بهترین متخصص ایمپلنت - دکتر میثم آریام

بهترین متخصص ایمپلنت

بهترین متخصص ایمپلنت

برای این که بتوان به درجه اهمیت و تخصص در این مورد پرداخت لازم است که در ابتدا بدانیم ایمپلنت دندان قرار است مادام العمر درون فک شخص باقی بماند. پس با ترمیم، جرم گیری، روکش و سایر درمان های دندان پزشکی متفاوت است. به عنوان مثال می توان آن را با یک پلاتین درون پای یک شخص مقایسه کرد که هر روز نمی تواند آن را تعویض کند. در صورتی که ایمپلنت به صورت نا مناسب توسط افراد با تجربه کم و یا بدون تخصص کافی گذاشته شود، مشکلات بسیار زیادی که بعضا برگشت نا پذیر هستن را می تواند ایجاد کند.

دکتر میثم آریام نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر میثم آریام کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

در این عمل دقت و ظرافت از اهمیت خاصی برخوردار است و شامل دو قسمت اصلی کاشت و پروتز می باشد و پزشک باید به هر دو قسمت مسلط باشد. به خاطر داشته باشید که در آوردن یک ایمپلنت نا مناسب، کار بسیار مشکلی است و سختی کار و هزینه شما را چندین برابر می کند و نیاز به باز سازی استخوان و افزایش چند برابری طول درمان را به همراه دارد، پس لازم است که در انتخاب خود دقت کافی را داشته باشید.

جراح – دندان پزشک کیست؟

ابتدا به تعریف واژه جراح – دندان پزشک می پردازیم. تمام دندان پزشکانی که دوره تحصیلات دندان پزشکی عمومی را پشت سر گذاشته باشند، برای کشیدن دندان ها و بعضا جراحی های ساده ی بعضی دندان های نیمه نهفته را آموزش می بینند و مجاز به انجام آن ها هستند که این افراد جراح دندان پزشک نامیده می شوند.
متخصص ایمپلنت به چه کسی گفته می شود

پس از طی دوره ی عمومی (جراح – دندان پزشک)، ۳ سال دوره تخصصی وجود دارد که در رشته های مختلفی هستند و از بین این رشته ها، سر رشته مجاز به فعالیت در زمینه ایمپلنت هستند و برای آن آموزش می بینند:

  • متخصص جراحی لثه و ایمپلنت
  • جراحی فک و صورت
  • متخصص پروتز های دندان

بورد تخصصی چیست؟

پس از اتمام دوره ی تخصصی، گواهینامه کار داده می شود که از بین این افراد، بعضی موفق به گذراندن امتحان بورد تخصصی می شوند و اجازه می یابند که در دانشگاه به تدریس مشغول شوند.
فوق تخصص ایمپلنت چه شخصی است

دانشجویان سه رشته که در بالا ذکر شد در صورتی که دارای بورد تخصصی باشند، پس از قبولی در امتحان ورودی می توانند در دوره ی فوق تخصصی که ۱ سال تا ۱ سال و نیم می باشد، شرکت کنند. پس واژه فوق تخصص و یا فلو شیپ وقتی معنا دارد که شخص، متخصص و دارای بورد تخصصی دانشگاهی باشد.

ویژگی های متخصص ایمپلنت چیست؟

از مهم ترین ویژگی های بهترین متخصص ایمپلنت در زمان کاشت پایه های تیتانیومی در لثه، رعایت اصول بهداشتی است که در غیر این صورت باعث انتقال عفونت به شخص می شود، چون انجام این کار دقیقا مانند یک پیوند می باشد. دقت شود، واژه ای به نام ایمپلنتولوژیست وجود آکادمیک ندارد و صرفا نشان دهنده ی یک دندان پزشک عمومی است که در میان درمان های عمومی دندان پزشکی، ایمپلنت هم انجام می دهد.

