همه چیز در مورد آبدومینوپلاستی - دکتر محمدرضا آخوندی نسب

همه چیز در مورد آبدومینوپلاستی

همه چیز در مورد آبدومینوپلاستی

یکی از شایع ترین عمل های جراحی زیبایی که بر روی شکم انجام می شود آبدومینوپلاستی است. عمل جراحی آبدومینوپلاستی به منظور رفع بد شکلی ها و نازیبایی های ناحیه ی شکم انجام می شود.

دکتر محمدرضا آخوندی نسب نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر محمدرضا آخوندی نسب کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

طی استفاده از عمل جراحی آبدومینوپلاستی، برشی در قسمت تحتانی شکم ایجاد می شود و چربی ها و پوست اضافی شکم برداشته شده و عضلات جداره ی شکم نیز سفت می شوند که موجب تناسب اندام در فرد خواهد شد.

موارد استفاده از عمل جراحی آبدومینوپلاستی :

خانم هایی که به دلیل داشتن زایمان های متعدد پوستشان شل شده است و یا چربی در ناحیه شکمشان تجمع پیدا کرده است.

افرادی که به چاقی مرضی مبتلا بوده اند و عمل های جراحی همچون گاستریک بادینگ یا بای پاس معده انجام داده اند و لذا وزنشان به شدت کاهش پیداکرده است و دچار شلی و افتادگی پوست شده اند.

افرادی که به دلیل کاهش وزن شدید پوستشان افتاده و شل شده است.

افرادی که عمل جراحی آبدومینوپلاستی انجام داده اند می توانند باردار شوند؟

بارداری جزء موارد منع این عمل نیست، اما توصیه می شود در صورتی که افراد قصد انجام عمل آبدومینوپلاستی را دارند پس از آخرین زایمان اقدام به انجام عمل کنند. زیرا در صورتی که پس از آبدومینوپلاستی باردار شوند موجب شل شدن مجدد پوست خواهد شد.

موارد نسبی منع آبدومینوپلاستی:

  • مصرف سیگار
  • اختلالات ترمیم زخم
  • ابتلا به دیابت
  • استفاده از دارو های ضد انعقاد
  • سوء تغذیه
  • مشکلات ایمنی
  • سابقه ی قابل توجه لخته شدن در ورید های عمقی پا یا ریه
  • مشکلات در عملکرد روده یا مثانه
  • مشکلاتی همچون بیماری های انسدادی مزمن ریه، کم خونی، نارسایی کلیه

بهبود ظاهر شما با جراحی زیبایی شکم

یک شکم مسطح و شکیل چیزی است که بسیاری از ما تلاش می کنیم به کمک ورزش و کنترل وزن به دست آوریم. گاهی اوقات این روش ها ما را به هدفمان نمی رسانند، حتی کسانی که از سایر جهات وزن طبیعی و متناسب دارند نیز ممکن است شکم برجسته یا شل و آویزان پیدا کنند.

شایع ترین علل این اتفاق عبارتند از:

بارداری، پیری، تغییرات چشمگیر وزن، وراثت، جراحی قبلی

عمل جراحی شکم که ابدومینوپلاستی نیز نامیده می شود، چربی و پوست اضافه را برداشته و در غالب موارد عضلات ضعیف شده یا جداشده را به حالت طبیعی بازگردانده و طرح هموارتر و سفت تری برای شکم ایجاد می کند.

آنچه این عمل انجام نمی دهد:

جراحی شکم جایگزین کاهش وزن یا برنامه متناسب ورزش نمی شود. اگرچه نتایج جراحی شکم از نظر تکنیکی دائمی هستند، ولیکن تغییرات چشمگیر در وزن شما می توانند سبب شلي مجدد پوست شود. به همین دلیل، کسانی که قصد کم کردن شدید وزن دارند، یا زنانی که قصد باردارشدن دارند، توصیه می شود که عمل خود را به تعویق بیاندازند. بعلاوه جراحی شکم نمی تواند استریا (خطوط کشش) را تصحیح کند ولي خطوط زير ناف برداشته شده و خطوط بالاي ناف به پايين ناف منتقل مي شوند.

