تزریق بوتاکس به چه علت طرفداران زیادی دارد؟ - دکتر علی بخشنده فر

تزریق بوتاکس به چه علت طرفداران زیادی دارد؟

تزریق بوتاکس به چه علت طرفداران زیادی دارد؟

امروزه درمان های زیبایی در نقاط مختلف دنیا شیوع زیادی پیدا کرده  است، به موازات جراحی های پیشرفته زیبایی درمان های غیر تهاجمی تر که باعث می شود روند ایجاد سن و سال در چهره افراد به تعویق بیفتد شیوع زیادی پیدا کرده است که درمان بوتاکس، تزریق فیلرها و ژل ها، درمان لیزر و مواد جوان کننده پوست به موازات جراحی های زیبایی بسیار شایع شده است.

دکتر علی بخشنده فر نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر علی بخشنده فر کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

درمان بوتاکس به این خاطر که هزینه کمتر، نتیجه خیلی خوب و عوارض کم در رفع و جلوگیری از ایجاد چین و چروک در صورت دارد شایع و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

مهمترین دستاورد تزریق بوتاکس این است که چهره فرد جوانتر نشان داده می شود، مانع ایجاد یا محو کامل خیلی از چین و چروک هایی می شود که در صورت فرد ظاهر ناخوشایند به وجود می آورند.

تزریق بوتاکس

داروی بوتاکس از توکسین بوتولینوم ساخته شده است. این ماده از یک نوع باکتری ترشح می شود این ماده را به عنوان داروی بوتاکس تزریق می کنند این دارو باعث می شود ماده ای به نام اسید هیدرو کولینگ که مسئول انقباضات عضلانی است از پایانه عضلات ترشح نشود و باعث می شود از نوعی فلج عضلانی در عضلات صورت به وجود آید که از ایجاد چین و چروک صورت جلوگیری می کند.

شروع اثر تزریق بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس شروع اثر معمولا از روز سوم است و تا دو هفته بعد از تزریق اثر آن به حداکثر می رسد.

آیا کرم های بوتاکس وجود دارد؟

کرم های بوتاکس وجود ندارد البته کرم هایی هستند که ماده ای به نام آرژلین دارند که این ماده تا یک حدی باعث عدم انقباض عضلات می شود ولی این اثر کاملی نیست. این کرم ها برای کسانی که چین و چروک های خیلی کم عمق و سطحی دارند موثر است ولی پایه این کرم ها از بوتاکس نیست یعنی ماده آن کاملا متفاوت با بوتاکس است.

انواع بوتاکس های استاندارد

بوتاکس هایی که در بازار ایران وجود دارد دو نوع هستند: بوتاکس هایی که مُهر تایید وزارت بهداشت را دارند که بوتاکس های استاندارد هستند.

در ایران چهار مارک بوتاکس وجود دارد:

1- مصپورت؛ ایرانی

2- نورونوکس؛ کره ای

3- دیسپورت؛ انگلیسی

4- زئومین؛ آلمانی

بوتاکس های ذکر شده بالا دارای مجوز و استاندارد هستند.

بوتاکس های دیگری هم وجود دارد که ساخت چین هستند و مجوز وزارت بهداشت را ندارند، این بوتاکس ها که مجوز وزارت بهداشت و استانداردهای بین المللی را ندارند در این نوع بوتاکس ها عوارضی مشاهده شده است.

آیا تزریق بوتاکس تاثیری بر درمان سردردهای میگرنی دارد؟

بله، خیلی از افرادی که تزریق بوتاکس داشتند دوره های حمله سردردهای میگرنی کمتر شده است و تجربه نشان داده است که اینها نتیجه بهتری داشتند.

آیا ماده بوتاکس حجم دهنده است؟

خیلی از افراد فکر می کنند ماده بوتاکس حجم دهنده است و انتظار دارند در جایی که ماده بوتاکس تزریق می شود حجم عضلانی و زیرپوستی آن ناحیه بیشتر شود، در حالیکه این تصور کاملا اشتباه است، ماده بوتاکس فقط باعث کاهش چین و چروک می شود.

برای حجم دادن باید از فیلرها و ژل ها استفاده کنیم.

نواحی مجاز برای تزریق بوتاکس در صورت

ماده بوتاکس در هر جایی از صورت به کار برده نمی شود. تزریق ماده بوتاکس برای پیشانی، ناحیه اخم و گوشه چشم ها بیشترین فایده را دارد. در بعضی مواقع در ناحیه خط لبخند هم تزریق انجام می شود که این کار حتما باید توسط افراد با تجربه و ماهر که کاملا به آناتومی و فیزیولوژی ناحیه صورت آشنا هستند انجام شود.

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فرد، متخصص جراحی دهان، فک و صورت دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • حمیدرضا مقدم

    باسلام 36 سال دارم و چهره خیلی جوانی، متاسفانه چندسال پیش تمام دندان هایم را از دست دادم و پروتز گذاشتم، فک پایینم تحلیل رفته و لق شده میخواهم بدانم هزینه پروتز با پایه امپلنت چقدر میشود حدودا و میتوانید پروتز ظریفتری برایم بسازید تا حد ممکن مشخص نشود که پروتز دارم ممنون میشم پاسخ سوالاتم را برایم ارسال کنید و کمکم کنید، چون قصد ازدواج دارم و کمی رنجش بخاطر نداشتن دندان و...

  • احمد رسولی

    سلام اقای دکتر،من مشکل کوتاهی چانه دارم،یه عمر بخاطر چانه کوتاه ریش میذارم خستم کرده،منو با روحانیون اشتباه میگیرن،میخوام شیش تیغ کنم،لطفا راهنماییم کنید،ممنون میشم

  • الهام احمدی

    سلام دکتر میخواستم ببینم برای چانه های عقب رفته، پرتز چانه بهتره یا تزریق ژل؟؟

  • Maeryam

    باسلام خواهرم به دلیل بیماری ام اس و پیوند مغز استخوان در بیمارستان بستری هستن و ۳ روز پیش تشنج کردن و فک به طور کامل قفل شده و نمیتواند صحبت کند، الان ۳ روزه هیچ فرقی نکرده آیا فک باز میشود و چقدر زمان میبرد؟ آیا با دارو رفع می شود یا باید عمل جراحی انجام شود؟ آقای دکتر خواهشا هر چه سریعتر پاسخ دهید با تشکر

  • لغو پاسخ