اصلاح فرم بینی با فیلر یا رینوپلاستی غیر جراحی - دکتر منوچهر قدیمی

اصلاح فرم بینی با فیلر یا رینوپلاستی غیر جراحی

اصلاح فرم بینی با فیلر یا رینوپلاستی غیر جراحی

تزریق ژل برای برطرف کردن مشکلات ظاهری بینی که بدون جراحی انجام می شود و به آن رینوپلاستی غیرجراحی گفته می شود، روشی ساده، بدون عارضه است و در یک جلسه انجام می شود. این روش بیشتر به منظور اصلاح تیغه بینی به کار می رود و نمی توان از آن برای کوچک کردن بینی به خصوص بینی های گوشتی استفاده کرد. هر چند بعد از اصلاح فرم بینی یا فیلر به دلیل خطای دید ایجاد شده، اندازه کلی بینی کوچکتر و بسیار زیباتر به نظر می رسد.

دکتر منوچهر قدیمی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر منوچهر قدیمی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

با توجه به عوارض متعدد رینوپلاستی جراحی و طول درمان زیاد آن، این روش به تدریج در حال جایگزین شدن جراحی زیبایی بینی است. در این روش با تزریق مقادیر کمی ژل هیالورونیک اسید به قسمت های نامتقارن بینی می توان بینی را به حالت  کاملا صاف و متقارن در آورد.

موارد کاربرد فیلر در اصلاح فرم بینی:

– انحراف تیغه بینی

– بینی های کوچک که نیاز به افزایش حجم دارند

– بینی هایی که در مسیر تیغه بینی دارای قوز بوده و نیاز به صاف شدن دارند.

– اصلاح عدم قرینگی هایی که پس از جراحی بینی ایجاد شده است.

– بینی هایی که دارای قوس زیاد در طول پل بینی دارند.

– افتادگی نوک بینی و نیز بینی هایی که قوس آن خیلی بالاست و ظاهری نامناسب ایجاد کرده اند.

مراحل اصلاح فرم بینی با فیلر:

ابتدا با بی حسی موضعی محل تزریق را به وسیله پمادهای موجود به مدت 30-20 دقیقه بی حس کرده و قبل از انجام تزریق، محل را ضدعفونی کرده و سپس مقادیر کمی از ژل مناسب در موضع تزریق می شود. چنانچه تزریق به وسیله کانولا انجام شود کمترین احتمال ایجاد کبودی و آسیب به موضع را داریم. پس از تزریق در مناطقی که نیاز به اصلاح دارند موضع را ماساژ می دهیم تا ژل تزریقی کاملا صاف و یکنواخت شود و به بیمار توصیه می شود به مدت 24 ساعت در موضع بینی آرایش انجام ندهد، از دستکاری بینی اجتناب ورزیده و دوش نگیرد.

ماندگاری این عمل حدود یک سال است و با چندین بار تکرار به دلیل تحریک ترمیم های کلاژن و سایر بافت های پیوندی در موضع تزریق به تدریج بینی شکل طبیعی خود را پیدا کرده و ممکن است در آینده نیاز به هیچ گونه تزریقی نداشته باشد.

عوارض تزریق ژل:

ژل های هیالورونیک اسید از آنجایی که کاملا با بدن انسان سازگار هستند کمترین عوارض جانبی را دارند به خصوص اگر ژل مناسب انتخاب شود و تزریق توسط پزشک مجرب انجام شود. با اینحال تزریق ژل به بینی ممکن است دارای یک سری عوارض موقت مثل کبودی، قرمزی و تورم باشد که طی چند روز کاملا از بین می روند. چنانچه شرایط استریل هنگام کار رعایت نشود ممکن است تا حدودی عفونت در موضع هم ایجاد شود که با مصرف آنتی بیوتیک های مناسب قابل درمان است.

یکی دیگر از عوارض مهم تزریق ژل به بینی فشار بر روی عروق ناحیه و ایجاد ایسکمی است که نسبتا خطرناک بوده ولی چنانچه تزریق توسط پزشک مجرب و آشنا به آناتومی عروق بینی انجام شود این عارضه به صورت خیلی نادر ممکن است ایجاد شود و خوشبختانه چنانچه این عارضه رخ دهد به وسیله تزریق آنزیم هیالاز به آسانی می توان ژل تزریق شده را از بین برد و فشار بر روی عروق را برطرف کرد و اینکه ژل هیالورونیک اسید بسیار محبوب و مورد پذیرش در سطح جهان است همین قابلیت از بین بردن آن به وسیله آنزیم هیالاز است و این خاصیت ژل های هیالورونیک اسید آنها را به بی خطرترین فیلرهای تزریقی تبدیل کرده است.

 

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی، در سال 1374 از دانشگاه جندی شاپور فارغ التحصیل شده اند و در سال 2016 میلادی برای گذراندن دوره مستر به دانشگاه طب چینی پکن رفتند و...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Davood

    سلام من یک خال از بچگی روی صورتمه گوشتیه میترسم بردارم میگن سرطان زاست نظر شما چیه و بنظرتون با چ روشی بردارم بهتره؟تشکر

  • Maedeh sobatipur

    سلام دکتر وقت بخیر من ۲۴سالم هست و از سن۱۵سالگی در بدنم جوش هایی قرمز به صورت سرسیاه و‌سرسفید زدم توی ناحیه کمر سرشانه و صورت چندین بار به دکتر پوست متخصص مراجعه کردم لایه بردار و ژل های ضدجوش تجویز کردن ولی به نتیجه ای نرسیدم ممنون میشم یه راه کاری بهم بدین من چندین بار ازمایش هم انجام دادم ازمایش کلی ولی نتایج ازمایشات خوب بوده بدون مشکل

  • HOSSEIN KHODAYAR

    سلام اقاي دكتر ، بنده بعد از عمل بيني با گذشت يك سال در ناحيه بخيه ها ( دورِ بيني ) التهاب شديد دارم همچنين چانه و پشت سر هم جوش هايي ايجاد شده ، سه تا دكتر رفتم كه هر سه دكتر قرص داكسي تجويز كردن ، چند دوره هم مصرف كردم اما جوش ها نرفتن ، نا گفته نماند به بهداشت سر و صورت حساسم و روزي چند بار سر خودم رو ميشورم و صورت هم با فوم سي گل ميشورم ، لطفا اگه ميشه راهنماييم كنيد ، با تشكر .

  • پرستو نظریان

    سلام خسته نباشین،، من میخوام فیلر لب ب صورت نیم دائمی انجام بدم.. چقد هزینه داره و کی میتونم بیام مطبتون

  • لغو پاسخ