کاربرد پلاسماجت در زیبایی - دکتر منوچهر قدیمی

کاربرد پلاسماجت در زیبایی

کاربرد پلاسماجت در زیبایی

پلاسما جت یا پلکسر دستگاهی است که با ایجاد میعان و تبخیر نقاط کوچکی از پوست، باعث تحریک کلاژن سازی و نیز جمع شدگی پوست می شود، بنابراین بیشترین کاربرد را در جوانسازی و لیفت قسمت های مختلف صورت دارد و باعث از بین رفتن چروک های سطحی در پوست می شود. همچنین به دلیل خاصیت جمع کنندگی پوست یکی از معروفترین روش های بلفاروپلاستی غیرجراحی در دنیا است. بلفاروپلاستی یا عمل زیبایی پلک به منظور رفع افتادگی و از بین بردن چین و چروک های پلک انجام می شود، قبلا این عمل صرفا به وسیله جراحی پلک انجام می شد که علاوه بر هزینه بالا دارای عوارض جراحی به خصوص مشخص بودن خط بخیه در پلک نیز بود. بلفاروپلاستی به وسیله دستگاه پلاسماجت که به آن بلفاروپلاستی غیرجراحی یا بلفاروپلاستی دینامیک گفته می شود، غیر از تورم چند روز اول دارای هیچ گونه عوارضی نیست و به آسانی در کلینیک بدون بیهوشی و جراحی قابل انجام است.

دکتر منوچهر قدیمی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر منوچهر قدیمی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

موارد کاربرد پلاسما جت در زیبایی:

رایج ترین کاربردهای پلاسما جت در زمینه زیبایی شامل موارد زیر است:

– بلفاروپلاستی پلک ها قابل افتادگی پلک فوقانی و پف و چروک در پلک تحتانی

– از بین بردن چین و چروک در نواحی مختلف صورت به خصوص اطراف چشم و چروک های پنجه کلاغی

– لیفت پوست

– از بین بردن و یا کم کردن واریس های سطحی پوست و عروق ریز

– درمان و از بین بردن استریا و ترک های ایجاد شده بر روی سطح پوست به دنبال بارداری

– از بین بردن خطوط اطراف لب و باسن

– درمان و بهبود اسکار، جای سوختگی و زخم

– درمان کلوئید، خال و زگیل

– درمان مشکلات رنگدانه ای مثل کک و مک، تاتو و میکروپیگمنتیشن

– لیفت و از بین بردن غبغب

– کوچک کردن بینی های گوشتی

روش انجام پلاسما جت

پس از ایجاد بی حسی موضعی به وسیله کرم های بی حسی موضعی و یا بی حسی تزریقی ناحیه مورد نظر را ضدعفونی کرده و درمان با پلاسما جت را شروع می کنیم. در این روش نقاط ریز کنار هم به وسیله پلاسما در سطح و عمق با مکانیزم میعان سوزانده شده و تخریب می شوند. بعد از گذشت یک هفته پوست سوزانده شده ترمیم می شود و به این ترتیب با جایگزینی پوست سالم هم پروسه جوانسازی اتفاق افتاده و هم وسعت چروک ناحیه کاهش پیدا می کند، چروک ها کم شده و پوست لیفت مناسبی پیدا می کند.

درمان با پلاسما جت فاقد خونریزی بوده و سه روز تا یک هفته پس از انجام پلاسما جت جای نقاط قهوه ای ایجاد شده کاملا از بین می رود. در حین انجام پلاسما جت بیمار کمی احساس درد و گرما را دارد که کاملا قابل تحمل است.

پس از انجام پلاسماجت بیمار باید به مدت یک هفته از کرم های ترمیمی در ناحیه استفاده کند. پس از انجام پلاسما جت علاوه بر نقاط سوخته شده، محل مورد نظر ممکن است دچار کمی تورم و قرمزی شود که حداکثر بعد از 10 روز تمام علائم فوق به صورت خود به خود بهبود پیدا می کنند.

طی این مدت بیمار باید از تحریک، خاراندان و دستکاری کردن موضع اکیدا پرهیز کند زیرا در غیر اینصورت ممکن است روند ترمیم طولانی تر شود.

بیمار باید به مدت چند روز از قرار گرفتن جلوی نور مستقیم خورشید پرهیز کند و از مصرف کرم ها یا شوینده های لایه بردار پرهیز کند.

هر جلسه درمان به وسیله پلاسما جت 15-10 دقیقه طول می کشد و تعداد جلسات لازم برای بهبودی کامل 3-2 جلسه با فاصله 8-6 هفته است.

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی، در سال 1374 از دانشگاه جندی شاپور فارغ التحصیل شده اند و در سال 2016 میلادی برای گذراندن دوره مستر به دانشگاه طب چینی پکن رفتند و...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Davood

    سلام من یک خال از بچگی روی صورتمه گوشتیه میترسم بردارم میگن سرطان زاست نظر شما چیه و بنظرتون با چ روشی بردارم بهتره؟تشکر

  • Maedeh sobatipur

    سلام دکتر وقت بخیر من ۲۴سالم هست و از سن۱۵سالگی در بدنم جوش هایی قرمز به صورت سرسیاه و‌سرسفید زدم توی ناحیه کمر سرشانه و صورت چندین بار به دکتر پوست متخصص مراجعه کردم لایه بردار و ژل های ضدجوش تجویز کردن ولی به نتیجه ای نرسیدم ممنون میشم یه راه کاری بهم بدین من چندین بار ازمایش هم انجام دادم ازمایش کلی ولی نتایج ازمایشات خوب بوده بدون مشکل

  • HOSSEIN KHODAYAR

    سلام اقاي دكتر ، بنده بعد از عمل بيني با گذشت يك سال در ناحيه بخيه ها ( دورِ بيني ) التهاب شديد دارم همچنين چانه و پشت سر هم جوش هايي ايجاد شده ، سه تا دكتر رفتم كه هر سه دكتر قرص داكسي تجويز كردن ، چند دوره هم مصرف كردم اما جوش ها نرفتن ، نا گفته نماند به بهداشت سر و صورت حساسم و روزي چند بار سر خودم رو ميشورم و صورت هم با فوم سي گل ميشورم ، لطفا اگه ميشه راهنماييم كنيد ، با تشكر .

  • پرستو نظریان

    سلام خسته نباشین،، من میخوام فیلر لب ب صورت نیم دائمی انجام بدم.. چقد هزینه داره و کی میتونم بیام مطبتون

  • لغو پاسخ