مزوتراپی چه کاربردی برای درمان زیبایی دارد؟ - دکتر سیدمحمدباقر دریاباری

مزوتراپی چه کاربردی برای درمان زیبایی دارد؟

مزوتراپی چه کاربردی برای درمان زیبایی دارد؟

مزوتراپی (Mesotherapy) به روشی از درمان اطلاق می شود که با وارد کردن گروهی از مواد فعال بیولوژیک با منشأ انسانی، گیاهی و یا فرایندهای تولید صنعتی، با سوزن هایی بسیار ریز به داخل پوست (مزودرم) این مواد شامل انواع ویتامین، دارو و یا فاکتورهای رشد هستند. مزوتراپی نوعی روش درمانی تزریقی است که در تمام دنیا کاربرد زیادی برای درمان های زیبایی دارد. در واقع مزوتراپی استفاده از دوزهای کم دارو با تزریق های مکرر در ناحیه مورد نظر پوست است. در این روش سر سوزن هائی با قطر داخلی بسیار کم استفاده شده است.

دکتر سیدمحمدباقر دریاباری نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر سیدمحمدباقر دریاباری کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

کاربردها و فوائد مزوتراپی چیست؟

جوانسازی پوست، افزایش انعطاف پذیری و کشش پوست، پیشگیری از چین و چروک و از بین بردن لکه های تیره پوست، سلولیت، برطرف کردن کدورت و خستگی پوست، از بین بردن چربی های اضافه غبغب.

معمولا یک فرمول ثابت و واحدی برای مواد تزریقی در مزوتراپی وجود ندارد معمولا پزشکان برای مزوتراپی از راه حل های مختلفی استفاده می کنند از جمله:

– داروهای تجویزی مانند آنتی بیوتیک ها

– هورمون هائی مثل کلیتووفین و مواد رشد مو

– آنزیم ها و عصاره های گیاهان داروئی

– انواع مختلف ویتامین ها

– مواد مغذی و معدنی مورد نیاز پوست

در طول هر جلسه، ممکن است از هر دارو به میزان کمی در پوست شما تزریق شود. عمل تزریق می تواند در عمق های مختلف از 1تا4 میلی متر به پوست شما صورت گیرد که بسته به شرایط مورد نظر درمانی انجام می شود. هر تزریق فقط می تواند یک قطره کوچک از محلول را به پوست شما منتقل کند، احتمالا به چند جلسه درمانی که بین 3 تا 15 جلسه است نیاز دارید تا به نتیجه مطلوب برسید.

در ابتدای روش درمان با مزوتراپی، هر 7 تا 10 روز تزریق صورت می گیرد و در صورتی که روند بهبودی در پوست شما مشاهده شود یک جلسه در هر دو هفته یا یک بار در ماه تزریق انجام می شود.

آیا با مزوتراپی می توان سیاهی زیر چشم و یا کیسه های چربی زیر چشم را درمان کرد؟

بله، مزوتراپی می تواند باعث کاهش چربی زیر چشم و به میزان بسیاری باعث کاهش تیرگی اطراف چشم شود.

آیا مزوتراپی برای از بین بردن لک صورت کاربرد دارد؟

بله، در واقع تمام مواد موثره موجود در کرم ها و لوسیون های ضد لک و از بین برنده ملانین اعم از مواد معدنی و گیاهی و همچنین مواد لازم جهت جوانسازی و کلاژن ساز را در این روش مستقیما به زیر پوست تزریق می کنیم.

آیا از مزوتراپی برای کاهش غبغب می توان کمک گرفت؟

بله، برای از بین بردن غبغب های بزرگ می توان از روش های جراحی، هایفو، مزوتراپی استفاده کرد. پزشکان کلینیک هروی سعی می کنند از روش فیزیکی هایفو و تاثیر شیمیایی و درمانی مزوتراپی جهت کاهش توده های چربی با هم بهره ببرند که این عمل در 2-4 جلسه معمولا انجام می شود.

آیا برای جلوگیری از ریزش  موهای سر و یا تقویت رشد آنها می توان از مزوتراپی کمک گرفت؟

بله، مزوتراپی در ناحیه سر جهت جلوگیری از ریزش موها با تاثیر دوگانه مورد استفاده قرار می گیرد:

اول تاثیر شیمیایی داروئی و دوم تاثیر مکانیکال موجب تحریک فولیکول های مو می شود و ترکیبات فعال موجود در مواد مزوتراپی باعث بهبود گردش خون، خنثی سازی DHT اضافی، کاهش التهابات پوستی و تحریک و افزایش اندازه فولیکول های مو می شود.

مزوتراپی موهای سر معمولا یک ربع تا 60 دقیقه به طول می انجامد. معمولا برای رسیدن به نتایج بهتر، توصیه می شود تا 10 جلسه مزوتراپی با فواصل 6 جلسه با فاصله دو هفته یک بار، سپس دو جلسه ماهی یک بار و سپس هر 6 ماه یک بار انجام شود. البته در کلینیک هروی پزشکان از لیزر با طول موج پایین و کم توان که مورد تایید FDA آمریکا نیز قرار گرفته با نام کلاه لیزری Igrow به طور متناوب در بین جلسات مزوتراپی کمک می گیرند تا  تاثیر توام دو روش بتواند اثرات درمانی بهتری را برای بیمار ایجاد نماید.

دکتر سیدمحمدباقر دریاباری

دكتر سيد محمد باقر دريابارى متخصص پوست، مو و زيبايى دكتر سيد محمد باقر دريابارى، در مراقبت از پوست طبیعی و همچنین در پیشگیری و درمان طیف گسترده ای از...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • زینت عظیمی

    سلام خدمت شما و خسته نباشید اقای دکتر من پوستم چرب هست و جوش میزنم جاش میمونه وقعا خسته شدم لطفا راهنمایی کنید و موهامم میریزه

  • امیر

    با سلام خدمت اقای دکتر من جوان 37 ساله مرد در ناحیه تناسلی دچار بیماری ویتیلیگو هستم میخواستم بدونم ایا با روش کرایوتراپی میشه رنگ تیره الت تناسلی رو سفید کرد؟ ایا ویتیلیگو درمان داره؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  • فریبا رضائی

    سلام وقتتون بخیر و خسته نباشید آقای دکتر عزیز چند روزی هست که متوجه شدیم موهای پشت دست همسرم تغییر رنگ داده و زرد رنگ شدند به نظر میاد که ریشه موهای ساعد دستشون هم روشن تر شدن ایشون از ابتدای سال ۹۹ به تجویز پزشک برای ریزش مو قرص فیناستراید ۱ استفاده میکنن میخواستم خواهش کنم ما رو راهنمایی کنید که این مسئله چه علتی میتونه داشته باشه و باید چه اقدامی انجام بدیم

  • فریبا رضائی

    سلام وقتتون بخیر و خسته نباشید خانم دکتر عزیز چند روزی هست که متوجه شدیم موهای پشت دست همسرم تغییر رنگ داده و زرد رنگ شدند به نظر میاد که ریشه موهای ساعد دستشون هم روشن تر شدن ایشون از ابتدای سال ۹۹ به تجویز پزشک برای ریزش مو قرص فیناستراید ۱ استفاده میکنن میخواستم خواهش کنم ما رو راهنمایی کنید که این مسئله چه علتی میتونه داشته باشه و باید چه اقدامی انجام بدیم

  • لغو پاسخ
دکتر سیدمحمدباقر دریاباری