درمان چاقی با طب سوزنی - دکتر سید جعفر محقق

درمان چاقی با طب سوزنی

درمان چاقی با طب سوزنی

طب سوزني از روش درمان‌هاي طب چيني است كه در درمان بسياري از بيماري‌ها چه در درمان و چه در زيبايي كاربرد فراواني دارد. در اين طب از سوزن‌هاي نازكي استفاده مي‌شود كه در نقاط مختلف و خاصي از بدن فرو مي‌رود. كاربرد اوليه طب سوزني تسكين درد است اما در موارد ديگري هم استفاده مي‌شود. مثلا در درمان چاقي‌ها يا درمان زيبايي‌هاي موضعي اين طب كاربرد بسيار و موثري دارد. در ادامه به بيان درمان چاقي و زيبايي‌هاي موضعي در اين طب مي‌پردازيم، با ما همراه باشيد.

دکتر سید جعفر محقق نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر سید جعفر محقق کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

طب سوزنی از قدیم‌الایام در درمان برخی بیماری‌ها و حتی در حیطه زیبایی کاربردهای فراوانی داشته و دارد. يكي از معضلات بزرگي كه در جامعه امروزي وجود دارد، چاقي است كه برای درمان آن روش‌های مختلفی وجود دارد كه مي‌توان گفت یکی از این روش‌های درمانی تاثیرگذار، طب سوزنی است.

طب سوزنی درواقع باعث کاهش اشتها می‌شود و از اين طریق از پرخوری جلوگیری می‌کند به‌خصوص در افرادی که پرخوری عصبی دارند یعنی در کسانی که عصبانی می‌شوند و اشتهای‌شان زیاد می‌شود، بسیار موثر است.

طب سوزنی همچنين می‌تواند با افزایش گردش خون و انرژی در بدن باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز چربی‌ها شود. این روش خصوصا در افرادی که خیلی غذا نمی‌خورند ولی همچنان چاق می‌شوند، موثر است. این افراد درواقع با گرفتن انواع رژیم‌های غذایی و به‌خصوص خوردن میوه‌ها و سالاد بدن خود را به سمت سردی و کاهش سوخت و ساز مي‌برند كه بدن‌شان به اصطلاح به خواب زمستانی مي‌رود و با وجود رژیم‌های سخت لاغر نمی‌شوند. در اين صورت طب سوزنی باعث به کار افتادن موتور سوخت و ساز بدن شده و مواد اضافی را می‌سوزاند.

به‌علاوه طب سوزنی باعث دفع آب تجمع یافته در درون سلول‌های چربی (سلولیت) می‌شود بنابراين در افرادی که چاقی‌های موضعی مانند شکم و ران‌ها دارند و نمي‌توانند آنها را آب كنند، این روش بسیار موثر است.

از ديگر امتیازات طب سوزني در كاهش وزن و چاقي این است که افراد در استفاده از طب سوزنی دچار هیچ‌گونه عارضه‌ای نمی‌شوند حتی به علت افزایش انرژی يا سوخت و ساز ایجاد شده در طول درمان احساس ضعف نخواهند كرد يا  ناراحتی‌های ديگري همچون سردرد، سرگیجه، عصبانیت، افسردگی، ریزش مو و… نخواهند داشت، در حالي كه در رژیم‌های غذایی ممکن است ناراحتی‌های گوارشی هم ایجاد شود بنابراين بیمارانی که با نخوردن غذا دچار سردرد یا عصبی می‌شوند در این روش مشکلی نخواهند داشت.

در ضمن در این روش هیچ‌گونه ضعف و بی‌حالی ایجاد نمی‌شود و برعكس انرژی افراد بیشتر و بهتر هم می‌شود.

در طب سوزنی با سوزن زدن روی نقاطی از گوش و بدن می‌توان در عرض یک هفته اشتهای فرد پرخور را بسیار کم كرد و در عرض یک هفته مقدار خوردن فرد به نصف کاهش خواهد يافت، یعنی اگر مقدار خوردن فرد در قبل از شروع درمان را صد درنظر بگیریم بعد از یک هفته درمان به حدود ۵۰ می‌رسد و مسلما زمانی که ورود غذا به بدن به این شدت کم شود فرد لاغر خواهد شد.

