جوانسازی صورت با طب سوزنی - دکتر سید جعفر محقق

جوانسازی صورت با طب سوزنی

جوانسازی صورت با طب سوزنی

طب سوزني و بحث زيبايي و درمان با آن كمتر مورد توجه افراد جامعه ماست. در حالي كه اين طب ساليان بسياري است كه در درمان و زيبايي كاربردهاي فراواني دارد. مي‌توانيم بگوييم كه اين طب در بسياري موارد اثرات و نتايج بهتري هم نسبت به طب مدرن دارد و بدون عارضه هم هست. در اين اينجا درباره جوانسازي پوست صورت با طب سوزني مطالب مفيدي را جمع‌آوري كرده‌ايم كه در ادامه براي‌تان آورده‌ايم.

دکتر سید جعفر محقق نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر سید جعفر محقق کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

طب سوزنی جزء قدیمی‌ترین روش‌هاي مداخله بشر در کارهای زیبایی صورت است. از هزاران سال پیش این روش كاربرد داشته که حتی در برخی متون‌های ادبی هم به این روش یعنی انجام طب سوزنی اشاره شده است. در واقع طب سوزنی با فیزیولوژی طبیعی خود بدن باعث افزایش کلاژن‌سازی و افزایش تولید الاستین بیشتری مي‌شود که در نتیجه باعث سفت‌تر شدن و لیفت پوست صورت می‌شود.

مي‌توان گفت كه دو ماده در طراوت و جوانی پوست نقش عمده‌اي دارند؛ الاستین و کلاژن. الاستین موجب انعطاف‌پذیری پوست می‌شود و کلاژن عامل رشد سلول‌های جوان پوست است. با کاهش میزان تولید این دو ماده در بدن، پوست نازک و شکننده شده كه این امر موجب بروز شیارهایي در پوست می‌شود که به صورت چین و چروک دیده می‌شوند.

ظاهر شدن چین و چروک در پوست به ویژه در ناحیه پیشانی و نواحی دور چشم را مي‌توان  بخشی از روند طبیعی بالا رفتن سن دانست كه در این فرآیند پوست آب خود را از دست می‌دهد و خشک می‌شود، ضمن اینکه خاصیت ارتجاعی پوست نیز تا حد زیادی از دست می‌رود.

طب سوزنی می‌تواند یکسری فاکتورها و آنزیم‌ها را در پوست فعال کند که باعث جوان‌تر شدن پوست می‌شود، ضمن اینکه طب سوزنی خونرسانی را در بافت‌ها افزایش می‌دهد و همین کار باعث شفاف شدن و خوش‌رنگ‌تر شدن پوست صورت می‌شود و منافذ پوست صورت هم به شکل معمول‌تری در می‌آید (یعنی منافذ خیلی باز با طب سوزنی کمتر و بهتر می‌شود و اگر منافذ گرفتگی دارند و پوست را دچار گرفتگی کردند باز می‌شوند).

در طب سوزني از سوزن‌هاي مخصوصي استفاده مي‌شود كه مويي شكل و با قطر بسيار اندك هستند. سوزن‌هاي مويي شكل به ضخامت تار مو كه اصلا دردناك نيست. از طرفي سوزن‌ها خشك هستند. معمولا در هر جلسه بين 20 تا 100 سوزن براي كار صورت برحسب شدت چروك‌ها و بيمار انتخاب مي‌شود. همچنين علاوه بر نقاط طب سوزني نقاط ديگري هم براي اين كار انتخاب مي‌شود و گاه براي گونه‌گذاري استفاده از طب سوزني الكتريكي هم لازم است.

تعداد جلساتي كه براي طب سوزنی لازم است بسته به سن افراد و کیفیت پوست آنها از 15 تا 24 جلسه تفاوت دارد. در 10 جلسه اول معمولا افراد باید هفته‌ای دو تا سه‌بار به پزشک خود مراجعه کنند. بعد از آن هم هفته‌ای یک‌بار درمان کافی است.

