هایفوتراپی چگونه باعث جوانسازی پوست می شود؟ - عباس خیرخواه

هایفوتراپی چگونه باعث جوانسازی پوست می شود؟

هایفوتراپی چگونه باعث جوانسازی پوست می شود؟

داشتن پوستي صاف و بدون چین و چروک از پایه های اصلی زیبایی محسوب می شود. چین و چروک های پوستی می تواند بر اساس عوامل محیطی مختلف مانند نور آفتاب، استرس، آلودگی هوا، دخانیات، تغذیه ناسالم و… به وجود آمده و دچار افتادگی پوست نیز شود. تا به امروزه روش های درمانی متعددی برای جوانسازی پوست بدون عمل جراحی توسط پزشکان مورد استفاده قرار گرفته است که از موثر ترین آن ها لیفتینگ را می توان نام برد.

دکتر عباس خیرخواه نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر عباس خیرخواه کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

باید بدانیم عمل های جراحی دشوار بوده و عوارض و دوره نقاهت طولانی و همچنین جای بخیه ای که روی صورت باقی می گذارند، به همین دلیل باعث شده است تا روشهای جوانسازی پوست تهاجمی کم تر مورد استقبال قرار گیرند. به همین دلیل تکنولوژی های لیزر و رادیو فرکانسی پیشرفت کرد و مورد استفاده قرار گرفت. این دستگاه ها کلاژن قدیمی را تخریب کرده و باعث تحریک تولید کلاژن جدید در پوست می شوند.

اما مشکل اساسی که در این روش ها موجود دارد این است که انرژی دستگاه برای رسیدن به کلاژن زیر پوست باید از سطح پوست، یعنی اپیدرم بگذرد. همچنین دمای حدود ۶۰ تا ۷۰ درجه باعث تخریب سطح پوست می شود. در همین راستا تکنولوژی جدید هایفوتراپی امکان کشیدن پوست و جوان سازی پوست صورت را به روش غیر جراحی فراهم کرده است.

جوانسازی پوست بدون عمل

جوانسازی پوست بدون عمل جراحی به چه صورت انجام می شود؟. هایفوتراپی می تواندعمل جوانسازی پوست بدون عمل جراحی را به این صورت انجام دهد که به عمق پوست نفوذ کرده و هیچ زخم و یا قرمزی پوستی ایجاد نکند، به این ترتیب که انرژی این امواج آن چنان بالا نیست که بتواند در نقطه برخورد با سطح پوست باعث سوختگی شدید آن شوند. اما تلاقی این امواج در عمق صورت می تواند اثر یک دیگر را تشدید کرده و تقویت نماید. از اثرات هایفوتراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

معمولا بلافاصله پس از انجام عمل بیمار می تواند کشیده تر شدن پوست را احساس کند اما نتایج اصلی حدود ۲ ماه بعد مشخص می شود و روند بهبودی تا ۶ ماه ادامه داشته و فرد شاهد اثرات بیشتری در زمینه سفت شدن و لیفت شدن صورت و گردن خواهد بود.

اثرات هایفوتراپی با توجه به میزان شلی پوست بیمار، رژیم غذایی، سن، ژنتیک ممكن از يكسال تا دو سال باقي بماندباقی می ماند. بیمارانی که نتایج ماندگارتری می خواهند می توانند هر یک یا دوسال یک بار این روش را تکرار کنندازديگر روشها ميتوان ازليفت بانخ،ليزر فركسل تزريق بوتاكس و تزريق ژل نام برد.

هایفو تراپی برای چه کسانی مناسب است؟

از دیگر روش های جوان سازی می توان هایفوتراپی را نام برد، که مکانیزم آن به وسیله امواج  اولتراسوند پُرتوان متمرکز در لایه های عمقی پوست است که مهمترین قسمتی که هایفو عمل می کند لایه اِسمس است که اِسمس لایه ای بین پوست تحتانی و عضله قرار دارد در واقع همان لایه ای است که در هنگام جراحی فیس لیفت با سوچورهایی که  جراح پلاستیک می زند یا با کششی که بر روی این لایه ایجاد می شود پوست به طرف بالا کشیده می شود.

