پروسه درمان ایمپلنت دندان - دکتر میثم آریام

پروسه درمان ایمپلنت دندان

پروسه درمان ایمپلنت دندان

پروسه درمان ایمپلنت دندان از ۴ فاز تشکیل می شود. در این دوره زمانی ۴ فاز وجود دارد:

دکتر میثم آریام نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر میثم آریام کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

۱) مشورت و آمادگی

۲) جاگذاری ایمپلنت

۳) تطابق پایه دندان

۴) تنظیم دندان مصنوعی

مشورت و آمادگی:

این اولین مرحله پروسه درمان بوده و می تواند از یک تا دو قرار ملاقات تشکیل شود و بستگی به عمل دندانی شما و اینکه چقدر برای داشتن ایمپلنت مطمئن هستید دارد. قرار اولیه با دندانپزشک یا فرد آموزش دیده از تیم دندان است. این جائی است که بحث گروهی درباره گذاشتن ایمپلنت و دندان مصنوعی برای تطابق ایمپلنت ها انجام می شود.

انواع مختلف ایمپلنت و دندانهای مصنوعی توضیح داده می شود. و این فرصتی برای پرسش سوالات و ارزیابی اولیه سازگاری شما و هزینه ای که باید بپردازید، می باشد. وقتی شما روشی که می خواهید کار انجام شود را انتخاب کنید قرار بعدی تنظیم می شود. این مشورت با دندانپزشک بوده و شامل ارزیابی کلی و سازگاری بیمار می شود.

معاینه شفاهی با اشعه ایکس و سی تی اسکن از فک شما انجام شده و پزشک دقیقا متوجه می شود چگونه کار را تمام کند. استفاده از ابزار اجازه می دهد درمان با دقت برنامه ریزی شود ومشکلات و آمادگی ها را ممکن می سازد. ملاحظات لازم برای دندان های موجود و مدل جویدن؛خوردن، ساییدن، و سابقه پزشکی بیمار در نظر گرفته می شود.

هدف گرفتن جزیی ترین تصویر دهان شماست. ملاحظه هر قسمت از آن دندان ها را تحت تاثیر قرار داده و لبخند شما را زیبا می کند. این شامل چگالی استخوان و مکان عصب ها نیز می شود. شما باید ریسک های موجود را کشف کرده و پروسه های مناسب را یاد بگیرید. هزینه های نهایی نیز باید تایید شوند.

 جاگذاری ایمپلنت:

با توجه به نگهداری دندان مصنوعی شما در مکان خود، این فازی است که ریشه دندان مصنوعی داخل استخوان فک جاگذاری می شود. در بسیاری از موارد این درمان در مطب دندان پزشک انجام شده و نیاز به گرفتن بیمارستان نیست. دندانپزشک از بیهوشی موضعی در جایی که ایمپلنت ها جاگذاری می شود استفاده می کند.

شما درمان را احساس نمی کنید اما هوشیار و آگاه از کار کردن دندان پزشک در دهان خود هستید. اگرچه نسبت به آنچه اینجا توصیف می شود تکنیک بیشتری وجود دارد، اما دندان پزشک لثه را بریده و استخوان فک را مورد عمل قرار می دهد. یک سوراخ برای ایمپلنت درست می کند و سپس ایمپلنت به داخل محل مورد نظر وصل می شود. ضروری است ایمپلنت با استخوان آمیخته شود تا ایمپلنت سفت و محکم شود.

کامل کردن این اتصال حدود ۶ ماه طول می کشد اما پروسه تقریبا فورا شروع می شود. در بعضی موارد لثه برای درمان بیشتر بخیه زده می شود تا اجازه دهد ایمپلنت به استخوان یا دندان های مصنوعی متصل شود. حال فاز بعدی درمان کامل شده است.

 نصب و کارگذاشتن پایه دندان:

وابسته به نوع ایمپلنت پایه آن ممکن است از قبل به خود ایمپلنت وصل شده باشد. این موضوع در ایمپلنت های کوچک معمول تر است. جایی که سایز استاندارد ایمپلنت دندانی استفاده می شود، پایه آن نیز متصل می گردد. این پایه لینک بین ایمپلنت و دندان مصنوعی است. پایه ها دارای شکل ها مختلفی برای تطبیق لوازم دندان های مصنوعی ست.

دندان های مصنوعی جداشدنی شبیه آنها که ترمیم شده اند، نیستند. برای یک دندان مصنوعی جدا شدنی چه ایمپلنت باقی مانده باشد چه دندان مصنوعی حمایت کننده از ایمپلنت. احتمالا پایه شبیه به توپ استفاده می شود. این نوع از پایه به دندان مصنوعی اجازه می دهد که به ایمپلنت وصل بشود و باعث شود به راحتی جدا گردد.

دندان های مصنوعی باقی مانده به میله فلزی وابسته است که به ایمپلنت ها متصل می گردد. وقتی در طول میله قرار گرفته میشود دندان مصنوعی به وسیله کلیپس یا بست حفظ می شود. دندان های مصنوعی شبیه به توپ در جای خود به وسیله قسمت های فلزی نگه داشته می شوند. و وقتی با سوکت های متناظر روی دندان های مصنوعی ردیف می شوند انها را ایمن نگه می دارند. نیاز است دندان پزشک از بیهوشی موضعی قبل از بریدن لثه استفاده کند.

