جوانسازی پوست به روش میکرودرم ابریژن چه مزایایی دارد؟ - دکتر سیدمحمدباقر دریاباری

جوانسازی پوست به روش میکرودرم ابریژن چه مزایایی دارد؟

جوانسازی پوست به روش میکرودرم ابریژن چه مزایایی دارد؟

میکرودرم ابریژن اولین بار در سال ۱۹۸۵ در کشور ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت. سپس در بیشتر کشورهای اروپایی به عنوان روش بدون عارضه جوانسازی استفاده شد. و بعد از آن در کشورهای آمریکایی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

دکتر سیدمحمدباقر دریاباری نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر سیدمحمدباقر دریاباری کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

در ابتدا پوست تمیز و از آرایش و چربی کاملا پاک می شود و سپس به مدت لازم بر حسب نوع پوست و ضایعه آن که از سوی پزشک تعیین می شود، سایش در جهات گوناگون و روی قسمت های متعدد انجام می شود. زمان لازم حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در صورت و ۲۰ دقیقه در گردن به طول می انجامد. پس از خاتمه درمان، صورت پاک و سپس شسته می شود. یک کرم قابض (مثل اکسیددوزنگ یا کالامین) به محل مالیده می شود. به جز مصرف ضدآفتاب مراقبت خاصی پس از درمان لازم نیست و این روش برای افرادی که کار می کنند، مناسب است. تعداد درمان برحسب تمایل بیمار قابل تغییر است.

مي توان آن را هر دو هفته يا هر هفته يا هر ماه يک بار (بسته به بيمار) انجام داد.

تعداد جلسات انجام ميکرودرم در افراد مختلف متفاوت است و مي تواند حدودا 8 تا 10 جلسه باشد.

مزیت پاکسازی به روش میکرودرم ابریژن (ابریشن)

از بين بردن ضخامت پوست منجر به بهتر شدن تبادلات فيزيولوژي پوست و همچنين تحريک کلاژن سازي براي تقويت قوام پوست با تحريک فيبروبلاست ها و شکستن مقاومت پوستي براي همکاري با ساير درمان هاي دارويي پوستي و موثرتر شدن داروها مي شود.

1- پودر اکسيد آلومينيوم توسط دستگاهي جديد بر روي پوست صورت پخش شده و دوباره از روي آن مکيده مي شود. اين عمل درد و ناراحتي نداشته و عارضه خاصي ندارد، تنها ممکن است تا يک روز مختصري قرمزي روي پوست صورت ديده شود و بعد از آن رفع مي شود.

2- براي انجام اين روش آمادگي قبلي نياز نیست و ضمن انجام، درد و ناراحتي نداشته و بعد از اتمام عمل نياز به استراحت نداشته و شخص مي تواند به محل کار خود مراجعه کند.

3- ميکرودرم ابريژن را مي توان علاوه بر صورت، براي اصلاح ضايعات گردن، بازوها، پشت دست ها و نيز براي کساني که پوستي تيره دارند و لايه برداري شيميايي نمي توانند انجام دهند، به کار برد.

4- اين روش بدون درد است و نيازي به استفاده از بي هوشي يا بي‌حس کننده اي موضعي نيست و ظرف 15 تا 30 دقيقه انجام مي شود.

5- مهم ترين مزيت ميکرودرم ابريژن اين است که اين روش کاملا بي عارضه است.

6- در پوست هاي با رنگ مختلف و حتي بسيار تيره نيز مي توان از اين روش درماني استفاده کرد.

7- فوائد كوتاه مدت و بلندمدت زيادى براى پوست دارد.

8- تاثير آن بلافاصله قابل مشاهده است.

9- نياز به استراحت و دوره نقاهت ندارد.

10- ارزان است.

ميکرودرم ابريژن براي بهبود چه مشکلاتي استفاده مي شود؟

1- رفع جاي جوش: فرورفتگي هاي ناشي از جوش ها و جاي آکنه، با ميکرودرم قابل رفع است. طي جلسات لازم، پوست صاف و کشيده مي شود.

2- جوان سازي پوست: از اين روش در درمان چروک هاي سطحي و کم عمق پوست مي توان استفاده کرد. چندين جلسه درمان در اين مورد بکار مي رود. فواصل درمان را بر حسب وضعيت بيمار مي توان تغيير داد.

چروک هاي خيلي عميق با اين روش درمان نمي شوند، ولي قوام کلي پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف تر و محکم تر مي شود.

