جراحی زیبایی بینی - دکتر علی کربلایی خانی

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی

رینوپلاستی
بینی یکی از آشکار ترین و توجه برانگیزترین عناصر تشکیل دهنده چهره می باشد که ظاهر آن در ارتباط با دیگر عناصر نظیر چشم ها، لب ها، و … تاثیر زیادی در تشکیل چهره ی انسان دارد. بینی از نظر عملکرد نیز نقش بسیار حساسی در تنفس و کنترل شرایط هوای تنفسی دارد. به این صورت که شرایط هوایی که استنشاق میکنیم توسط بینی از نظر رطوبت، دما و … کنترل، تعدیل و تصفیه می گردد.
اشکالات ظاهری بینی با عیوب داخلی که موجب انسداد راههای هوایی می شود در ارتباط مستقیم می باشد ولی این مسئله در همه افراد وجود ندارد ناهنجاری های بینی میتواند ارثی یا در نتیجه صدمه ناشی از ضربه های وارد شده به بینی باشد و یا به دلیل دیگر.
از نظر ساختاری بینی را می توان به شکل یک هرم تصور نمود که دیواره های بینی اضلاع بیرونی این هرم و سپتوم بینی (تیغه میانی که بینی را به دو قسمت تقصیم می کند) ستون مرکزی و اصلی هرم بینی (استخوانهای بیرونی) و همچنین ستون داخلی – مرکزی (سپتوم) دچار به ریختگی و اختلال می شود.
در اینصورت زمانی که تیغه میانی دچار خمیدگی شکستگی و یا انحراف یا تخریب شود می توان در مسیر تنفسی ایجاد انسداد نماید. بنابراین برای ایجاد تیغه میانی صاف و رفع انسداد راه های هوایی از طریق جراحی غالبا نیاز به ایجاد نمودن ساختار بینی چه از نظر ظاهری و چه از نظر تیغ تیغه داخلی بینی می باشد . مراحل انجام عمل جراحی جهت تصحیح یا بهبود ناهنجاری تیغه بینی (سپتو پلاستی ) نامیده میشود که هدف از ان تصحیح ناهنجاریهای سپتوم و رفع عیوب و بهبود انسداد راه های تنفسی میباشد . جراحی زیبایی مربوط میشود به اصلاح شکل ظاهری که به عمل رینو پلاستی معروف است .
هدف از این عمل جراحی اصلاح ناهنجاریهای ظاهری بینی میباشد در عمل جراحی پلاستیک بینی یا همون رینوپلاستی جراح با در نظر گرفتن سایر عناصر تشکیل دهنده چهره هر شخص و با توجه به فاکتورهای علم زیبا شناسی تلاش میکند هماهنگی و تناسب بیشتر را بین بینی و صورت برقرار نماید.
رینوپلاستی و سپتوپلاستی از طریق ایجاد برشهای کوچک در داخل بینی انجام می شود که بسته به چگونگی و شکل ناهنجاریهای بینی، این دو عمل می توانند به طور همزمان یا جداگانه انجام شود. برش کوچکی نیز در پل قاعده بینی داده می شود که محل آن محسوس و مشخص نخواهد بود . در مواردی که حفره های بینی بزرگ و پوست پره ها ضخیم باشد. استثنائا برش در کناره ها و نزدیک کف پره های بینی جهت برداشتن پوست اضافی داده می شود.
بینی از نظر ساختاری یکی از پیجیده ترین عناصر تشکیل دهنده ی چهره است که در صورت هر شخص به طور منحصر به فرد وجود دارد و می تواند زیبایی قابل توجهی را در کل چهره ایجاد نماید . چه در چهره هایی که تمام عناصر تشکیل دهنده ی آن زیبا و متناسب باشند و چه در چهره هایی که عناصر تشکیل دهنده  آن نظیر لب ها، گونه ها، چشم ها و …. زیبا و هماهنگ نباشند. در رینوپلاستی حتی خصوصیات فردی و شخصیتی و شغلی و شرایط سنی بیمار در نظر گرفته می شود.
از این رو در تنظیم برنامه عمل جراحی تلاش می کنیم که با توجه به خصوصیات منحصر به فرد هر بینی و با تشخیص عوامل کاهنده زیبایی در صدد اصلاح عیوب آن برآئیم ولیکن از آنجاییکه پتانسیل زیباتر شدن هر بینی با توجه به نوع پوست و عیوب بینی شخص متفاوت است بنابراین تجسم خلق یک بینی زیبا و تمام عیار غیر منطقی می باشد. چرا که بدین روش هماهنگی لازم میان بینی و سایر عناصر تشکیل دهنده چهره فرد نادیده گرفته می شود و نتیجه آن یک بینی غیر متناسب و ناهماهنگ در صورت شخص می باشد و با توجه به اینکه در 85 درصدموارد دو طرفه چهره از خط وسط بینی متقارن نیستند محدودیت هایی وجود دارد.
