واکسن HPV چیست و در چه سنی باید تزریق شود؟ - نرگس تاج دینی

واکسن HPV چیست و در چه سنی باید تزریق شود؟

واکسن HPV چیست و در چه سنی باید تزریق شود؟

عده ای معتقدند اگر کسی مبتلا به ویروس HPV شده باشد می تواند برای جلوگیری از عود وپیشرفت بیماری با احتمال ابتلا به سایر سوشها از واکسن استفاده کند. بدبهی است هرچه سن کمتر باشد تاثیر گذارتر است.

دکتر نرگس تاج دینی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر نرگس تاج دینی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

قبل از تزریق واکسن باید از آن فرد حتما شرح حال دقیق گرفته شده، معاینه ی کامل ازجهت بیماریهایی که ایجاد ضعف در سیستم ایمنی می کنند مانند سرطانها ، بیماریهای خودایمنی، ایدز، دیابت کنترل نشده و… انجام شود.

واکسن گارداسیل در داروخانه های معتبر پیدا می شود.

این واکسن برای پیشگیری از ابتلا به عفونتHPVو عوارض آن (سرطان دهانه ی رحم) ساخته شده و بر چهار نوع شایع این ویروس موثر است.

مانند تمام واکسنها مکانیسم اثر تحریک سیستم ایمنی جهت آمادگی مقابله با ویروس HPV است. بنابراین مانند هر روش پیشگیری می بایست قبل از زمان مواجهه استفاده گردد.

بهترین سن تزریق واکسن بین نه تا دوازده سالگی و در هر دو جنس می باشد. تزریق پس از ابتلا نیز در بعضی شرایط میتواند مفید باشد و از ابتلا به سایر گونه های ویروس جلوگیری نماید.

تزریق پس از سن 26 تاثیری ندارد. اگرچه عده ای معتقدند میتواند خطرات عود و پیشرفت ضایعه را کمتر کند.

نحوه ی تزریق عضلانی است. درسه نوبت، زمان تزریق یک ماه و شش ماه پس از اولین تزریق می بایست تکرار شود. در کودکان زیر نه سال ، بانوان باردار و افراد دچار ضعف ایمنی منع تزریق دارد.

دقت کنید:

تزریق واکسن HPV به کودکان ونوجوانان، باز کردن راه ارتباط جنسی برای آنان نیست بستن راه ورود ویروس وجلوگیری از سرطان است.

اگر کسی زیر 26 سال باشد و مبتلا به زگیل اندام تناسلی شود باز هم توصیه به تزریق واکسن می شود؟

بله، معمولا واکسن استفاده می کنیم، البته کارهایی مثل کولپوسکوپی و بیوپسی … که بالا ذکر شد باید انجام شود که بررسی کنیم در چه مرحله ای است ولی بهتر است که انجام شود، عده ای معتقدند اگر این کار را انجام دهیم  مانع پیشرفت و عود می شویم و این اتفاق در افراد زیر 26 سال بیشتر اتفاق می افتد تا بالای 26 سال.

دکتر نرگس تاج دینی

پیشینه تحصیلی و بیوگرافی دکتر نرگس تاج دینی، جراح و متخصص زنان و زایمان دکتر نرگس تاج دینی جزوی از پزشکان و متخصصان باسابقه در حوزه زنان و زایمان است...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • مریم گردیزاده

    سلام من دوتازایمان سزارین داشتم میخوام بچه سومم بارداربشم میخوام بدونم همون موقع بعدزایمان برام پیکرتراشی کنیدیاپوست اضافه شکموپهلوموبردارید

    • مریم گردیزاده

      ممنون میشم جواب سوالم.بدید

  • مهدیه ساعد

    سلام خسته نباشین من روز اول پریودیم عصر رابطه برقرار کردم اما دخول کامل نبود بعد رابطه خونریزی پیدا کردم حتی قرص اورژانس ۱/۵هم سریع خوردم اما الان ۱۷روز گذشته درد شدیدی زیر شکمم دارم ‌گاهی سفت میشه زیر شکمم ترشح واژنم دارم ویبوست و سینه هامم متورم شده وپرت داره و زیر بغلم و سردردم دارم میخواستم بدونم علائم حاملگی است وکمر درد شدید

  • عاطفه رحیمی

    سلام من ۲۹ سالمههفته یازده بارداریم لکه بینی قهوه ای داشتم فقط یک بار داروی خاصی مصرف نمیکنم مشکل چیه؟

  • مریم رضایی

    دکتر جان سلام من 47ساله ام آخرین پریودی ام دوازده اسفند بوده فروردین هم پریود نشده ده اردیبهشت که پریود شده ام تا الان پاک نمیشم دیروز که به دکتر مراجعه کردم به من قرص اتیسترون داد و گفت تا 21روز مصرف کنم و آزیترومایسین و مترونید ازول دیشب که قرص اتیسترون را مصرف کردم به جای اینکه کمتر یا قطع کنه پریودی زیاد شده چیکار کنم به نظرتون مشکلم از کجاست ممنون میشم جواب بدین

  • لغو پاسخ
دکتر نرگس تاج دینی
بستن دکتر نرگس تاج دینی دکتر نرگس تاج دینی

سوالات خود را از دکتر نرگس تاج دینی بپرسید

02122796265