با کمک طب سوزنی متابولیسم فرد چاق را افزایش می‌دهند که این کار باعث افزایش دفع و بهتر شدن جذب می‌شود. همین‌طور با کمک طب سوزنی می‌توان اشتهای تخصصی فرد چاق را کم کرد. اشتهای تخصصی هم یعنی اگر شخص اشتهای زیادی نسبت به چربی یا شیرینی دارد، می‌تواند از طریق طب سوزنی هر کدام از آنها را به نوبه خود کاهش دهد.

طب سوزنی در درمان زیبایی‌های موضعی چه تاثیری دارد؟

در زیبایی‌های موضعی هم، طب سوزنی در زمینه لیفت و کوچک کردن سینه، باسن، بازو، ران و شکم و…  می‌تواند نقش موثری داشته باشد. به‌علاوه برای حجم‌دهی و فرم‌دهی سینه و باسن در حد کم می‌توان از روش طب سوزنی کمک گرفت اما چون در روش طب سوزنی هیچ حجم یا ماده‌ای به بدن اضافه یا تزریق نمی‌شود برای همین نمی‌تواند در این زمینه تاثیرگذاری چشمگیری داشته باشد. در واقع این روش با فیزیولوژی طبیعی بدن باعث فرم‌دهی یا تغییر سایز می‌شود. برای همین تغییرات به صورت طبیعی و معمول صورت می‌گیرد.

چربي‌هاي اضافي و موضعي در اندام‌هاي بالا و پايين‌ تنه با استفاده از طب سوزني بدن قادر خواهند بود چربي‌هاي تجمع يافته و كالري‌هاي بيشتري را با سرعت سريع‌تر بسوزاند. سخت‌ترين و دشوارترين قسمت برنامه‌ريزي‌هاي لاغري شكم و پهلو و بدن، كنترل كردن ميل شديد به غذا و انواع شيريني‌هاست كه براي بسياري از افراد سخت است.

در حال حاضر مي‌توان گفت كه طب سوزني براي لاغري‌هاي موضعي با جريان الكتريكي و روش گوش با سوزن‌هايي كه مي‌تواند مدت‌ها اثرگذار باشد، به بدن افراد اين امكان را فراهم مي‌آورد كه چربي و كالري‌هايش را سريع‌تر بسوزاند و در نتيجه آن بدن لاغرتر شود زيرا اين روش انرژي لازم براي انجام فعاليت‌هاي ورزشي را دراختيار افراد مي‌گذارد و باعث افزايش متابوليسم بدن مي‌شود و براي افراد اين امكان را فراهم مي‌آورد كه در مدت زمان كوتاهي بتوانند وزن زيادي كم كنند.

به اين صورت كه سوزن‌های قرار داده شده روی بدن و گوش بیمار، باعث ایجاد تغییراتی در هورمون‌های مترشحه از غدد درون‌ریز بدن می‌شود، (از جمله سروتیین، آدرنالین، کورتیزول) که مجموعه این تغییرات باعث کاهش ذخیره چربی‌ها و مواد غذایی در بدن و افزایش دفع و کاتابولیسم آنها شده و در مجموع باعث کاهش وزن می‌شود.

طب سوزني براي لاغري شكم و پهلو و… با تحريك الكتريكي در ناحيه شكم مي‌تواند باعث سفت شدن عضلات شكم شده و سپس باعث لاغري شكم مي‌شود. براي كنترل و نتيجه موثرتر در طب سوزني نقاط گرسنگي يا اعصاب و روان، نقطه معده و نقطه درون‌ريز مودر هدف قرار مي‌گيرد كه مي‌تواند احساس گرسنگي زياد و استرس و اضطراب را براي برنامه لاغري كنترل كند. طب سوزني به بدن كمك مي‌كند تا به خوبي و به‌طور موثر و مفيدي عمل كند تا اضافه وزن نداشته باشد.

درواقع طب سوزنی با قرار دادن سوزن‌هایی در مریدین‌هاي (مسیرهای انرژی) خاصی، باعث لیز شدن چربی‌های موضعی و دفع آن از سیستم گوارشی و سوزاندن یکسری از چربی‌های موضعی می‌شود. در نتیجه فرد در قدم نخست شاهد کاهش سایز آشكار خواهد بود که باعث خوشحالي‌اش می‌شود. از این خاصیت طب سوزنی می‌توان جهت از بین بردن چربی‌های موضعی مثل شکم، پهلو، باسن، ران، بازو و حتی غبغب استفاده كرد که روش درمانی در هر دسته از بیماران متفاوت است و نیاز به تجربه و تخصص خاصی در این زمینه دارد.

