تغییرات ظاهری مادر باردار چگونه است؟ - نرگس تاج دینی

تغییرات ظاهری مادر باردار چگونه است؟

تغییرات ظاهری مادر باردار چگونه است؟

علاوه بر تغییراتی که در حجم و ترکیبات خون و اعضای داخلی بدن خانم باردار  ایجاد می شود، از نظر ظاهری نیز دچار تغییراتی گردیده که مهمترین آنها عبارتند از:

دکتر نرگس تاج دینی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر نرگس تاج دینی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

 

افزایش وزن ، تغییر رنگ نوک پستان و ناحیه ی تناسلی، ملاسما یا لک حاملگی در  صورت، استریا یا ترک روی شکم و سینه ، افتادگی و شلی پوست سینه و شکم، شل شدگی و گشادی واژن، تغییرات شکل، اندازه و رنگ لابیا، مشکلات ادراری، کاهش میل جنسی و اختلالات ارگاسم و…

 

تعدادی از این موارد خود به خود قابل برگشت هستند. ولی بعضی از آنها نیاز به مداخله ی پزشکی در حوزه ی سلامت و زیبایی دارند، تا مادر بتواند دوباره زیبایی، سلامتی و  اعتماد به نفس خود را باز یابد و از بارداری، زایمان و عوارض آن نگران نباشد.

بعضی افراد ممکن است بگویند که رژیم غذایی بگیریم که به صورت موضعی بعضی قسمت ها را لاغر کنم  ممکن است به دوران شیردهی یا بچه  صدمه بزند؟

ما معمولا در دوران شیردهی رژیم سنگین تجویز نمی کنیم، علاوه بر این رژیم سنگین رژیم درستی نیست رژیمی درست است که متعادل باشد، یعنی اگر هفته ای یک کیلو شخص وزن کم کند به طوری که مداوم در حال غذا خوردن است، یعنی میان وعده ها را داشته باشد اگر همه این چیزها باشد ویتامین های بدنش حفظ می شود و حس گرسنگی کمتر به وجود می آید و کمتر با شکست مواجه می شود.

برای رژیم بعد از زایمان بعد از اینکه نوزاد به یک سال رسید رژیم را برای مادر آغاز می کنیم زودتر از یکسال رژیم را شروع نمی کنیم.

بازگشت به زیبایی پس از زایمان چگونه است؟

با بهره گیری از آخرین دانش روز دنیا و گذراندن دوره های متعدد زیبایی زنان در ایران، ایتالیا و دوبی از سالها قبل و با همکاری تیم مجرب جراحی صورت و پلاستیک شکم و سینه و  شعار:

” بارداری و یائسگی پایان زیبایی و هویت زنانه نیست ”

آماده ی ارائه ی خدمات زیر به بانوان عزیز هستیم:

رفع ترک های دوران بارداری (مولتی سیستم)

جوانسازی پوست و رفع لکهای صورت  از بارداری

جراحی های زیبایی تناسلی

(لیزر و COLD) شامل:

  • روشهای  تایتنینگ (تنگ کردن )
  • وایتنینگ (سفید کردن)
  • جوانسازی عملکردی واژینال
  • لابیاپلاستی (کوچک کردن لابیاها)
  • ترانسفر وتزریق چربی

و…

روشهای مختلف برای تقویت نقطه ی G و بهبود میل جنسی

  • کاهش وزن و ترمیم افتادگی و شلی
  • تغذیه و رژیم درمانی،
  • لاغری موضعی و رفع سلولیت یا چربی های انباشته شده(سه سیستم)
  • روشهای جراحی زیبایی شکم وسینه و صورت  با همراهی  تیم جراح  پلاستیک  و ENT

 ترک های زایمان

اگر برای ترک بعد از یکسال مراجعه کند ترک صورتی تبدیل به ترک سفید می شود که دیگر نمی توان کاری برای آن انجام داد زیرا تاثیرگذاری که باید داشته باشد را ندارد. درمان ترک ها هم به روش های ترکیبی است. برای اینکه ترکی را درمان کنیم اول باید کلاژن سازی را از طریق مختلف تحریک کنیم. تحریک کلاژن سازی از طرق مختلف مثل سیستم آر اف جوانسازی، اولتراسوند، شاک ویو و سیستم رفع ترک است. این دستگاه ها به رفع ترک ها که کمک می کند. چون سیستم لیزر، کربوکسی، مزوتراپی، میکرودرم هر کدام از اینها به تنهایی نمی توانند درمان انجام دهند، بنابراین ترکیبی از این دستگاه ها برای رفع ترک استفاده می شود، بستگی به نیاز مریض شاید نیاز به ویتامین داشته باشد اول ویتامینه می کنیم، مزوتراپی می کنیم بعد کلاژن سازی می کنیم، مورد دیگر این است که اگر ترک ها قدیمی شده باشد که برای انجام این کار نیاز است ترک کمی لایه برداری شود و نیاز داریم خون رسانی را بهتر کنیم بنابراین مولتی سیستم یعنی از ترکیب این روش ها یعنی مزوتراپی، آر  اف، کویتیشن، کربوکسی و …  استفاده می کنیم.