طب سوزنی باعث افزایش خونرسانی هم می‌شود که این کار در شادابی و جوانی پوست تاثیر بسزایی دارد. جوانسازی پوست با طب سوزنی چیزی فراتر از یک روش زیباسازی است. این روش یک فرآیند جوانسازی و تجدید حیات است که با آن کل بدن احساس تازگی می‌کند. همچنين با طب سوزنی می‌توان پوستی شفاف‌تر، باطراوت‌تر و جوان‌تر داشت.

به‌طور خلاصه مي‌توان مكانيسم‌هاي طب سوزني صورت را اين‌گونه شرح داد كه چرخش خون و انرژي را در كل بدن بهبود مي‌دهد. به همين دليل وقتي براي بيماران فقط طب سوزني روي بدن هم انجام مي‌شود، بعد از چند جلسه بدون اينكه روي صورت كاري انجام شود، صورت شفاف مي‌شود. همچنين باعث افزايش توان عضلات و خاصيت ارتجاعي پوست صورت مي‌شود. با فعال كردن مكانيسم‌هاي مربوط به ترميم زخم مي‌توان ابتدا جريان خون در پوست و بعد  جريان اكسيژن‌رساني به پوست را افزايش دهد كه نفوذپذيري عروق را بالا مي‌برد و باعث رفع مواد زايد مي‌شود. به علاوه با كاهش ادم و مايعات اضافه بدن به كاهش ادم در اطراف چشم كمك مي‌كند.

درواقع جوانسازی صورت، فرد را 5 الی 15 سال جوان‌تر نشان می‌دهد و آثار آن تنها بعد از چند جلسه درمان نمایان می‌شود. خطوط باریک و کم‌عمق به طور کلی از بین می‌روند و چین و چروک‌های عمیق‌تر، کاهش می‌یابند.

در ادامه بايد بگوييم كه طب سوزني در موارد ديگري در جوانسازي پوست هم كاربرد دارد. مثلا پف زیر چشم را کاهش می‌دهد، گونه‌ها سفت می‌شوند، پف صورت از بین می‌رود، افتادگی پلک کم و غبغب هم برطرف می‌شود. دیگر نتایج جوانسازی صورت با طب سوزنی شامل مرطوب شدن صورت بر اثر گردش موضعی خون و لنف، افزایش تولید کلاژن، افتادگي صورت و چهره، سفت شدن عضلات صورت، برطرف شدن لك و كك و مك صورت، تنگ شدن منافذ پوستی، درمان ريزش مو، روشن شدن چشم‌ها، گونه‌گذاري، تعادل هورمونی و کمک به برطرف شدن جوش، کم شدن استرس و به طور کلی بازگشت زیبایی طبیعی به صورت يا ليفتينگ پوست موثر است.

معمولا بعد از سه الي چهار جلسه اثرات اوليه كار با طب سوزني كه شامل شاداب و روشن شدن پوست است، ظاهر مي‌شود و بعد از 8-7 جلسه اثرات كلاژن‌سازي شامل سفتي، گونه و كاهش عمق چروك‌ها مشخص است. چون كلا براي كلاژن‌سازي سه هفته زمان لازم دارد.

برای پیشگیری از پیری زودرس پوست بهتر است درمان با طب سوزنی از سنین پایین‌ يعني حدود 22 سالگی آغاز شود. هر چند برای انجام طب سوزنی سن خاصی مطرح نیست چون بدون عارضه است، می‌توان در تمام سنین از آن استفاده کرد. همچنين تاثیر طب سوزنی تا حدی به تکنیک و درمانگر بستگی دارد و هر درمانگري ممکن است روش خاص خود را داشته باشد.

باتوجه به پژوهش‌های انجام شده در مراکز پیشرفته دنیا نشان داده شده که طب سوزنی اگر توسط پزشک مجرب و ماهر انجام شود، نتایج شگفت‌انگیزی درپي خواهد داشت. درواقع بايد گفت بدون رفتن زیر تیغ جراحی و صرف هزینه‌های زياد با کمک طب سوزنی مي‌توان چهره‌ای جوان‌تر و پوستی شاداب‌تر داشت.

