لیفت با نخ به چه صورتی انجام می شود بعد از لیفت پوست به حالت اول برمی گردد؟ - عباس خیرخواه

لیفت با نخ به چه صورتی انجام می شود بعد از لیفت پوست به حالت اول برمی گردد؟

لیفت با نخ به چه صورتی انجام می شود بعد از لیفت پوست به حالت اول برمی گردد؟

 

دکتر عباس خیرخواه نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر عباس خیرخواه کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

پوست یک ارگان پویا و زنده است که مانند هر ارگان دیگری دچار روند پیری می شود. با گذر زمان رشته های کلاژن و الاستین خاصیت اولیه خود را از دست می دهند و ماده مابین آن ها که هیالورونیک اسید است کاهش پیدا می کند و به دنبال آن کاهش حجمی پوست، کاهش چربی و تحلیل عضلات استخوانی را داریم که باعث افتادگی و شلی پوست می شود و در پوست چین و چروک به وجود می آید که به اینها روند پیری گفته می شود. برای بهبود پیری پوست یکی از روش هایی که چندین سال است که توسط پزشکان انجام می گیرد لیفت با نخ است.

لیفت با نخ به وسیله یک سری نخ هایی که جنس آنها از هم متفاوت است و در لایه های زیر پوست جا گذاری می شوند که به این وسیله دو مکانیزم را دنبال می کنیم که یکی افزایش خون رسانی و کلاژن سازی در ناحیه ای است که لیفت صورت می گیرد و دیگری لیفت پوست است. در مورد خون رسانی و کلاژن سازی آن ناحیه اتفاقی که می افتد این است که یک داربست فیبروزی تشکیل می شود که باعث ایجاد قوام پوست می شود و پوست سفت تر شود و شفافیت خود را به دست آورد.

مکانیزم لیفت به این صورت است که پوست رو به بالا کشیده می شود، البته این روش با توجه به اینکه که چه نوع و چه تعداد نخ استفاده شود نتیجه های متغیری دارد و ماندگاری آن ممکن است از یک تا سه سال باقی بماند.

 

با انجام لیفت با نخ آیا شلی پوست یا افتادگی پوست بعد از گذشت چند سال به حالت اولیه بر می گردد؟

در مورد هیچ روشی صد در صد نمی توان صحبت کرد که این به حالت قبل بر می گردد ولی در صورتی که توقع بیمار منطقی باشد و پزشک توضیحات لازم را داده باشد شلی پوست بیمار زیاد نباشد و پوست ها خیلی تو پُر نباشد معمولا تا یک حدودی به نتایج دلخواه دست پیدا می کنیم.

چه سنی برای انجام لیفت با نخ مناسب تر است؟

سن مناسب برای انجام لیفت با نخ بین30 تا60 سال است. لیفت با نخ برای کسانی مفید است که شلی پوست و افتادگی زیادی در صورت ندارند. افرادی که سن بالا داشته باشند و شلی و افتادگی پوست در آن ها زیاد باشد کاندید مناسب برای جراحی لیفت هستند مگر اینکه این افراد به دلایلی که وجود دارد تمایل به انجام لیفت نداشته باشند مثل بعضی از بیماری ها مثل دیابت، ناراحتی های قلبی دارند و یا ترس از جراحی دارند که تمایل به انجام جراحی ندارند که برای این دسته از افراد می توانیم تا حدودی به وسیله لیفت با نخ چین و چروک را برطرف کنیم.

دکتر عباس خیرخواه

پیشینه پزشکی دکتر عباس خیرخواه دکتر عباس خیرخواه، جراح و متخصص پوست، مو و زیبایی در شمال تهران است که در سال 1376 از رشته پزشکی عمومی فارغ التحصیل شد....

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Saharrr

    سلام خسته نباشید حدود ۲ یا ۳ روز بدنم خیلی خارش داشت امروز دونه ها قرمز مثل سوختگی روی گردنم و شکم و کمرم ظاهر شد علت این چیه؟

  • روح الله چراغی

    سلام خسته نباشید.. روی سر صورت سینم پوسته پوسته قرمز وخارش دارد.چی کار کنم؟

  • ابراهیم پایدار

    سلام اقای دکتر من مدتی است که ریزش موهای سرم زیاد شده است میخواستم از یک مکمل تقویت مو استفاده کنم بین مکملهای hair burst و pilfood کدام یک را تجویز میکنید؟آیا مکمل بهتری در بازار موجود می‌باشد یا دارویی مد نظر شما است که ریزش مو متوقف شود؟

  • سلیمان اکبری

    باسلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر من 36 سالمه و ریش وسبیلم خیلی کم پشته و بعضی از جاهای صورتم هم سکه ای خالیه آیا راهکاری هست؟ ممنونم

  • لغو پاسخ