نکاتی در مورد پروتز سینه که قبل از جراحی باید بدانیم؟ - دکتر محمدرضا آخوندی نسب

نکاتی در مورد پروتز سینه که قبل از جراحی باید بدانیم؟

نکاتی در مورد پروتز سینه که قبل از جراحی باید بدانیم؟

جنس پروتزهای سینه دو نوع است: آب نمکی و ژلی

دکتر محمدرضا آخوندی نسب نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر محمدرضا آخوندی نسب کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

در نوع آب نمکی در داخل پوسته سلیکونی در حین جراحی آب نمک تزریق می شود و باید به حجمی که برای آن پروتز تعیین شده است برسد، در نتیجه اینها را از طریق برش های کوچک تری می توان تعبیه کرد، زیرا از قبل خالی هستند و خیلی راحت از طریق برش 2تا 3سانتی متری می توان پروتز را وارد کرد و بعد از آنکه سر جایش قرار گرفت سرم نمکی داخلش تزریق می شود و به سایز مورد نظر می رسد و لوله ای که به آن وصل است کشیده می شود. پروتزهای نمکی یک مقدار سفت تر از پروتزهای ژله ای لمس می شوند و لمس طبیعی سینه را ایجاد نمی کنند مگر در افرادی که بافت کافی داشته باشند و لاغر نباشند. به خاطر این موضوع و هم اینکه چون پروتزهای نمکی در طولانی مدت تخلیه می شدند و کم کم حجم خود را از دست می دادند پروتزهای ژله ای را ابداع کردند. در این پروتزها علاوه بر اینکه پوسته یک حالت سلیکونی دارد از یک سیلیکون نیمه مایع درون پروتز استفاده می شود و این ژل به پروتز قوام طبیعی و نرم می دهد که در لمس سینه با بافت سینه تفاوت چندانی ندارد. به علت اینکه از قبل این پروتزها پر شده اند برشی که برای گذاشتن پروتز بکار می رود بزرگتر است و این موضوع باعث شده است یکسری از روش ها مانند پروتز نمکی که قبلا از طریق ناف گذاشته می شد دیگر نتوان برای پروتز ژله ای از این روش استفاده کرد.

نکته دوم در مورد محل قرار گیری پروتز است.

اگر ناحیه زیرعضله و روی عضله را در نظر بگیریم در افرادی که لاغر هستند و بافت چربی زیر پوست کم است توصیه به این می شود که پروتز در ناحیه زیر عضله قرار بگیرد تا در قسمت های بالا لبه پروتز لمس نشود، اما در افرادی که چربی کافی داشته باشند گذاشتن پروتز چه روی عضله و چه زیر عضله فرقی ندارد.

از نظر نوع عمل وقتی پروتز زیر عضله قرار گرفته می شود، درد بعد از عمل بیشتر از زمانی است که روی عضله گذاشته می شود.

در افرادی که به صورت حرفه ای ورزش می کنند گذاشتن پروتز در زیر عضله چندان صلاح نیست، چون فشار عضله روی پروتز ممکن است باعث جابجایی پروتز شود یا فرد دچار اختلال در عملکرد عضله شود.

اینکه آیا بهتر است پروتز زیر عضله یا زیر عضله جاگذاری شود؟ بستگی به شرایط فیزیکی خود فرد دارد.

نکته بعدی در مورد برشی است که برای پروتز زده می شود. در جراحی زیبایی سینه 4 نوع برش داریم:

– برش دور هاله سینه

– برش زیر سینه

– برش زیر بغل

– قبلا برای پروتزهای نمکی برش ناف هم مطرح بود که برای پروتزهای ژلی انجام نمی شود.

شایع ترین برشی که استفاده می شود برش زیر سینه است، یعنی از زیر خط سینه برشی به طول 5 الی6 سانتی متر داده می شود و از آن طریق پروتز تعبیه می شود. در کسانی که هاله بزرگ دارند از طریق دور هاله هم می توان برش داد. در کسانی که نسبت به این برش خیلی حساسیت داشته باشند می توان از برش زیر بغل استفاده کرد که یک مقدار سخت تر است و زمان بیشتری برای جراحی لازم است.

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

محمدرضا آخوندی نسب، دارای بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیش از 12 سال تجربه در زمینه جراحی های زیبایی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • فرشته بحرپیمایی

    سلام خسته نباشید من ۳۰سال پیش پشت پام با آب جوش سوخته وگوشتاجمع شده آیا عمل جراحی بشه مثل پای دیگم میشه ؟وچقدرهزینه میبره؟؟ پوست ازبقیه بدنم برنمیدارین که لک بشه بدنم؟؟

  • هما حسینیان

    سلام و وقت بخیر جناب دکتر. بنده دو ماه و نیم پیش در اثر زمین خوردن از ناحیه فک و خونریزی اورژانسی بیمارستان شهدای تجریش و امام حسین فرستاده شدم و بعد از ۶ سی تی اسکن سه بعدی گفتند پارگی نسوج و شکستگی در صورت ندارم‌. بعد از یک ماه صورتم به شدت سیاه و سفت شد که اورژانسی در بیمارستان فاطمه زهرا جراحی هماتوم شدم. ولی متاسفانه هماتوم را با ساکشن و بیهوشی یک ساعته کامل در نیاوردند. عصب لبم ضعیف شده که فیزیوتراپی میروم داره بهتر میشه ولی هماتوم هنوز کامل برطرف نشده و با گرمایشی که ایجاد می کنند صورتم داره نامتقارن و بالا و پایین میشه. درد شدید در ناحیه فک بالا دارم. ۵ سال پیش تزریق چربی داشتم. و سمت چپ داره کوچیکتر میشه اما هنوز هماتوم داره. بنده را راهنمایی کنید چی کار کنم. آیا مشکل از فک است یا پارگی یا هماتوم که درد شدید دارم؟

  • محمد رئسی

    سلام خانم دکتر من ۱۸ سالمه و بدنساز هستم من خیلی وقت میخوام مو های دست و بدنم را بزنم اما می ترسم دوباره بیشتر مو در این قسمت ها رشد بکند و رشد مو ها بیشتر شوند خانم دکتر به نظر شما چکار کنم آیا از کرم های مو بر استفاده کنم و چه نوع مو بدی را توصیه می کنید ( نامش رو ذکر کنید )

  • alo_admin

    هزینه عمل و آدرس دکتر

  • لغو پاسخ
دکتر محمدرضا آخوندی نسب