 تطبیق دندان های مصنوعی:

آخرین مرحله تنظیم و تناسب دندان های مصنوعی است. طبق درمان شما و مراحل لازم برای شما ممکن است دندان مصنوعی موقتی داشته باشید و با دندان مصنوعی دائمی خودتان جایگزینش کنید. با سیستم “all-on-4” یک دندان مصنوعی تنظیم می شود و همان روز ایمپلنت جایگذاری می گردد.

اگر شما دندان مصنوعی دارید ممکن است دندان پزشک صبر کند بعد از ایمپلنت یا تنظیم پایه آن را تطابق دهد. دندان های مصنوعی ترمیم شده در جای خود بسته شده و از ابزارهای متخصصین استفاده می کند. تنظیم تمام دندان های مصنوعی (جداشدنی و ثابت) چک می شود و تغییرات برای مطمئن ساختن کار پزشک عملی می شود.

 انتخاب دندان پزشک مناسب برای انجام ایمپلنت

دندان پزشک عمومی که هزاران جراحی را در طول کشور انجام می دهد به طور فردی مهارت دیده است. در حالی که بعضی دندانپزشکان عمومی تمرکز کرده و بقیه آموزش اضافی می بینند تا در رشته های مشخص و درمانی دندان متخصص شوند. شورای دندانی عمومی ۱۳ طبقه بندی مختلف برای متخصصین تشکیل داده است.

ایمپلنت ها و تناسب آنها قسمتی از تخصص بوده که در طبقه پروتز قرار می گیرند. این شورا بیان کرده که دندان پزشکان باید آموزش درست را برای هر پروسه که انجام می دهند ببینند. برای ایمپلنت تنوعی از دوره های حرفه ای برای آموزش دندان پزشکی عمومی قابل دسترس است. دندانپزشک معمولی شما در پروتز خوب آموزش دیده اما شما باید در نظر بگیرید که آنها بهترین شخص برای کار تناسب سازی ایمپلنت شما هستند.

برای پزشک پروتز یا ایمپلنت خود تحقیق کنید. دندان پزشک شما ممکن است لیستی از متخصصین مطرح را به شما بدهد. با بقیه صحبت کنید و افراد متخصص را که در محله شما در دسترس هستند بررسی کنید. گذاشتن ایمپلنت تقریبا یک بررسی جدی بوده و به طور حیاتی مهم است که شما با آن چه انتخاب کرده اید راضی باشید.

شما می خواهید یک متخصص باشید که همه چیز را بداند و شما را کاملا آگاه کند. اگر شما از دندان پزشک سوالی بپرسید و آنها از پاسخ دادن طفره روند یا به نظر نامطمئن برسند و شما را سردرگم کنند، به این فرد سوراخ کردن فک خود را نسپارید. . . اگر آنها به رزرو وقت شما اصرار داشتند و تبلیغ بخصوص و پیشنهادات استثنایی کردند چه می شود؟

انتخاب متخصص تصمیمی نیست که به راحتی بگیرید. یک متخصص کارامد، موثر و معتمد که همه چیز را توضیح می دهد و به سوالات به درستی پاسخ می دهد احتمالا گزینه بهتری است. از پرسیدن سوالات نترسید و از تجربه شان استفاده کنید. ممکن است ترجیح دهید شخصی باشد که پروسه های عمل را چندین بار انجام داده باشد. شماره GDC دندانپزشک را بگیرید چون هر دندان پزشک شماره مخصوص به خود را دارد.

 

دکتر میثم آریام

دکتر میثم آریام،  فوق تخصص ایمپلنت و جراحی های پیشرفته ورودی دوره عمومی سال ۷۳ در دانشگاه شهید بهشتی تخصص جراحی لثه و ایمپلنت از دانشگاه اصفهان فوق تخصص ایمپلنت...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • مهتا شانظری

    سلام میخواستم درمورد قیمت پروتز ثابت دندان سوال کنم چون میخوام انجام بدم با سپاس از شما

  • رسول

    با سلام خدمت شما آقای دکتر آیا بیماران شهرستانی هم می تونن دسترسی به شما داشته باشید اگه شیراز هم طبابت میکنید لطفا بفرمایید چه روزهایی تشریف میارید یا کسی از همکارانتون میشناسید که شیراز طبابت کنن چون تهران اومدن برای ما مشکله. سوال دیگه اینکه ایمپلنت هر دندان هزینش چقدره؟؟اگه تعداد دندونها زیاد باشه آیا تخفیف هم داره یا قسطی میشه

  • ادیب

    سلام ببخشید اقای دکتر ایمپلنت بدون درد شما انجام میدین؟هزینه ش چقدر؟

  • داود لواف

    با عرض سلام به لحاظ کاهش هزینه و یا دلایل دیگر آیا می توان با هر پایه دو یا چند دندان رو پوشش داد ویا این کار مربوط به دیگر تکنیک های کاشت دندان است؟با سپاس

  • لغو پاسخ