در حقیقت هدف در رینوپلاستی، اصلاحات محدود و خاص در خصوصیات غیر دلخواه بینی و ایجاد هماهنگی و تناسب میان بینی با سایر عناصر در چهره می باشد و عدم توجه به این اصول نتیجه اش بینی مصنوعی و بیش از حد دستکاری شده می باشد. به همین دلیل برای اجتناب از به وجود آوردن یک بینی مصنوعی لازم است به هنگام مشاوره در زمان کافی بیمار در مورد فاکتورهای نامطلوب بینی خود صحبت کند و در ضمن از محدودیت های جراحی و مطمئن ترین روش ممکن در جراحی بینی خود اطلاع حاصل نماید.
این امکان وجود دارد که جراحی کوچک ترمیم (روتوش) جهت بازبینی و تصحیح نقایص کوچک به دنبال عمل جراحی رینوپلاستی الزامی باشد. ولی معمولا این عیوب جزئی فقط در 5 درصد از بیماران اتفاق می افتد و در مقایسه با ناهنجاریها و عیوب ابتدایی بینی بسیار ناچیز است.
همانطور که گفته شد بینی عضوی واحد در مجموعه صورت است و در صورتی که قسمت هایی از آن بیش از حد برداشته شود بازسازی آن کار بسیار مشکلی است از آنجایی که بینی پس از عمل چندین ماه در حال تغییرات است هرگونه روتوش و بازبینی را تا 6 الی 12 ماه به تاخیر می اندازیم.
البته اگر شما یکی از آن 5 مورد از 100 بیمار عمل شده باشید که نیاز به این ترمیم کوچک دارد بابت این جراحی حق العملی از شما دریافت نخواهد شد. فقط در صورتیکه انجام این عمل جراحی نیاز به بیهوشی داشته باشد بیمار هزینه های مربوط به بیهوشی و تسهیلات کلینیک را می پردازد.
هیچ عمل جراحی زیبایی به طور کامل بی عیب و نقص و تمام عیار نمی تواند باشد . احساس رضایت و لذت شما از نتیجه عمل زمانی حاصل می شود که شما فارغ از هر گونه کمال گرایی و توجه وسواس گونه به عیوب کوچک ، نسبت به تغییرات مثبت بینی و رفع عیوبی که قبل از عمل جراحی در بینی داشته اید توجه و تمرکز نمایید.
اگر شما وسواس بیش از حد برای نتیجه عمل دارید بهتر است از انجام عمل جراحی بینی منصرف شوید. توجه داشته باید هر ایراد جزئی بینی پس از عمل جراحی نیاز به عمل ترمیمی مجدد ندارد. زیرا نتایج عمل مجدد معمولا غیر قابل پیش بینی و دارای ریسک بیشتری می باشد.
توجه داشته باشید که با عمل جراحی زیبایی “معجزه” نمی توان کرد و این که آیا شما از نتیجه عمل راضی و خوشحال باشید به میزان ارتباط صحیح شما و همکاری منطقی شما با جراحتان بستگی دارد و معجزه در جراحی پلاستیک غیر ممکن است.
جراحی پلاستیک ترکیبی از علم و هنر می باشد و صرفا علم نیست. برخی فاکتورها در ایجاد نتیجه پس از عمل جراحی دخالت دارد. نظیر فرآیندهای بهبودی نسبی در هر شخصی که تحت کنترل و پیش بینی شما با جراحتان نیست.
بنابراین تضمین قطعی در نتیجه عمل جراحی غیر ممکن است.
پیش بینی نتیجه مطلوب از عمل جراحی به عوامل مختلفی نظیر شرایط و نوع پوست و شکل و میزان ناهنجاریهای بینی قبل از عمل جراحی بستگی دارد . همچنین تاثیرات ارثی در هر شخص و جنس ساختار استخوانی _ غضروفی می تواند در نتیجه عمل جراحی دخالت داشته باشد.
پس از انجام برخی معاینات و صحبت با شما تلاش می کنیم تا شما را از عقیده واضح و قطعی خود در مورد نتیجه عمل و اینکه عیوب بینی شما تا چه اندازه قابل تصحیح است مطلع نماییم. به این ترتیب شما از میزان ریسک عمل و پتانسیل زیباتر شدن بینی خود مطلع خواهید شد.

