تنهایی نمی تواند در زمان کم اثر خنک کنندگی زیادی داشته باشد و پوست گرمای خود را حفظ خواهد کرد. دمیده شدن هوای سرد بر روی صورت چشم و مجاری تنفسی می تواند باعث نارضایتی و عدم آرامش بیمار شود. با همه این مشکلات خنک کنندگی آن مانند فوت کردن محل سوختگی خیلی نمی تواند کمک کننده باشد در مقایسه با گذاشتن تکه ای یخ بر روی محل سوختگی. در لیزر الکس کوترا از تکنولوژی الکس سرد استفاده می شود. در این تکنولوژی با استفاده از کولینگ یاقوت کبود پوست را قبل، حین و پس از شات لیزر بسیار خنک کرده و در مقایسه با دیگر تکنولوژی های لیزر می توان آن را بدون درد خواند.

جلوگیری از تفرق لیزر در سطح پوست و هدایت کامل آن به داخل پوست امکان استفاده از قدرت کمتر لیزر برای انهدام ریشه مو فراهم می شود که کمک شایانی به از بین بردن درد و عوارض خواهد کرد.

عوارض جانبی:

1- سوختگی های شدید و ایجاد لک های قهوه ای مقاوم:

تفرق لیزر در سطح پوست و نیاز به قدرت بالای لیزر سبب افزایش ریسک سوختگی در سیستم هایی می شود که با فاصله لیزر به پوست تابیده می شود. همچنین خنک کردن پوست چنانچه گفته شد در سیستم های هوای سرد و اسپری مایع سرد به خوبی صورت نمی گیرد. خنک کنندگی جهت جلوگیری از ایجاد این عوارض بسیار مهم است. در صورت اختلاف زاویه دمیدن هوای سرد با بیم لیزر امکان سوختگی شدید و یا بجای گذاری لک های مقاوم به درمان بسیار محتمل خواهد بود. که در لیزر الکس سرد بنام الکس کوترا از تفرق بیم لیزر کاملا جلوگیری کرده و با استفاده از خنک کنندگی یاقوت کبود ریسک سوختگی و ایجاد لک های قهوه ای را تا نزدیک صفر پایین می برد.

2- تعداد جلسات درمان:

مهم ترین دغدغه پزشکان در درمان موهای زائد با لیزر، جلوگیری از عوارض جانبی نظیر سوختگی است به  همین دلیل معمولا در لیزرهایی که تا به حال استفاده شده انرژی دستگاه پایین تر از حد نیاز تعیین می شود که عدم موفقیت را در پی خواهد داشت و نیاز به جلسات بیشتر را پدید می آورد. لیزرهای دایود بیشترین تعداد جلسات را در بین لیزرها دارا است. در لیزر الکس سرد کوترا  تعداد جلسات درمانی بسیار کاهش یافته و در بسیاری از بیماران بعد از چند جلسه اول درمانی نیازی به تکرار جلسات نخواهد بود.

3- عود زود هنگام:

عدم انهدام کامل ریشه مو باعث می شود که موها بعد از چند ماه پس از درمان مجددا رویش نمایند که در سیستم های IPL و دایود دوره برگشت مو بسیار کوتاه و بین شش ماه تا یک سال است. در الکس کوترا این زمان بنا به ناحیه درمان بین سه سال تا درمان کامل (رفع دائمی موهای زائد) است.

4- کرکی شدن موها:

متاسفانه این اتفاق در اکثر سیتم های لیزر شامل الکس، اندی یگ و دایود  رایج است، موها پس از درمان از بین نرفته و به دلیل آسیب به ریشه مو تبدیل به موهای نازک و کرکی می شوند که در سیستم الکس کوترا علاوه بر اینکه ریشه مو کاملا از بین می رود از این لیزر می توان جهت درمان موهای نازک و کرکی هم استفاده کرد و تاثیرات شگفت انگیز آن را مشاهده کرد.

5- قابلیت درمان بر روی همه تایپ (رنگ) های پوستی

امکان درمان بر روی پوست های بسیار روشن مانند اروپایی ها با اکثر لیزرها فراهم است. در صورتی که رنگ های تیره تر مانند رنگ پوستی مردم کشور عزیزمان معمولا گندمی یا سبزه است که لیزر الکس برای پوست های گندمی و لیزر اندی یگ NdYag مناسب است. الکس سرد بهترین انتخاب درمان برای پوست های تایپ 3 و 4 که اکثر مردم ایران را شامل می شود بکار می رود.

لیزر ان دی اگ برای انوع پوستی تیره استفاده می شود. اما در سیتم های معمول به دلیل نداشتن پالس حقیقی جواب گیری با ان دی اگ تا امروز در ایران رضایت بخش نبوده است، لیزر کوترا با داشتن گواهی ثبت اختراع ان دی اگ با پالس حقیقی در دنیا این امکان را می دهد که انواع مختلف پوستی حتی تیره ترین پوست ها از این دستگاه جواب فوق العاده رضایت بخش دریافت کنند.