هایفو چه کاری انجام می دهد؟

هایفو با ميكرو كواگوليشن نقطه ای (منظور سوختگی های کوچکی است که روی این لایه ایجاد می کند) باعث جمع شدگی این لایه ها می شوند و به دنبال آن حالت کشیدگی روی پوست داریم که باعث لیفتینگی می شود که پوست تا حدودی قوام اولیه خود را ممکن است به دست آورد.

در هایفو عمق های مختلفی مورد هدف قرار می گیرند، عميق ترین قسمت لايه smas است  که در عمق ٤/٥ميليمتري قرار دارد و باعث كشيدگي در اين ناحيه مي شود و ناحيه دوم، درم است که در عمق سه ميلي متري پوست وجود دارد كه باعث كلاژن سازي در اين ناحيه مي شود. یعنی گرمایی که تولید می کند باعث تولید کلاژن توسط سلول های فيبروبلاست می شوند که این کلاژن های جدید باعث بهتر شدن قوام و سفتی پوست و خاصیت کشسانی پوست می شود و تا حدودی باعث بهتر شدن پوست بیمار می شود.

در چه سنی بهتر است که هایفو انجام گیرد؟

این روش هم مثل روش لیفت با نخ بین سن 30 تا 60 سال و کسانی که افتادگی زیادی ندارند و صورت های خیلی پُری نداشته باشند می تواند روش خوبی باشد و تا حدودی توقع آن ها را مرتفع می کند.

هایفو تراپی چه مزیت هایی دارد؟

هایفو لیفت بدون جراحی یک تا سه ساله است که از تیغ جراحی استفاده نمی شود و مریض دچار ناراحتی خاصی حین انجام نمی شود، معمولا قبل از انجام هایفو نیاز نیست که بیمار اقدامات خاصی انجام دهد. بعد از انجام هایفو نیز قرمزی و کبودی روی صورت وجود ندارد و بیمار می تواند به کارهای روزمره خود برگردد. در مورد عدم کاربرد هم خیلی موارد خاصی وجود ندارد فقط در مواردی که در ناحیه مورد نظر عفونت فعال و تبخال داشته باشیم یا از پروتزهای فک استفاده کرده باشند ممکن است هایفو باعث ایجاد عارضه شود.

لیفت هایفو آنقدر درد ندارد كه بيمار نتواند این درد را تحمل کند و شخص می تواند قبل از هایفو تراپی از مسکن هایی مثل استامینوفن استفاده کند و بعد از مصرف هایفو انجام دهد.

دکتر عباس خیرخواه

پیشینه پزشکی دکتر عباس خیرخواه دکتر عباس خیرخواه، جراح و متخصص پوست، مو و زیبایی در شمال تهران است که در سال 1376 از رشته پزشکی عمومی فارغ التحصیل شد....

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Saharrr

    سلام خسته نباشید حدود ۲ یا ۳ روز بدنم خیلی خارش داشت امروز دونه ها قرمز مثل سوختگی روی گردنم و شکم و کمرم ظاهر شد علت این چیه؟

  • روح الله چراغی

    سلام خسته نباشید.. روی سر صورت سینم پوسته پوسته قرمز وخارش دارد.چی کار کنم؟

  • ابراهیم پایدار

    سلام اقای دکتر من مدتی است که ریزش موهای سرم زیاد شده است میخواستم از یک مکمل تقویت مو استفاده کنم بین مکملهای hair burst و pilfood کدام یک را تجویز میکنید؟آیا مکمل بهتری در بازار موجود می‌باشد یا دارویی مد نظر شما است که ریزش مو متوقف شود؟

  • سلیمان اکبری

    باسلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر من 36 سالمه و ریش وسبیلم خیلی کم پشته و بعضی از جاهای صورتم هم سکه ای خالیه آیا راهکاری هست؟ ممنونم

  • لغو پاسخ