دکتر علی کربلایی خانی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر علی کربلایی خانی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

جلسه مشاوره و ویزیت
پس از تصمیم گیری نهایی در مورد عمل جراحی برای دقت بیشتر از شما تعدادی عکس گرفته می شود . این عکس ها برای پیگیری های پس از عمل و طراحی برنامه عمل جراحی ضروری می باشد و در ضمن این اجازه را به جراح می دهید که در تهیه نشریات و کتب و مقالات از آنها استفاده نماید . توجه داشته باشید در به وجود آوردن بینی کاملا تطابق با طراحی انجام شده از چهره شما توسط پزشک بعد از عمل هیچگونه تضمینی وجود ندارد بلکه طراحی صرفا برای آگاهی جراح از خواست بیمار و تعیین برنامه عمل جراحی او می باشد.
در جلسه ویزیت در مورد میزان حق العمل جراحی با شما صحبت خواهد شد و به سوالات شما در این مورد پاسخ داده خواهد شد.

قبل از عمل جراحی بینی:
• مدتی قبل از تاریخی که برای جراحی خود در نظر گرفته اید برای گرفتن وقت عمل مجددا تماس بگیرید .
• خوردن آسپرین و ترکیبات مشابه آن را شامل مسکنهای غیر استروئیدی نظیر مفنامیک اسید ، دیکلوفناک و … که مانع از بند آمدن خون می شود از 2 هفته قبل قطع نمایید و با مشورت با پزشک خود داروی مسکن مناسب را جایگزین نمایید و در موارد ضروری از استامینوفن استفاده نمایید.
• نیکوتین موجود در سیگار موجب تنگی رگ ها و اختلال در گردش خون می شود که نتیجه آن تاخیر در بهبودی زخم های پس از عمل می باشد. بنابراین بهتر آن است که حداقل از 2 هفته قبل از جراحی از کشیدن سیگار خودداری نمایید.
• ترتیبی دهید که شخصی شما را در روز عمل و پس از عمل در بیمارستان همراهی نماید و شمار را به منزل برساند.
• از 8 ساعت قبل از خوردن و آشامیدن خودداری نمایید و صبح روز عمل ناشتا بدون آرایش و زیورآلات به بیمارستان مراجعه نمایید.
• هرگونه داروی خاصی مصرف می کنید و یا اگر دچار بیماری خاصی هستید قبل از عمل مرا از آن مطلع نمایید. از پوشیدن لباسهای تنگ و چسبان خودداری کنید. استفاده از لباسهای دگمه ای که به راحتی پوشانیده می شود توصیه می شود.

