نکات مهم و قابل توجه در کاهش وزن - دکتر علی سمیعی

نکات مهم و قابل توجه در کاهش وزن

نکات مهم و قابل توجه در کاهش وزن

در مورد کاهش وزنی که ما انجام می دهیم فقط این نیست که بیمار از نظر ظاهری به خاطر داشتن فرم بدنی و اندام خوب راضی باشد، در کنار اینها سلامت فرد هم مهم است. پس علاوه بر کاهش وزن، سلامتی فرد هم در نظر گرفته می شود. یک کاهش وزن سریع و غیر اصولی نه تنها بیمار را سلامت نمی کند بلکه سلامتی وی را به خطر می اندازد. طبق گفته های FD آمریکا افراد می توانند در هفته حداکثر یک کیلو کاهش وزن داشته باشند. ولی برخی از افراد مراجعه کننده تقاضای کاهش وزن 2 کیلو در هفته را از پزشک دارند، این کاهش وزن خیلی سریع عوارض زیادی در بدن ایجاد می کند. زمانی که لاغر می شویم باید ضربان قلب، کبد و کلیه با وزن جدید خودش را وقف دهد. به همین علت نمی توان خیلی سریع وزن بیمار را کم کرد، از طرف دیگر کاهش وزن های خیلی سریع باعث سنگ کیسه صفرا نیز می شود. بیماران زیادی هستند که 4 ماه بعد از یک کاهش وزن سریع دچار سنگ کیسه صفرا شدند، چون حجم زیاد چربی نمی تواند به سرعت تبدیل به انرژی شود و باید دفع شود و راه دفع آن از طریق کبد است و کبد نمی تواند به راحتی این حجم چربی را دفع کند بنابراین تبدیل به سنگ می شود.

دکتر علی سمیعی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر علی سمیعی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

پس باید سلامتی افرادی که برای دریافت رژیم لاغری مراجعه می کنند در نظر گرفته شود، مخصوصا بیشتر مراجعه کننده ها کسانی هستند که به دلیل افزایش وزن دچار آرتروز به ویژه آرتروز زانو و کمر هستند. زمانی که وزن این افراد حدود 10 کیلو کم می شود مشاهده می کنیم که آرتروز 50تا70 درصد بهتر می شود، یعنی سلامتی به بدن بر می گردد. کسانی که دارای مشکل تنفس شبانه و افرادی که شکم بزرگ دارند بعد از کاهش وزن وقفه تنفسی شبانه آنها هم  درمان می شود.

در واقع کاهش وزن سلامتی کامل را به بدن باز می گرداند، از لحاظ قلب و عروق بهتر می شوند فشار روی قلب و گرفتگی عروق کمتر می شود، افراد دیابتی مخصوصا دیابت نوع 2 یعنی کسانی که برای کاهش قند دارو مصرف می کنند رژیم هایی که توسط پزشک برای آنها تجویز می شود خیلی خوب قندشان را کنترل می کند به طوری که بعد از یکی دو ماه که تحت رژیم هستند مصرف قرص ها نصف می شود، قند ناشتا و سه ماهه کنترل می شود، اولویت اول در کاهش وزن سلامتی بیماران و بعد از آن تناسب اندام است.

دکتر علی سمیعی

دکتر علی سمیعی، پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی است. کاهش و افزایش وزن با آخرین متد علمی، درمان سلولیت و کاهش بافت چربی، جوانسازی پوست و افزایش کلاژن با...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • .......

    سلام میخواستم بدونم منی که ۱۷ سالم هس امکانش هست بازم قدم بلند شه؟

  • ۰۹۳۵۸۸۰۳۱۷۳

    سلام شکموپهلوهام باهرزایمان بزرگترشده ونافرم چطوری شکم وکوچک کنم

  • ۰۹۳۵۸۸۰۳۱۷۳

    سلام ۳۵سالمه۳تافرزنددارم ازاول بچگی شکموپهلو ی کم داشتم باازدواج کردن وهرکدام اززایمانهام شکم وپهلوم بزرگترشده چطورشکموپهلوموکوچک کنم واقعن راهی هست یافقط محض جیب خالی کردنه

  • سمیرا حسینی

    سلام خسته نباشی جناب دکترسمیعی.من مریض دیالیزی هستم لطفا برای رفع تشنگیم راهنماییم کنید .وسلام.

  • لغو پاسخ
دکتر علی سمیعی
بستن دکتر علی سمیعی دکتر علی سمیعی

سوالات خود را از دکتر علی سمیعی بپرسید

02122785922