6- ممنوعیت استفاده از لیزر در پوست های برنزه شده:

تا قبل از ورود لیزر الکس کوترا به ایران هیچ یک از دستگاه های لیزر توانایی کار کردن بر روی پوست برنز را نداشته اند. پوست برنز به دلایلی که در ابتدا گفته شد به دلیل تحریک بیش از حد رنگدانه پوست بالاترین ریسک سوختگی را دارد و احتمال ایجاد آسیب به سلول های رنگدانه ساز و ایجاد لک های سفید را ایجاد می کند. به همین دلیل تمامی مرکزها از لیزر کردن پوست آفتاب گرفته و سلاریم رفته خودداری می کنند.

تنها لیزری که در دنیا مجاز به استفاده بر روی پوست های برنزه با سولاریم یا آفتاب است لیزر ان دی یگ کوترا است. اختراع پالس مربعی لیزر در این سیستم به صورت منحصر به فرد، قابلیت درمان بر روی پوست های برنزه که این روزها بسیار مد شده است را فراهم کرده است.

7-استفاده از ترمیم کننده بعد از درمان

به دلیل سیستم خنک کنندگی تنها قبل از شات لیزر، پوست باید بعد از درمان با لیزر  با کرم های ترمیم کننده و ضد سوختگی محافظت شود که معمولاً این کرم ها به خوبی جذب نشده و استفاده از آنها بعد از لیزر مشکلاتی از جمله ظاهر نامناسب در صورت و کثیف کردن لباس ها را در پی خواهد داشت. در لیزر سرد کوترا قبل از درمان از لایه نازک آلوورا استفاده می شود که در حین درمان به صورت کامل جذب شده و علاوه بر از بین بردن التهاب ناشی از لیزر، سبب آبرسانی به پوست نیز می شود.

دکتر نسرین ابراهیمی

دکترنسرین ابراهیمی، فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای 14 سال سابقه کار در فیلد زیبایی، پوست و مو دارای کارنامه درخشان پاک کردن تاتو ابرو در بیش از...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • ارمغان آرش

    با عرض سلام و تشکر از لطف و زحمات شما در پاسخ دهی انفرادی و اختصاصی به افراد بیمار.بنده 48ساله هستم.دوسال قبل طی 3ماه بیش از 27 کیلو وزن کم کردم.سپس دچار افتادگی پوست نواحی فک و گردن و صورت شدم. پوستم کلوئید ساز هست و لذا لیفتینگ با نخ برایم مناسب نیست.حراحی را هم تمایل ندارم. چه راهی پیشنهاد میکنید که بتواند تاثیر واضح و نسبتا پایداری برای برگرداندن سفتی و قوام پوست و عضلات صورت و گردنم داشته باشد؟ اگه لیزر مد نظرتان هست لطفا اسم دقیق دستگاه و و روش و لطفا هزینه تخمینی و تعداد جلسات لازم را هم قید بفرمایید.خیلی ممنون میشم.چون شهرستانی هستم و مراجعه مکرر به تهران برای مشاوره و پرسیدن هزینه برایم دشوار و ناممکنه .ناگفته نماند خانم دکتر هایفو را در افراد مختلف دیده ام که متاسفانه بی تاثیر یا کم اثر بوده لااقل توی اطرافیان من.طوریکه به هزینه اش نمی ارزید و راضی نبودند. لیزر فرکشنال اینفینی و یا سایر لیزرها و سایر روشهای درمانی کدامشان میتواند تاثیر واضح بوجود بیاورد؟ تعداد جلسات و هزینه کلی را هم ذکر بفرمایید.اجرتون با خدا.

  • آرمین رحمانی

    سلام وقت به خیر ، خانم دکتر پوست بینی بنده حدود یک ماهه دچار عفونت شده و خوب نمیشه ، زخم شده و وقتی فشار کوچکی میدم کمی عفونت میاد بیرون،پوست روی بینی ام در دوقسمت قرمز شده نظرتو چیه ؟

  • سیده فاطمه علوی

    سلام..صبح بخیر ببخشید چند جلسه باید بیایم تا کامل خوب بشه من منافذ باز دارم ولی زیاد نیستن؟ و اینکه هزینه هر جلسه چقدر میشه؟ باتشکر

  • علی

    با سلام علی 35 سال دارم خال تیره ای در ناحیه خط ریش دارم که میخواهم بردارم. قطر خال 4 میلیمتر و ارتفاع آن 3 میلیمتر است که رنگ و ابعاد آن طی سالیان هیچ تغییری نداشته است و فقط هنگام اصلاح صورت اذیت میشوم - هزینه اش چه مبلغی خواهد بود؟ - باتشکر

    • زلفا

      سلام خانم دکتر صورتم لک حاملگی داشته ولی الان کل صورتم این لکه های گرفته از لایه بردار و کرم های ضدلک استفاد کردم رفتن دوبار برگشتن بنظرتان چکارکنم

  • لغو پاسخ