روش عمل جراحی بینی:
روش عمل جراحی بینی به طور اختصار و به زبان ساده شامل برداشتن مقادیری از غضروف ها و استخوان های اضافی است که باعث کاهش زیبایی بینی بوده و همچنین جابه جایی آنها و یا تغییر دادن در زوایای قرار گرفتن غضروف ها و استخوان ها و تقویت قسمت های غضروفی و استخوانی ضعیف برای ایجاد ساختاری زیبا در بینی که با تکنیک های محافظه کارانه (nondestructive) انجام می شود.
به واسطه خروج ترشحات همراه با خون و اخلاط از مجاری بینی تا حدودی انسداد سوراخ های بینی اتفاق می افتد که طبیعی است و با شستشوی بیشتر با سرم فیزیولوژی به تدریج راه تنفس از طریق بینی باز می شود.
پس از عمل تنها یک قالب ظریف پلاستیکی روی بینی قرار می گیرد که پس از 5 تا 7 روز برداشته می شود.

پس از عمل جراحی بینی
به هنگام ترخیص به شما نسخه دارویی داده خواهد شد که شامل آنتی بیوتیک، مسکن و آنتی هیستامین می باشد. رژیم غذایی شما پس از عمل تنها به مدت 2 روز غذاهای مقوی و نرم و بیشتر مایعات می باشد و پس از 2 روز تغذیه به صورت عادی انجام شود.
پس از ترخیص از بیمارستان به استراحت در منزل به صورت نشستن و یا خوابیدن در بستر با 2 بالش زیر سر بپردازید. بالا بودن سر به هنگام استراحت و خواب در 2_3 روز اول پس از عمل موجب کاهش تورم و درد می شود.
ناراحتی و احساس درد در بینی و لب فوقانی به خصوص تا 24 ساعت پس از عمل معمولا زیاد نیست ولی برای کاهش آن می توانید از داروهای مسکن تجویز شده استفاده نمایید.
خروج خونابه و ترشحات از بینی تا 72 ساعت از زمان جراحی طبیعی و نرمال است و حتی ممکن است بیشتر هم به طول بیانجامد از 24 ساعت تا 48 ساعت پس از عمل خروج خونابه رقیق تر شده به تدریج کاهش می یابد که با قرار دادن یک گاز زیر بینی از جاری شدن آن جلوگیری نمایید.
ترشحات بینی و خونابه ها به هنگام تخلیه معمولا نزدیک سوراخهای بینی انباشته می شوند و اگر آنها را پاک نکنید به صورت لخته های خشک شده ای موجب بسته شدن سوراخ بینی می شوند .
شما به آسانی می توانید با استفاده از یک گوش پاک کن مرطوب بدون داخل کردن آن در بینی ، این ترشحات را پاک نمایید . پنبه گوش پاک کن را پس از مرطوب نمودن با سرم فیزیولوژی به آرامی روی لخته ها و ترشحات ابتدای بینی بغلتانید و آنها را پاک کنید . میتوانید برای نرم شدن لخته ها و ترشحات خشک شده روی محل بخیه ها از پماد ویتامین (آ) چشمی و یا جنتامایسین چشمی استفاده کنید.
از وارد کردن گوش پاک کن، نوک انگشت و ناخن، دستمال کاغذی و نظایر آن در بینی تا آخر عمر اجتناب کنید زیرا ممکن است به سوراخ شدن تیغه میانی بینی بیانجامد.
پس از 7 روز اول بعد از عمل می توانید 2 ساعت قبل از مراجعه برای برداشتن قالب به طور عادی دوش گرفته و حتی قالب بینی خود را خیس نمایید. اگرچه کبودی و خونمردگی های داخل چشم پس از عمل جراحی در همه بیماران اتفاق نمی افتد ولی پیدایش کبودی پس از عمل امری طبیعی است به ویژه اگر قسمتی از استخوانهای بینی برداشته و یا جا به جا شده باشد.
میزان این کبودی و زمان لازم برای از بین رفتن آن گوناگون و معمولا بسیار ناچیز است و پس از 7 تا 10 روز رفع خواهد شد. شدت و ضعف تورم بینی و کبودی پس از عمل به عواملی نظیر سن بیمار و جنس پوست و اقدامات مقتضی جراحی بستگی دارد و معمولا تا 3 روز پس از عمل به حداکثر می رسد و پس از آن به سرعت کاهش می یابد. توصیه می شود برای کاهش تورم و کبودی در چند ساعت اول بلافاصله پس از عمل و کمپرس یخ در گوشه های چشم و پیشانی استفاده نمایید و به هنگام استراحت دو بالش زیر سر قرار دهید . همچنین می توانید محل کبودی ها را با آرایش بپوشانید.
تورم اولیه بینی پس از جراحی در همان هفته اول بسیار کم خواهد شد ولی از نظر بهبود کامل تورم و شکل گیری بینی حداقل یک سال زمان نیاز دارد.
پس از جراحی تغییرات دلخواه بینی شما قابل مشاهده و آشکار است ولی در برخی قسمت های بینی ، خصوصا نوک بینی ، چون تورم تا چندین ماه به طول میانجامد . شکل اصلاح شده ی آن حداقل پس از چند ماه نمایان خواهد شد .حتی در بینی هایی که میزان تورم آنها بسیار ناچیز است نوک بینی تا چندین ماه در حال بهبودی و شکل گیری است و پیشرفت این تغییرات در 6 تا 8 هفته اول بسیار ناچیز می باشد. برای تمیز کردن بینی تنها با وارد کردن آب به بینی و فین ملایم اکتفا کنید و جسم خارجی به بینی وارد ننمایید.