امکانات لازم یک مرکز درمانی ایمپلنت چه مواردی است؟

قطعا موارد ساده توسط دندان پزشکان عمومی ( جراح – دندان پزشک ) که دوره های ۳ تا ۷ روزه می بینند قابل انجام است ولی در موارد پیچیده تر از لحاظ سلامتی بیمار، استخوان های با کیفیت و کمیت پایین در بیماران با درخواست زیبایی بالا، باید درمان توسط شخص خبره در حوزه ایمپلنت و در موارد بسیار مشکل توسط فوق تخصص انجام شود.

درمان توسط متخصص بهتر است در مرکزی انجام شود که امکانات بسیار زیادی اعم از تکنولوژی های روز و انواع متریال های مصرفی با مارک های متنوع و مناسب با وضعیت بیمار یافت شود و مشکلات کمتری پیش آید چون بعضا در مرحله کاشت امکان دارد پزشک تصمیم به تغییر سایز مورد نظر ایمپلنت بگیرد که قاعدتا در مرکزی که روزانه تعداد زیادی درمان ایمپلنت انجام می شود، انتخاب های بیشتری از لحاظ نوع و سایز وجود خواهد داشت.

متاسفانه به علت عدم وجود متولی برای رسیدگی به این عناوین مانند ایمپلنتولوژیست و ….، تعداد بسیار زیادی از هم وطنان روزانه دچار مشکلات غیر قابل برگشت می شوند.

درمان های دیجیتالی چیست؟

بهترین متخصص ایمپلنت با نرم افزار های مختلف و سیستم های سه بعدی رادیو گرافی و سیستم های بزرگ نمایی تصاویر می تواند نتایج درمان را قابل پیش بینی و کار آمد تر کند، به خصوص در مواردی که بیمار تمام دندان های فک را از دست داده و راهنمایی برای گذاشتن ایمپلنت وجود ندارد، بهتر است از سیستم های کامپیوتری ( دیجیتالی ) و ایجاد راهنما های سه بعدی برای کاشت استفاده کند.

با کمک این تکنولوژی در صورت مناسب بودن شرایط، پروتز بیمار همزمان با کاشت ایمپلنت تحویل داده می شود. حتی می توان توسط دستگاه CAD – CAM پروتز بیمار را از قبل آماده نمود.
درمان های پیشرفته چه مواردی را شامل می شود

جراحی های حساسی مانند پیوند استخوان و سینوس فقط و فقط باید توسط متخصص و فوق تخصص ایمپلنت انجام شود. این درمان صرفا جایگزین ساده ی یک دندان نیست، در اکثر موارد درمانی برای الگوی صحبت کردن، خندیدن، جویدن و … و بسیار از موارد دیگر مشابه می باشد که کاملا تاثیر می گذارد. پس این درمان باید توسط شخصی که تجربه، مهارت و تخصص کافی دارد، انجام شود.

موارد بسیار زیادی وجود دارد که بر موفقیت یک ایمپلنت تاثیر می گذارد و درک آن ها از طریق هزاران مورد درمان و سال ها تجربه امکان پذیر است. پزشک متخصص باید از شرایط استخوان های فک و سینوس ها اطلاعات کافی داشته باشد چون در غیر این صورت ممکن است به سینوس ها یا حفره های بینی آسیب بزند و موجب عفونت در این ناحیه شود. توصیه می شود قبل از جراحی، عکس برداری و رادیولوژی انجام شود.

مثلا در درمان حساس سینوس لیفت که غشا سینوس کمتر از چند دهم میلی متر است، احتمال پارگی غشا وجود دارد و در صورت مسلط نبودن شخص این احتمال بالا می رود و در این صورت می تواند باعث پخش شدن مواد در سینوس و یا عفونت شود که در آینده نزدیک باید تخلیه شوند و به همین دلیل ۹ ماه پروسه به تعویق می افتد.

و یا در صورت عدم استفاده از پودر استخوان مناسب، استخوان مناسبی در محل تشکیل نمی شود و امکان کاشت ایمپلنت در آینده وجود نخواهد داشت.