3- لک هاي پيري يا کبدي: لک هاي پيري مربوط به نور آفتاب بوده و يا در سنين بالا در پوست هاي روشن ديده مي شوند. اين لک ها با ميکرودرم ابريشن قابل درمان مي باشند.

4- لک هاي حاملگي: مهم ترين اثر ميکرودرم ابريژن، کمرنگ يا محو کردن لک هاي حاملگي يا ملاسما است، مخصوصا اگر همزمان با آن از داروهاي لک بر (تحت نظر پزشک) استفاده شود.

5- جاي جوش (اسکار) آبله مرغان: اسکارها نبايد زياد عميق باشند و معمولا بر حسب نوع اسکار و محل و عمق آن، به چندين جلسه درمان هفتگي نياز دارد.

6- کوچک کردن منافذ پوستي: منافذ باز پوست يکي از مشکلات عمده در خانم ها مي باشد. يکي از راه هاي درمان اين مشکل استفاده از ميکرودرم ابريشن است.

بعد از چند جلسه درمان به علت ترمیم و محکم تر شدن پوست، منافذ پوستي نيز کوچک تر مي شوند.

7- تميز کردن پوست و از بين بردن جوش هاي سرسياه: براي از بين بردن جوش هاي سر سياه که بسيار شايع مي باشند نيز مي توان از ميکرودرم ابريژن استفاده کرد. کاهش جوش هاي سر سياه پوست به کم شدن ضايعات جوش‌هاي غرور جواني نيز کمک خواهد کرد.

8- درمان ترک هاي پوستي: در درمان ترک هاي پوستي در زمان حاملگي يا چاقي و بلوغ نيز مي توان از اين روش استفاده نمود که البته خيلي خوب به درمان پاسخ نمي دهد.

9- چروک گردن: براي درمان چروک هاي ناحيه گردن و ضايعات اين ناحيه نيز مي توان از ميکرودرم استفاده کرد.

10- تحریک سلول‌های فیبروپلاست جهت افزایش تولید ماده‌ حیاتی کلاژن

مراقبت هاي لازم پس از ميکرودرم ابريژن

– حتي المقدور زير نور آفتاب قرار نگيريد و در صورت نياز از کرم ضدآفتاب به ميزان کافي استفاده کنيد.

 

دکتر سیدمحمدباقر دریاباری

دكتر سيد محمد باقر دريابارى متخصص پوست، مو و زيبايى دكتر سيد محمد باقر دريابارى، در مراقبت از پوست طبیعی و همچنین در پیشگیری و درمان طیف گسترده ای از...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • زینت عظیمی

    سلام خدمت شما و خسته نباشید اقای دکتر من پوستم چرب هست و جوش میزنم جاش میمونه وقعا خسته شدم لطفا راهنمایی کنید و موهامم میریزه

  • امیر

    با سلام خدمت اقای دکتر من جوان 37 ساله مرد در ناحیه تناسلی دچار بیماری ویتیلیگو هستم میخواستم بدونم ایا با روش کرایوتراپی میشه رنگ تیره الت تناسلی رو سفید کرد؟ ایا ویتیلیگو درمان داره؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  • فریبا رضائی

    سلام وقتتون بخیر و خسته نباشید آقای دکتر عزیز چند روزی هست که متوجه شدیم موهای پشت دست همسرم تغییر رنگ داده و زرد رنگ شدند به نظر میاد که ریشه موهای ساعد دستشون هم روشن تر شدن ایشون از ابتدای سال ۹۹ به تجویز پزشک برای ریزش مو قرص فیناستراید ۱ استفاده میکنن میخواستم خواهش کنم ما رو راهنمایی کنید که این مسئله چه علتی میتونه داشته باشه و باید چه اقدامی انجام بدیم

  • فریبا رضائی

    سلام وقتتون بخیر و خسته نباشید خانم دکتر عزیز چند روزی هست که متوجه شدیم موهای پشت دست همسرم تغییر رنگ داده و زرد رنگ شدند به نظر میاد که ریشه موهای ساعد دستشون هم روشن تر شدن ایشون از ابتدای سال ۹۹ به تجویز پزشک برای ریزش مو قرص فیناستراید ۱ استفاده میکنن میخواستم خواهش کنم ما رو راهنمایی کنید که این مسئله چه علتی میتونه داشته باشه و باید چه اقدامی انجام بدیم

  • لغو پاسخ
دکتر سیدمحمدباقر دریاباری