غالبا پس از عمل جراحی، احساس نفس کشیدن از بینی از لحاظ مقدار و جهت هوای استنشاقی تغییر قابل ملاحظه ای می نماید. گاهی اوقات بیماران این تفاوت را در تشدید میزان تنفس ابراز می دارند. همچنین در برخی موارد به دلیل تورم مخاط و پرخونی آن و یا انباشته شدن ترشحات ممکن است این تفاوت به شکل کاهش تنفس آشکار شود. احساس تنفس معمولا پس از چندین هفته به طور کامل تنظیم شده و بهبود می یابد و نیاز به استفاده از دارو نمی باشد.
پس از عمل از ورزش سنگین و فعالیت های شدید بدنی به مدت 2 هفته پرهیز نمایید. همچنین به مدت 2 هفته از فعالیت هایی نظیر بلند کردن اشیاء سنگین، خم شدن یا پایین نگه داشتن سر به مدت طولانی جدا خودداری نمایید.
به هنگام جراحی، پوست بینی از اسکلت غضروفی _ استخوانی آن جدا شده و بالا داده می شود و با دید مستقیم تغییرات مورد نظر در فرم بینی ایجاد می گردد . به همین دلیل اعصاب کوچک و ظریفی از پوست بینی دچار آسیب می شود و در نتیجه پوست بینی پس ار عمل حساس تر می شود .
این حساسیت چند هفته به طول می انجامد ولی به تدریج به حالت طبیعی باز میگردد . رفع بی حسی نوک بینی زمان بیشتری (6 تا 12 ماه ) نیاز دارد .زمانی که نوک بینی بی حس است و تورم دارد ممکن است احساس کنید بینی شما بزرگ شده که پس از کاهش تورم این احساس برطرف خواهد شد .
محدودیت ها و عوارض عمل رینوپلاستی و یا جراحی زیبایی بینی :
سهل انگاری بیمار و فین نمودن با فشار یا دستکاری بینی پس از جراحی ممکن است باعث جا به جایی ساختار تازه شکل داده شده بینی شود و نتیجه آن تغییر شکل ظاهری بینی و عدم تقارن می باشد که اگر این موارد غیر طبیعی ، به موقع تشخیص داده شود بدون جراحی مجدد به سرعت قابل تغییر و تصحیح می باشد .
غضروف تیغه میانی همانند یک تیغه فنر مانند می باشد که زمانیکه جا به جا و صاف می شود تمایل دارد دوباره به حالت اولیه بازگردد . به همین دلیل ممکن است دچار در رفتگی و یا بازگشت به حالت اولیه شود .
در روند بهبودی بینی پس از عمل جنبه های اجتناب ناپذیری وجود دارد که تحت کنترل ما نیست . اگر چه چنین مواردی به ندرت اتفاق می افتد ولی معمولا با عمل جراحی مجدد ( روتوش بینی ) قابل تصحیح و بازسازی است .
عوارض ذکر شده پس از عمل رینوپلاستی اگرچه به ندرت اتفاق می افتد ولی حتی با رعایت تمام استاندارد های علمی و دقت عمل در هنگام جراحی بعضا اجتناب ناپذیر است و ذکر آن در جهت وسیع تر نمودن دامنه اطلاعات شما در مورد عمل جراحی بینی می باشد .
جمع کردن پایه های بینی باتوجه به برآمدگی فک فوقانی در بیمارانی که فک فوقانی آنها پهن و برآمده می باشد محدودیت دارد . بیمارانی که قبلا توسط همکاران دیگر عمل شده اند جهت ترمیم مجدد توسط پزشک خودشان مورد عمل مجدد قرار بگیرند ولی در صورتیکه تمایل دارند توسط اینجانب عمل شوند باید به بهتر شدن بینی راضی شوند و هیچ گاه در حد کمال (perfect ) نخواهد بود .
جراح در بیمارانی که بینی آسیب دیده در اثر تصادف و بریدگی و … دارند به دلیل نبودن پوست سالم که بتواند به خوبی بینی را پوشش دهد محدودیت دارد افرادیکه بینی گوشتی ( پوست های کلفت و چرب ) دارند باید به بهتر شدن بینی از نظر ظاهری و تنفس راضی باشند .
قیاس کردن بینی خود با دیگران یک مقایسه غیر منطقی می باشد و هر کس باید قبل و بعد از عمل خود را مد نظر قرار دهد .
با توجه به محدودیت های ذکر شده که در ساختار منحصر به فرد بینی وجود دارد برای دستیابی به نتیجه مطلوب درک و ارتباط مناسب میان جراح و بیمار الزامی می باشد .یعنی در این ارتباط نه تنها بیمار جراح خود را از موارد دلخواه و غیر دلخواه بینی خود آگاه می کند بلکه محدودیت های موجود و توانایی های جراح نیز به بیمار تقدیم می گردد .
بنابراین در جریان مشاوره و معاینه ، فرصتهای جهت پاسخگویی به سوالات دیگر شما فراهم می شود و اطلاعات دیگر راجع به جزییات عمل در اختیار شما قرار می گیرد بنابراین با دقت بیشتری مطالب مندرج را مطالعه نماید و سوالاتی که در ذهن شما پیش می آید را یادداشت کنید .
تصحیح کامل کجی بینی در صورت هایی که دو نیمه غیر قرینه دارند غیرممکن است و تصحیح 80 % آن از نظر اصولی قابل قبول است . بینی هایی که تیغه بسیار کج دارند ( مادر زادی یا بر اثر سوانح ) بعد از عمل ممکن است کاملا صاف نشوند و حتی نیاز به عمل مجدد ( به تشخیص پزشک ) داشته باشند .
توجه داشته باشید تصحیح پره های بینی به طور 100 % غیر ممکن است .
در خاتمه لازم است توضیح دهم که استفاده از اشعه لیزر در جراحی بینی مطرح نیست و شایعه می باشد .

