مشکلات تیروئیدی آیا با گلو درد همراه هستند؟ - محمدرضا مهاجری تهرانی

مشکلات تیروئیدی آیا با گلو درد همراه هستند؟

مشکلات تیروئیدی آیا با گلو درد همراه هستند؟

اکثر اوقات تیروئیدیت تحت حاد یا التهاب تیروئید باعث درد شدید ناحیه گلو می شود. معمولا این بیماری یک بیماری ویروسی است که به علت برخورد ویروس با تیروئید ایجاد می شود و باعث تخریب تیروئید می شود .هورمون های تیروئید وارد جریان خون می شوند و علائم پرکاری را برای بیمار ایجاد می کنند؛ در حالی که بیمار دچار پرکاری تیروئید نشده است فقط به علت تخریب تیروئید است که این علائم ایجاد می شود. این مشکل معمولا با تب بالا، لرز،  تپش قلب، لرزش اندام ها و عصبانیت ظاهر می شود. با انجام آزمایش های هورمون های تیروئید و یک سری فاکتورهای التهابی و در نهایت اگر لازم باشد اسکن تیروئید تشخیص این بیماری داده می شود. برای درمان باید از  داروهای ضد التهابی استفاده شوند که باعث می شوند التهاب بلافاصله برطرف شود و معمولا چندین هفته تا چندین ماه درمان طول می کشد و برطرف می شود. بنابراین درد گلو و تیروئید با هم مرتبط هستند.

دکتر محمدرضا مهاجری تهرانی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر محمدرضا مهاجری تهرانی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

 

آیا فرد در ابتدا علائم سرماخوردگی را دارد؟

بله اول فرد با علائم سرماخوردگی  مراجعه می کند، بعد از آن دچار درد شدید می شود که معمولا خیلی از آنها تشخیص داده نمی شود. بیماران زیادی با تاخیر مراجعه و درد را تحمل کرده اند که با تاخیر تشخیصی مواجهه هستیم؛ در این مورد بعد از اینکه تشخیص به درستی داده می شود بلافاصله درمان شروع شده و مشکل بعد از طی دوره درمان برطرف می شود.

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • alo_admin

    سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه تقریبا ۶ ماه دیگه به ۱۸ میرسم میخاستم بپرسم که میتونم آمپول سوما بزنم؟

  • alo_admin

    با سلام میخواستم بپرسم آیا آزمایش بزاق کورتیزول روش دقیق و صحیحی برای سنجش عملکرد غدد فوق کلیه از نظر کم کار یا پرکار یا طبیعی بودن عملکرد آنها است یا خیر ؟ متشکرم

  • لغو پاسخ