سوالات رايج در مورد جراحي زيبايي شكم

١- آيا بعد از جراحي آبدومينوپلاستي امكان حامله شدن وجود دارد؟

بهتر آنست كه انجام اين جراحي به زماني موكول شود كه فرد، ديگر نيت بارداري مجدد نداشته باشد زيرا بارداري بعد از عمل، منجر به برگشت شلي شكم خواهد شد. البته اگرفردي بخواهد كه باردار شود، منع طبي ندارد ولي احتمالا در آينده نياز به جراحي مجدد پيدا خواهد كرد.

٢- آيا شكم بعد از اين عمل صاف و تخت خواهد شد؟

جراحي آبدومينوپلاستي، در افراد بدون اضافه وزن و فقط با شلي پوست شكم بهترين نتيجه را مي دهد، خصوصا اگر فرد قد بلند باشد. در افراد با اضافه وزن قابل توجه، حتي با انجام ليپوساكشن همزمان، شكم كاملا صاف نخواهد شد، زيرا حجم قابل توجهي از چربي موجود در شكم در داخل حفره آن و در اطراف احشاء داخلي تجمع پيدا كرده است كه با جراحي زيبايي نمي توان آن را خارج کرد و تنها راه كاهش آن رژيم مناسب و كاهش وزن است، اما در زمان جراحي از حجم چربي زير پوست كاسته شده و پوست اضافي شكم از زير ناف به پايين برداشته مي شود.

3- آیا عمل جراحی آبدومینوپلاستی تنها در خانم ها انجام می شود؟

خیر عمل آبدومینوپلاستی در آقایان نیز قابل انجام است.

 

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

محمدرضا آخوندی نسب، دارای بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیش از 12 سال تجربه در زمینه جراحی های زیبایی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • فرشته بحرپیمایی

    سلام خسته نباشید من ۳۰سال پیش پشت پام با آب جوش سوخته وگوشتاجمع شده آیا عمل جراحی بشه مثل پای دیگم میشه ؟وچقدرهزینه میبره؟؟ پوست ازبقیه بدنم برنمیدارین که لک بشه بدنم؟؟

  • هما حسینیان

    سلام و وقت بخیر جناب دکتر. بنده دو ماه و نیم پیش در اثر زمین خوردن از ناحیه فک و خونریزی اورژانسی بیمارستان شهدای تجریش و امام حسین فرستاده شدم و بعد از ۶ سی تی اسکن سه بعدی گفتند پارگی نسوج و شکستگی در صورت ندارم‌. بعد از یک ماه صورتم به شدت سیاه و سفت شد که اورژانسی در بیمارستان فاطمه زهرا جراحی هماتوم شدم. ولی متاسفانه هماتوم را با ساکشن و بیهوشی یک ساعته کامل در نیاوردند. عصب لبم ضعیف شده که فیزیوتراپی میروم داره بهتر میشه ولی هماتوم هنوز کامل برطرف نشده و با گرمایشی که ایجاد می کنند صورتم داره نامتقارن و بالا و پایین میشه. درد شدید در ناحیه فک بالا دارم. ۵ سال پیش تزریق چربی داشتم. و سمت چپ داره کوچیکتر میشه اما هنوز هماتوم داره. بنده را راهنمایی کنید چی کار کنم. آیا مشکل از فک است یا پارگی یا هماتوم که درد شدید دارم؟

  • محمد رئسی

    سلام خانم دکتر من ۱۸ سالمه و بدنساز هستم من خیلی وقت میخوام مو های دست و بدنم را بزنم اما می ترسم دوباره بیشتر مو در این قسمت ها رشد بکند و رشد مو ها بیشتر شوند خانم دکتر به نظر شما چکار کنم آیا از کرم های مو بر استفاده کنم و چه نوع مو بدی را توصیه می کنید ( نامش رو ذکر کنید )

  • alo_admin

    هزینه عمل و آدرس دکتر

  • لغو پاسخ
دکتر محمدرضا آخوندی نسب