دستگاه الکساندرایت یا دایود، کدام دستگاه برای رفع موهای زائد موثر است؟ - سوسن اسماعیلی

دستگاه الکساندرایت یا دایود، کدام دستگاه برای رفع موهای زائد موثر است؟

دستگاه الکساندرایت یا دایود، کدام دستگاه برای رفع موهای زائد موثر است؟

نسل اول لیزر موهای زائد آی‌پی‌ال‌ها بودند که نسبتا بد جواب ندادند اما در حال حاضر چیزی که بیشتر مراجعه‌کننده‌ها درخواست می‌کنند، دستگاه الکساندرایت است. دستگاه الکساندرایت در حال حاضر در مجموع بهترین دستگاهی است که موجود است، هر چند جوابدهی بعضی از دستگاه‌ها ممکن است بهتر از الکساندرایت باشد ولی ممکن است درد بیشتری ایجاد کنند، پس در کل دستگاه الکساندرایت بهتر از دیگر دستگاه‌هایی است که در جهان در زمینه رفع موهای زائد وجود دارد. هر چند که ممکن است جوابدهی دایود بهتر باشد ولی به خاطر دردی که ایجاد می‌کند شاید رغبت زيادي به این کار با این دستگاه نباشد.

دکتر سوسن اسماعیلی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر سوسن اسماعیلی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

دستگاه الکساندرایت چندین مدل دارد؛ جدیدترین آن دستگاه الکساندرایت کوترا است. دستگاه خوبی است چون کولینگ آن لمسی است، درد کم و جوابدهی خیلی خوبی دارد اما مساله‌ای که داریم، انتخاب کاندیدا است که متاسفانه کمتر انجام می‌شود. هر کسی که به عنوان مراجعه‌کننده وارد می‌شود و تقاضای انجام لیزر موهای زائد را دارد، ممکن است کاندیداي خوبی برای لیزر موهای زائد نباشد، باید نوع پوست و نوع موهای زائد را در نظر بگیریم. بهترین نوع پوست برای لیزر موهای زائد، پوست سفید است و مو باید درشت و سیاه رنگ باشد، پس بدترین نوع پوست برای لیزر موهای زائد پوست‌های تیره با موهای کرک هستند. دلیل آن هم این است که وقتی پوست سفید و مو تیره باشد، می‌توانیم با انرژی کمتری از دستگاه استفاده کنیم که احتمال سوختگی پوست خیلی کمتر است و چون مو تیره‌تر است انرژی بیشتری را جذب می‌کند و خیلی راحت جواب خوبی می‌گیریم.

چرا بعد از 6 ماه موی زائد دوباره دیده می‌شود؟

زمانی که جلسات را تقسیم می‌کنیم این مساله را باید در نظر داشته باشیم که موها در بعضی از نقاط بدن مخصوصا در ناحیه پا دوره تلوژن طولانی دارند. دوره تلوژن دوره‌ای است که پیاز مو در خواب است. در این زمان نه دستگاه الکساندرايت و نه دستگاه دیگری هیچ تاثیری روی پیاز مویی که در خواب است، ندارد. اگر دوره‌های لیزر مو را خیلی تندتند و پشت سر هم انجام دهیم، هر یک ماه یک‌بار مراجعان لیزر را انجام دهند، ممکن است موهایی که در زمان خواب هستند که گاهی اوقات در پا ممکن است به 12 ماه هم طول بکشد، هیچ زمانی لیزر روی آنها تاثیر نداشته باشد. یعنی مو باید از دوره تلوژن خارج شود كه بتوانیم لیزر انجام دهیم تا لیزر روی آن تاثیر داشته باشد، حال اگر این 8 جلسه یا 6 جلسه‌ای که برای لیزر است زیر 12 ماه باشد، ممکن است موهایی وجود داشته باشد که کل این 12 ماه در خواب بودند و لیزر روی آنها تاثیری نگذاشته و زمانی که از خواب بیدار می‌شوند به اشتباه مراجعه‌کننده فکر می‌کند که لیزر تاثیر نداشته است و مو مجدد رشد کرده در صورتی که این‌طور نیست. درواقع مو در دوران تلوژن بوده، يعني خواب بوده است که متاسفانه اشکال از ما است که جلسات لیزر را تندتند پشت هم می‌گذاریم و متاسفانه این موهایی که در تلوژن هستند با لیزر برخورد نمی‌کنند.