بعضا در مواردی که لثه بیمار نازک است، نیاز است که همزمان قبل از کاشت ایمپلنت، پیوند لثه انجام شود که این کار صرفا توسط متخصص لثه انجام پذیر است.

در مواردی که از کشیدن دندان ها چندین سال می گذرد و استخوان مناسبی از لحاظ کیفیت و کمیت وجود ندارد، نیاز است که همزمان و یا قبل از کاشت ایمپلنت، جراحی پیوند استخوان انجام شود که این امر فقط توسط متخصص و فوق تخصص های این رشته امکان پذیر است.

متاسفانه در مطب های متخصص روزانه تعداد زیادی بیمار مراجعه می کنند که به دلیل انجام کار توسط افراد کم تجربه و بی تخصص دچار مشکلات زیادی شده اند و در بعضی موارد حتی کار زیادی هم برای آن ها نمی توان انجام داد.
توانایی تشخیص اعصاب فکی در حین درمان ایمپلنت

قرار دادن ایمپلنت نیاز به آگاهی کامل نسبت به اعصاب فک دارد. این امر مهم نیاز به رادیو گرافی سه بعدی دارد که آن هم نیاز به آموزش و ساعت ها وقت دارد که در دوره های عمومی تدریس نمی شود.

در صورت آسیب به اعصاب فکی، امکان از دست رفتن بی حسی لب یا زبان به صورت ناقص و حتی کامل وجود دارد.

توانایی تشخیص عروق فکی و زبانی

در صورت عدم تشخیص عروق فک در حین کاشت و آسیب به آن ها امکان خون ریزی های شدید وجود دارد که بعضی از آن ها در مطب دندان پزشکی قابل کنترل نمی باشند و باید بیمار به بیمارستان منتقل شود.

در خیلی از موارد برای گذاشتن ایمپلنت، نیاز به کشیدن دندان ( در صورت وجود دندان در دهان ) وجود دارد که امکان دارد این کار ساده به نظر برسد ولی کار بسیار حساسی می باشد چون حتی ۱ میلی از استخوان آن ناحیه در آینده بر روی سرنوشت ایمپلنت تاثیر گذار است.

در کل می توان گفت که اگر ایمپلنت به درستی انجام نشود، می تواند باعث تحمیل هزینه بسیار زیاد شده و چندین ماه موجب به تعویق افتادن کار تنها به دلیل یک ساده انگاری شود. بنابراین به شما پیشنهاد می شود که حتما به بهترین متخصص ایمپلنت مراجعه نمایید.

دکتر میثم آریام

دکتر میثم آریام،  فوق تخصص ایمپلنت و جراحی های پیشرفته ورودی دوره عمومی سال ۷۳ در دانشگاه شهید بهشتی تخصص جراحی لثه و ایمپلنت از دانشگاه اصفهان فوق تخصص ایمپلنت...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • مهتا شانظری

    سلام میخواستم درمورد قیمت پروتز ثابت دندان سوال کنم چون میخوام انجام بدم با سپاس از شما

  • رسول

    با سلام خدمت شما آقای دکتر آیا بیماران شهرستانی هم می تونن دسترسی به شما داشته باشید اگه شیراز هم طبابت میکنید لطفا بفرمایید چه روزهایی تشریف میارید یا کسی از همکارانتون میشناسید که شیراز طبابت کنن چون تهران اومدن برای ما مشکله. سوال دیگه اینکه ایمپلنت هر دندان هزینش چقدره؟؟اگه تعداد دندونها زیاد باشه آیا تخفیف هم داره یا قسطی میشه

  • ادیب

    سلام ببخشید اقای دکتر ایمپلنت بدون درد شما انجام میدین؟هزینه ش چقدر؟

  • داود لواف

    با عرض سلام به لحاظ کاهش هزینه و یا دلایل دیگر آیا می توان با هر پایه دو یا چند دندان رو پوشش داد ویا این کار مربوط به دیگر تکنیک های کاشت دندان است؟با سپاس

  • لغو پاسخ