اندازه و شکل بینی یکی ازموثرترین عوامل در زیبایی صورت می باشد و حتی تغییر مختصر در آن با جراحی پلاستیک می تواند باعث بهبودی بسیار زیاد ظاهر فرد شود. جراحی بینی همچنین می تواند باعث بهبود اختلالات تنفس ناشی از اشکالات ساختمانی بینی شود. بنابراین عمل جراحی بینی میتواند موجب بهترشدن ظاهر٬ اعتماد به نفس بیشتر و حتی سلامتی شما شود.
هدف رینوپلاستی یا جراحی پلاستیک بینی٬ زیباترکردن بینی و ایجاد تعادل بین آن و اجزاء دیگر صورت می باشد. اگرچه شکل بینی شما معمولاً ناشی از عوامل ارثی است ظاهر آن ممکن است بعلت صدمات یا جراحی قبلی تغییرکرده باشد. قبل از تصمیم گیری برای رینوپلاستی٬ از جراح خود درمورد عمل اضافی که باعث بهتر شدن ظاهر صورت می شود سوال نمایید٬ بطورمثال در بسیاری از بیماران بزرگ کردن چانه یا ژنیوپلاستی همراه با راینوپلاستی باعث زیباترشدن صورت میشود.
در بسیاری از موارد جراحی زیبایی بینی ، علاوه بر زیباتر کردن بینی٬ بهبودی وضعیت تنفس هم مورد نظر می باشد. بعد از معاینه اولیه٬جراح از شما عکسبرداری نموده وتغییراتی که با جراحی پلاستیک قابل انجام است برروی عکس شما نشان داده می شوند و شما می توانید درمورد تغییرات مورد نظر خود و امکان یا عدم امکان آنها وصلاحدید جراح درموارد مورد نظر شما با او گفتگو نمایید.
معنی لغت راینوپلاستی شکل دادن به بینی است.ابتدا برش های جراحی داده میشوند تا به سیستم اسکلتی بینی شامل غضروفها و استخوانها دسترسی پیداکنیم. اکثر برشها در داخل بینی داده میشوند و قابل دیدن نیستند.در بعضی موارد یک برش در روی پوست بین دو سوراخ بینی داده میشود٬سپس مقادیر معینی از استخوانها و غضروفها برداشته میشوند یا تغییر محل داده میشوند تا به شکل مورد نظربینی برسیم٬سپس پوست و بافتهای نرم روی اسکلت جدید گذاشته شده و برشها بسته می شوند.
در صورتی که عمل جراحی بینی برای اولین بار انجام شود رینوپلاستی اولیه نامیده می شود. مواردی که بیمار قبلاً عمل شده و در حال حاضر برای تصحیح مشکلات باقیمانده یا ناشی از عمل قبلی تحت عمل جراحی قرارمی گیرد رینوپلاستی ثانویه نامیده می شود. بطور معمول برای این جراحی حداقل باید یک سال از عمل جراحی قبلی گذشته باشد.

