چرا نتیجه جراحی بینی گوشتی مانند بینی استخوانی نیست؟ - دکتر محمدرضا آخوندی نسب

چرا نتیجه جراحی بینی گوشتی مانند بینی استخوانی نیست؟

چرا نتیجه جراحی بینی گوشتی مانند بینی استخوانی نیست؟

 می دانستید که در بينی استخوانی و گوشتی ضخامت پوست از مشخصه های اصلی آن است.

دکتر محمدرضا آخوندی نسب نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر محمدرضا آخوندی نسب کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

در بینی استخوانی، پوست قسمت بالايي بيني كه استخوان را مي پوشاند نازكتر است نسبت به پوست قسمت پاييني كه روي غضروف قرار دارد. ولی پوست بینی گوشتی ضخیم و مملو از غدد چربی است.

زمانی که تغییراتی در قسمت های استخوانی و غضروفی بینی ایجاد می شود، به علت اینکه در این حالت انعطاف پذیری پوست کمتر است بینی گوشتی تغییرات ایجاد شده را به خوبی نشان نمی دهد، چون با اسکلتی که در زیر آن وجود دارد نمی تواند هماهنگ شود و روی اسکلت جدید خود را وقف دهد. برخلاف پوست های نازک که این تغییرات شکلی را خوب نشان می دهند اگر در قسمت های زیرین پوست های ضخیم زیاد کوچک شود به خودی خود یک اسکلت ایجاد می کنند در نتیجه بافت زیر را اصلا نشان نمی دهند و چون حمایت اسکلتی وجود ندارد به مرور این باعث می شود بینی دچار افتادگی شود و فرد احساس کند که بینی بعد از مدتی دچار افت و برگشت شده است.

در (جراحی بینی استخوان) ساختاری مانند اهرام دارد. این گونه بینی ها در داخل بینی های گوشتی پوسته پوسته است. نوع پوست آنها انعطاف پذیر تر از بینی های گوشتی هستند.

نکات جراحی بینی استخوانی

  • برای انجام جراحی بینی فانتزی، افرادی که بینی استخوانی دارند کاندید مناسب تری هستند .
  • جراح بینی برای تغییر سایز بینی، استخوان بینی را می تراشد و به خوبی می تواند بینی را فرم دهد. چون حجم استخوان و غضروف در بینی استخوانی بسیار بیشتر از بینی گوشتی است.
  • در جراحی یا رینوپلاستی بینی استخوانی به دلیل اینکه پوست بینی بسیار نازک و کم است، تغییرات ساختار بینی به خوبی قابل مشاهده است.
  • در جراحی بینی فانتزی ساختار بینی به طور کامل فرم داده می شود و برای اینکه فرم بینی به خوبی مشاهده شود بینی باید پوست نازکی داشته باشد.

هر چه جنس پوست بيني بهتر باشد و اختلالات مربوط به قسمت استخواني و غضروفي بيني باشد بينی استخوانی مي باشد و هر چه مشکلات پوستي بيني بيشتر باشد بينی گوشتی تر است.

 نتیجه جراحی بینی گوشتی

جراحي بيني گوشتي به منظور بهبود پیدا کردن ظاهر بینی انجام می شود و انتظارات غیر واقعی از نتیجه ی عمل بینی گوشتی  نباید داشت.

نتیجه ی عمل بینی در هر شخصی متفاوت خواهد بود .و با توجه به نوع پوست در هر فردی متفاوت می باشد

مشکلات بینی های گوشتی مانند افتاده بودن نوک بینی، بزرگی سوراخ ها ، جعبه ای شکل بودن نوک بینی و… در عمل جراحي بيني گوشتي رفع خواهد شد.

سن مناسب برای جراحي بيني گوشتي

به طور معمول سن مناسب برای انجام عمل جراحی 18 سال به بالا می باشد ولی در صورت رشد کامل جسمی می توان در سنین کمتر همچون 15 سالگی عمل جراحی بینی انجام داد.

کسانی که دارای بینی گوشتی و پوست بینی آنها ضخیم است اگر بینی مشکلاتی مثل قوز و افتادگی نوک بینی نداشته باشد صرفا فقط بزرگ باشد بعد از معاینه توصیه می شود که از عمل رینوپلاستی صرف نظر کنند، چون بینی گوشتی را نمی توان کوچک کرد و تغییراتی که باعث زیبا شدن بینی می شود برداشتن قوز و بالا بردن نوک بینی است که در خیلی از این افراد این مشکلات وجود ندارد پس بهتر است از انجام عمل صرفنظر کنند.

در جراحی بینی مقدار چهره بیمار بسیار مهم است، ممکن است پس از جراحی بینی، حتی نیاز به جراحی دیگری برای رضایت داشته باشند.

جراحی زیبایی نیاز به یک جراح خوب دارد تا نتیجه عمل جراحی خوشحال کنند شود.

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

محمدرضا آخوندی نسب، دارای بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیش از 12 سال تجربه در زمینه جراحی های زیبایی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • فرشته بحرپیمایی

    سلام خسته نباشید من ۳۰سال پیش پشت پام با آب جوش سوخته وگوشتاجمع شده آیا عمل جراحی بشه مثل پای دیگم میشه ؟وچقدرهزینه میبره؟؟ پوست ازبقیه بدنم برنمیدارین که لک بشه بدنم؟؟

  • هما حسینیان

    سلام و وقت بخیر جناب دکتر. بنده دو ماه و نیم پیش در اثر زمین خوردن از ناحیه فک و خونریزی اورژانسی بیمارستان شهدای تجریش و امام حسین فرستاده شدم و بعد از ۶ سی تی اسکن سه بعدی گفتند پارگی نسوج و شکستگی در صورت ندارم‌. بعد از یک ماه صورتم به شدت سیاه و سفت شد که اورژانسی در بیمارستان فاطمه زهرا جراحی هماتوم شدم. ولی متاسفانه هماتوم را با ساکشن و بیهوشی یک ساعته کامل در نیاوردند. عصب لبم ضعیف شده که فیزیوتراپی میروم داره بهتر میشه ولی هماتوم هنوز کامل برطرف نشده و با گرمایشی که ایجاد می کنند صورتم داره نامتقارن و بالا و پایین میشه. درد شدید در ناحیه فک بالا دارم. ۵ سال پیش تزریق چربی داشتم. و سمت چپ داره کوچیکتر میشه اما هنوز هماتوم داره. بنده را راهنمایی کنید چی کار کنم. آیا مشکل از فک است یا پارگی یا هماتوم که درد شدید دارم؟

  • محمد رئسی

    سلام خانم دکتر من ۱۸ سالمه و بدنساز هستم من خیلی وقت میخوام مو های دست و بدنم را بزنم اما می ترسم دوباره بیشتر مو در این قسمت ها رشد بکند و رشد مو ها بیشتر شوند خانم دکتر به نظر شما چکار کنم آیا از کرم های مو بر استفاده کنم و چه نوع مو بدی را توصیه می کنید ( نامش رو ذکر کنید )

  • alo_admin

    هزینه عمل و آدرس دکتر

  • لغو پاسخ
دکتر محمدرضا آخوندی نسب