آِیا درمان ترک ها صد در صد است؟

خیر صد در صد نیست، ترکی که صورتی باشد بهتر به درمان جواب می دهد و ترکی که عرض کمتری داشته باشد بالای 80-70 درصد درمان می شود (ترک های دوران بارداری و ترک کاهش وزن) برای ترک های بارداری بعد از 40 روز مریض می تواند برای درمان مراجعه کند زمانی که هنوز ترک صورتی است. ممکن است 4 ماه یا 6 ماه از زمان زایمان گذشته باشد ولی ترک صورتی باشد چون بهترین پاسخ را خواهد داشت و هیچگونه ضرری برای شیردهی و … ندارد.

تغییر رنگ برخی مناطق بدن در دوران بلوغ و بارداری (لکه های دوران بارداری)

این لکه های بارداری اگر در صورت باشد ملاسما است. تغییرات دوران بلوغ و به خصوص بارداری پیگمنتیشنی است که باعث تجمع رنگ دانه ها در ناحیه نوک پستان یا ناحیه تناسلی می شود. که در دوران بارداری تیره رنگ می شوند که هم در دوران بلوغ و هم بارداری این مساله تشدید می شود، اینها از عوارض این مساله است. از جمله کمک هایی که می توانیم به مادر باردار کنیم این است که فیزیک مادر باردار را اصلاح کنیم. وارد پکیچ جوانسازی می شویم یکی از این موارد وایتمینگ است  که تیرگی ها را رفع می کند ممکن است یک سری از این تیرگی ها مربوط به رنگدانه باشد، ممکن است خانمی عفونت مزمن پوستی گرفته باشد، یک سری بر اثر خشکی پوست است، بررسی می کنیم ببینیم مشکل چه چیز است، آیا فقط تجمع رنگدانه یا بیماری است و به چه صورت است و بعد در همان مساله جوانسازی یک سری تغییرات میل جنسی، خون رسانی ها خوب انجام نمی شود، گشادی هایی که در واژن چه به خاطر زایمان و چه به خاطر بارداری اتفاق می افتد اینها را با پکیج جوانسازی انجام می دهیم. اگر مساله ادراری یا افتادگی وجود داشته باشد مثل افتادگی رحم، مثانه و … بسته به مرحله آن ممکن است درون جراحی انجام دهیم یا اینکه با لیزر انجام دهیم. خیلی از بیماران هیچکدام اینها را انجام نمی دهند که برای این دسته از افراد ورزش توصیه می کنیم که ممکن است با ورزش خوب شوند اگر ورزش جواب نداد لیزر و بعد هم هیچکدام از اینها جواب نداد جراحی برای آنها انجام می شود.

دکتر نرگس تاج دینی

پیشینه تحصیلی و بیوگرافی دکتر نرگس تاج دینی، جراح و متخصص زنان و زایمان دکتر نرگس تاج دینی جزوی از پزشکان و متخصصان باسابقه در حوزه زنان و زایمان است...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • مریم گردیزاده

    سلام من دوتازایمان سزارین داشتم میخوام بچه سومم بارداربشم میخوام بدونم همون موقع بعدزایمان برام پیکرتراشی کنیدیاپوست اضافه شکموپهلوموبردارید

    • مریم گردیزاده

      ممنون میشم جواب سوالم.بدید

  • مهدیه ساعد

    سلام خسته نباشین من روز اول پریودیم عصر رابطه برقرار کردم اما دخول کامل نبود بعد رابطه خونریزی پیدا کردم حتی قرص اورژانس ۱/۵هم سریع خوردم اما الان ۱۷روز گذشته درد شدیدی زیر شکمم دارم ‌گاهی سفت میشه زیر شکمم ترشح واژنم دارم ویبوست و سینه هامم متورم شده وپرت داره و زیر بغلم و سردردم دارم میخواستم بدونم علائم حاملگی است وکمر درد شدید

  • عاطفه رحیمی

    سلام من ۲۹ سالمههفته یازده بارداریم لکه بینی قهوه ای داشتم فقط یک بار داروی خاصی مصرف نمیکنم مشکل چیه؟

  • مریم رضایی

    دکتر جان سلام من 47ساله ام آخرین پریودی ام دوازده اسفند بوده فروردین هم پریود نشده ده اردیبهشت که پریود شده ام تا الان پاک نمیشم دیروز که به دکتر مراجعه کردم به من قرص اتیسترون داد و گفت تا 21روز مصرف کنم و آزیترومایسین و مترونید ازول دیشب که قرص اتیسترون را مصرف کردم به جای اینکه کمتر یا قطع کنه پریودی زیاد شده چیکار کنم به نظرتون مشکلم از کجاست ممنون میشم جواب بدین

  • لغو پاسخ
دکتر نرگس تاج دینی
بستن دکتر نرگس تاج دینی دکتر نرگس تاج دینی

سوالات خود را از دکتر نرگس تاج دینی بپرسید

02122796265