دکتر علی کربلایی خانی

دکتر علی کربلایی خانی دکتر علی کربلایی خانی، جراح پلاستیک و زیبایی و فوق تخصص جراحی ترمیمی دست و اعصاب محیطی جناب آقای دکتر علی کربلایی خانی بالغ بر هزاران...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • مریم

    سلام وقت بخیر من دو هفته پیش جراحی پلاستیک پلک بالا انجام دادم و الان ورم یکی از پلک هام کم شده ولی پلک دیگه ام ورم داره و باعث شده که قرینگی چشمام بهم بخوره الان که بخاطر کرونا اکثر مطب ها تعطیله شما چه پیشنهادی دارید اگر همین طوری بمونه چی در ضمن اون پلکی که ورم داره جای بخیه توده سفتی احساس میکنم تو رو خدا کمک کنید

  • مهرداد علی پور

    سلام من بینی ام انحراف داشت و سایز بزرگی داشت .حدود ۹ سال یش عمل رینو انجام دادم و انحراف بینی حدود ۸۵ درصد بهتر شد و از طول بینی اینقدر که انتظار داشتم کم نشد آیا عمل رینو جدید انحراف بینی و طول قد بینی را بهتر می کند ؟ آیا عمل جدید مشکلی در تنفس و عملکرد بینی بوجود نمی آورد؟ نرخ به روز عمل جراحی زیبایی بینی چقدر است؟ با تشکر فراوان از شما

  • حامد افشار

    سلام بنده بر اثر مصرف استروئید یه هفتس به اندازه ی عدس توک سینم غده احساس میکنم یه کم درد داره وقتی دست میزنم نگرانم که بزرگتر بشه و به جراحی کشیده بشه تامکسیفن مصرف میکنم اما تاثیر نداره لطفا راهنمایی کنید که چکار کنم برطرف بشه

  • علی ما

    سلام خسته نباشید، من مرد هستم یه مقدار سینه ام بزرگه، آیا شما از بین میبرید؟ و هزینه اش چقدر میشه؟ اگر میشه لطف کنید بگید از چه طریقی از بین میبرید؟

  • لغو پاسخ