برخلاف تصور اغلب مردم طب سوزنی با روشی پرعارضه مثل لیپوساکشن بسیار متفاوت بوده و باعث کاهش ناگهانی وزن نمی‌شود، درنتیجه فاقد هرگونه عوارض جانبی است و روشی کاملا موثر و بسیار کاربردی براي کاهش وزن افراد است. همچنين کاهش وزن به روش طب سوزنی، آسان، بی‌خطر، بدون درد و قابل اطمینان است. در این روش هیچ‌گونه کاهش وزن بسیار سریع، آب‌زدایی، ورزش‌های طاقت‌فرسا یا ابتلا به اسهال وجود ندارد. همچنین به یاد داشته باشید که درمان طب سوزنی معمولا کاهش وزن فوری نیست بلکه به مرور زمان وزن کاهش می‌یابد و وضعیت سلامت بدن هم بهتر می‌شود. معمولا چاقی به دلیل عوامل ژنتیک، هورمونی و خوردن بیش از حد به‌وجود می‌آید كه علت حدود 95درصد چاقی‌ها هم همين است. بنابراين هدف اصلی کاهش وزن به روش طب سوزنی هم درمان همین مشکلات است که باعث ایجاد چاقی‌های موضعی يعني بدترین نوع چاقی می‌شود.

در پايان شايان ذكر است كه طب سوزني ساليان متمادي است كه كاربردهاي فراواني دارد و در چربي سوزي و زيبايي هاي موضعي هم مي تواند بسيار موثر عمل كند. در اين بين نبايد غافل شد كه حتما بايد نزد متخصصان و افراد خبره و باتجربه در اين زمينه رفت تا بتوان به نتيجه دلخواه دست يافت و از حداقل عوارض آن در امان ماند.

دکتر سید جعفر محقق

دکتر سید جعفر محقق دکتر سید جعفر محقق متخصص طب سوزنی به کمک طب سوزنی و شناخت نقاط طب سوزنی در بدن می توان به تسکین بسیاری از بیماری ها...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • ارزوراد

    سلام بوتاکس با طب سوزنی به چند جلسه نیاز هست آیا عدم تقارن ایجاد میشه از بوتاکس بامواد شیمیایی بهتره.؟ ماندگاریش چقدره ؟ سپاسگزارم

  • برزگر

    سلام ایا با طب سوزنی میشه جوش و جاهای جوش رو که به صورت گودی و لکهای قهوه ای هستند رو درمان کرد؟چندجلسه نیاز داره؟

    • دکتر سید جعفر محقق

      با سلام. بله با طب سوزنی میتوان جوش، جای جوش و لک ها رو برطرف نمود. در صورتی که مشکل داخلی باشه هم درمان طب سوزنی اون بیماری براتون انجام میشه و در نهایت با توجه به مشکلات پوستی ممکنه از روش های زیبایی دیگه هم کمک گرفته بشه.

  • برزگر

    سلام،طب سوزنی جوش و جاهای جوش که به صورت گودی و لکهای قهوه ای هستند رو درمان میکنه؟

    • دکتر سید جعفر محقق

      با سلام. بله با طب سوزنی میتوان جوش، جای جوش و لک ها رو برطرف نمود. در صورتی که مشکل داخلی باشه هم درمان طب سوزنی اون بیماری براتون انجام میشه و در نهایت با توجه به مشکلات پوستی ممکنه از روش های زیبایی دیگه هم کمک گرفته بشه.

    • دکتر سید جعفر محقق

      با سلام. بله با طب سوزنی میتوان جوش، جای جوش و لک ها رو برطرف نمود. در صورتی که مشکل داخلی باشه هم درمان طب سوزنی اون بیماری براتون انجام میشه و در نهایت با توجه به مشکلات پوستی ممکنه از روش های زیبایی دیگه هم کمک گرفته بشه.

  • حسین خدمتیان

    سلام جناب دکتر-عذر میخام مزاحمتون شدم- آیا برای ورم والتهاب معده طب سوزنی کاربردی دارد؟؟ وضمنأ آیا برای دیسک کمر خفیف چطور؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید/باتشکر فراوان

    • دکتر سید جعفر محقق

      سلام روز شما بخیر. برای دیسک حتما باید بیمار و مدارک پزشکیشون بررسی بشه و در نهایت بهتون گفته میشه درصد بهبودی با طب سوزنی چقدر خواهد بود. در مورد مشکلات معده هم طب سوزنی کمک کننده هست که البته باز هم نیاز به بررسی دقیق هست.

  • لغو پاسخ