روش درمان زگیل اندام تناسلی - نرگس تاج دینی

روش درمان زگیل اندام تناسلی

روش درمان زگیل اندام تناسلی

روش هایی که برای درمان وجود دارد استفاده از اسید استیک، پودوفیلین و یکسری کرم ها است، روش های دیگری هم وجود دارد که مثل کرایو یا فریز و لیزر درمانی است. این دو روش میزان عود کمتر و برگشت پذیری خیلی کمی دارند.

دکتر نرگس تاج دینی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر نرگس تاج دینی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

خاصیت ویروس عود است مثل سرماخوردگی یا تبخال. ما طاعون را می توانیم درمان کنیم چون عامل آن باکتری است ولی سرماخوردگی را نمی توانیم درمان کنیم. توصیه می کنیم استقامت بدن را بالا ببرید، استراحت کنید تا از عوارض آن جلوگیری کنیم، که باعث سینوزیت و برونشیت نشود، ولی به راحتی می توانیم طاعون را با آنتی بیوتیک درمان کنیم. برخورد ما با ویروس هم همین است، دو مساله دارد درمان صد در صد نداریم و خصلت عود و تغییرپذیری دارد. به خاطر خصلت عود درمان هایی را استفاده می کنیم که کمترین میزان عود را دارد و شامل کرایوتراپی(فریزدرمانی، انجماد) و لیزر درمانی است.

 اگر خانمی مراجعه کند که کرایو و لیزر انجام داده است ولی دوباره این بیماری بروز کرده است مساله چیست؟

1-دلایل مختلفی وجود دارد، یکی از آنها خاصیت ذاتی عود کنندگی بیماری ویروسی است.

بیماریهای ویروسی میتوانند به طور نهفته در بدن بمانند و با ضعیف شدن بدن نمود پیدا کنند.

2- ممکن است شخص به انواع مقاوم ویروس مبتلا باشد و به همین دلیل با یک بار برداشت ضایعات کاملا انجام نشود.

روش درمانی کرایو با فریز و لیزر درمانی کمترین میزان عود را داشته و بی خطر هستند بطوری که حتی برای خانم باردار هم قابلیت انجام دارند.

3- در بسیاری از موارد بیماری عود نمی کند و ممکن است شخص عفونت مجدد کند برای همین درمان شریک جنسی بسیار مهم است.

4- گاهی اوقات نه عود کنندگی مطرح است و نه عفونت مجدد، بلکه ادامه ی روند عادی تکثیر ویروس، با توجه به دوره ی نهفتگی است.

به دلیل عدم مشخص بودن زمان عود شدن بیماری، ویروسی که دوروز بعد وارد شده دوروز دیرتر نمایان می شود و بیمار تصور می کند که درمان به طور کامل انجام نشده و یا دچار عود است.

 

معاینه کامل واژینال با دستگاه ویدئو کولپوسکوپ در عین اینکه تشخیص بهتری را ارائه می دهد، کمک میکند که بیمار از ابتدا تا انتها با مشاهده  دستگاه تناسلی خود همزمان با پزشک در روند درمانی قرار بگیرد.

آیا بیمار می تواند خود درمان ضایعات پیش سرطانی را انتخاب کند که مثلا از طریق لیزر، جراحی یا لیپ باشد؟

ممکن است برای خانمی که سن بالا و دارای فرزند هم باشد و همچنین سابقه سرطان رحم در خانواده داشته باشد، رحم را در بیاریم یعنی یک سری درمان ها به عهده پزشک است اگر شرایط مساوی باشد یعنی اگر درمان ها با هم دیگر تفاوت درمانی خاصی نداشته باشند به بیمار پیشنهاد می دهیم که چه نوع درمانی را  دوست دارند انجام دهند، که خیلی تفاوت های زیادی با هم ندارند البته لیزر کمی از این نظر که خیلی مراکزی که کونیزیشن لیزر انجام می دهند نداریم و هزینه ها خیلی بالا است. معمولا به این خاطر درمان دیگری به بیمار پیشنهاد می کنیم. اگر شرایط و نتایج درمانی یکی باشد به بیمار از نظر هزینه، دوره نقاهت و نتیجه درمان انتخاب و پیشنهاد می دهیم گاهی ما تصمیم می گیریم ولی باز تصمیم گیرنده نهایی بیمار است.

دکتر نرگس تاج دینی

پیشینه تحصیلی و بیوگرافی دکتر نرگس تاج دینی، جراح و متخصص زنان و زایمان دکتر نرگس تاج دینی جزوی از پزشکان و متخصصان باسابقه در حوزه زنان و زایمان است...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • مریم گردیزاده

    سلام من دوتازایمان سزارین داشتم میخوام بچه سومم بارداربشم میخوام بدونم همون موقع بعدزایمان برام پیکرتراشی کنیدیاپوست اضافه شکموپهلوموبردارید

    • مریم گردیزاده

      ممنون میشم جواب سوالم.بدید

  • مهدیه ساعد

    سلام خسته نباشین من روز اول پریودیم عصر رابطه برقرار کردم اما دخول کامل نبود بعد رابطه خونریزی پیدا کردم حتی قرص اورژانس ۱/۵هم سریع خوردم اما الان ۱۷روز گذشته درد شدیدی زیر شکمم دارم ‌گاهی سفت میشه زیر شکمم ترشح واژنم دارم ویبوست و سینه هامم متورم شده وپرت داره و زیر بغلم و سردردم دارم میخواستم بدونم علائم حاملگی است وکمر درد شدید

  • عاطفه رحیمی

    سلام من ۲۹ سالمههفته یازده بارداریم لکه بینی قهوه ای داشتم فقط یک بار داروی خاصی مصرف نمیکنم مشکل چیه؟

  • مریم رضایی

    دکتر جان سلام من 47ساله ام آخرین پریودی ام دوازده اسفند بوده فروردین هم پریود نشده ده اردیبهشت که پریود شده ام تا الان پاک نمیشم دیروز که به دکتر مراجعه کردم به من قرص اتیسترون داد و گفت تا 21روز مصرف کنم و آزیترومایسین و مترونید ازول دیشب که قرص اتیسترون را مصرف کردم به جای اینکه کمتر یا قطع کنه پریودی زیاد شده چیکار کنم به نظرتون مشکلم از کجاست ممنون میشم جواب بدین

  • لغو پاسخ
دکتر نرگس تاج دینی
بستن دکتر نرگس تاج دینی دکتر نرگس تاج دینی

سوالات خود را از دکتر نرگس تاج دینی بپرسید

02122796265