طب سوزني در زيبايي اثرات بسيار مفيدي دارد. اين اثرات نه تنها روي زيبايي و شادابي پوست صورت ظاهر مي‌شود بلكه باعث ايجاد آرامش و نشاط در بدن مي‌شود. همچنين نسبت به روش‌هاي ديگر مقرون به‌صرفه‌تر است. برخي متخصصان اين طب معتقدند طب سوزنی می‌تواند صددرصد روی جوانسازی صورت تاثیرگذاری خوبی داشته باشد.

توصیه می‌شود بعد از انجام طب سوزنی تنها کرمی که برای پوست صورت استفاده می‌شود کرم ضدآفتاب باشد؛ چون پوست حساس‌تر می‌شود، کرم ضدآفتاب مانع از اشعه به پوست و لکه‌دار شدن آن می‌شود در غیر این صورت نیاز به کرم خاصی نیست.

در پايان لازم مي‌دانيم بگوييم كه براي انجام جوانسازي پوست با طب سوزني باتوجه به مطالب گفته شده  حتما نزد درمانگري متبحر و ماهر مراجعه شود و به توصيه‌هايي كه وي مي‌گويد به درستي انجام شود تا به نتيجه دلخواه دست يافت.

دکتر سید جعفر محقق

دکتر سید جعفر محقق دکتر سید جعفر محقق متخصص طب سوزنی به کمک طب سوزنی و شناخت نقاط طب سوزنی در بدن می توان به تسکین بسیاری از بیماری ها...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • ارزوراد

    سلام بوتاکس با طب سوزنی به چند جلسه نیاز هست آیا عدم تقارن ایجاد میشه از بوتاکس بامواد شیمیایی بهتره.؟ ماندگاریش چقدره ؟ سپاسگزارم

  • برزگر

    سلام ایا با طب سوزنی میشه جوش و جاهای جوش رو که به صورت گودی و لکهای قهوه ای هستند رو درمان کرد؟چندجلسه نیاز داره؟

    • دکتر سید جعفر محقق

      با سلام. بله با طب سوزنی میتوان جوش، جای جوش و لک ها رو برطرف نمود. در صورتی که مشکل داخلی باشه هم درمان طب سوزنی اون بیماری براتون انجام میشه و در نهایت با توجه به مشکلات پوستی ممکنه از روش های زیبایی دیگه هم کمک گرفته بشه.

  • برزگر

    سلام،طب سوزنی جوش و جاهای جوش که به صورت گودی و لکهای قهوه ای هستند رو درمان میکنه؟

    • دکتر سید جعفر محقق

      با سلام. بله با طب سوزنی میتوان جوش، جای جوش و لک ها رو برطرف نمود. در صورتی که مشکل داخلی باشه هم درمان طب سوزنی اون بیماری براتون انجام میشه و در نهایت با توجه به مشکلات پوستی ممکنه از روش های زیبایی دیگه هم کمک گرفته بشه.

    • دکتر سید جعفر محقق

      با سلام. بله با طب سوزنی میتوان جوش، جای جوش و لک ها رو برطرف نمود. در صورتی که مشکل داخلی باشه هم درمان طب سوزنی اون بیماری براتون انجام میشه و در نهایت با توجه به مشکلات پوستی ممکنه از روش های زیبایی دیگه هم کمک گرفته بشه.

  • حسین خدمتیان

    سلام جناب دکتر-عذر میخام مزاحمتون شدم- آیا برای ورم والتهاب معده طب سوزنی کاربردی دارد؟؟ وضمنأ آیا برای دیسک کمر خفیف چطور؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید/باتشکر فراوان

    • دکتر سید جعفر محقق

      سلام روز شما بخیر. برای دیسک حتما باید بیمار و مدارک پزشکیشون بررسی بشه و در نهایت بهتون گفته میشه درصد بهبودی با طب سوزنی چقدر خواهد بود. در مورد مشکلات معده هم طب سوزنی کمک کننده هست که البته باز هم نیاز به بررسی دقیق هست.

  • لغو پاسخ