توصیه می‌کنم فاصله جلسات لیزر کمتر از 45 روز نباشد، بهترین زمان این است که بین هر دو جلسه دو ماه فاصله باشد، وقتی دو ماه فاصله باشد 6 جلسه‌ای که مدنظر است به‌طور طبیعی 12 ماه را پر می‌کند. در این 12 ماه تقریبا می‌توانیم مطمئن شویم که از دوره تلوژن تمام موها  گذشته است و حداقل یک‌بار مورد با لیزر روبه‌رو شوند که خیلی مهم است و بعد از آن توصیه می‌شود سالی یک‌بار یادآوری شود.

چه مدتی بعد از سولاریوم می‌توانیم لیزر انجام دهیم؟

این خیلی مهم است کسانی که تنینگ دارند یا کسانی که سولاریوم می‌روند، چه تنینگ داشته باشند و چه آفتاب گرفته باشند، چه از دستگاه سولاریوم استفاده کرده باشند، مهم رنگی شدن پوست است. حتما باید حداقل فاصله دو ماهه را داشته باشیم که در مورد بعضی افراد به فاصله زمانی بیشتری نیاز است که پوست دوباره به رنگ طبیعی خودش برگردد، این زمان ممکن است طولانی‌تر هم باشد. پس دوستان این مساله را باید خیلی جدی بگیرند اگر تن گرفتند و از سولاریوم استفاده کردند و رنگ پوست تغییر کرده بود، حتما از انجام لیزر اجتناب کنند و این مساله جدی است چون لیزر باعث سوزش پوست می‌شود و متعاقب آن ممکن است لک دائم برای آنها ایجاد کند. پس حتما زمانی برای لیزر اقدام کنند که مطمئن شوند رنگ پوست آنها به رنگ طبیعی برگشته است.

تعداد جلسات لیزر را بر چه اساسی درنظر می‌گیرند؟ 

خیلی دقیق نمی‌توانیم اشاره کنیم 4، 6 یا 8 جلسه، اینها بیشتر تبلیغاتی است بعضی افراد از جلسه چهارم تقریبا نیازی به لیزر ندارند، فقط مساله 12 ماه را که ذکر کردم، باید داشته باشند و معمولا به این افراد گفته می‌شود جلسه یادآوری را بیایند. ولی بعضی از خانم‌ها هستند که موهای آنها تحت تاثیر هورمون است که ممکن است جلسات آنها خیلی طولانی‌تر شود. مثلا همکارانی که تبلیغ می‌کنند برای ناحیه آلت تناسلی در 4 جلسه لیزر انجام می‌دهیم این کار در 4 جلسه امکان ندارد، مخصوصا خط پایین که خیلی مقاوم است و تحت تاثیر هورمون است، گاهی اوقات بعد از 8 جلسه هم نمی‌توانیم اعلام کنیم که مو کاملا از بین رفته است. اگر صداقت در کار خود داشته باشیم، نمی‌توانیم صراحتا تعداد جلسات را در مورد همه افراد اعلام کنیم. لیزر موهای زائد یک درمان صددرصد از بین بردن موها نیست که بگوییم بعد از N جلسه تمام موهای زائد را از بین می‌بریم، ممکن است جنبه تبلیغات داشته باشد که صداقت در این کلام نیست.

دکتر سوسن اسماعیلی

دکتر سوسن اسماعیلی، پزشک پوست، مو و زیبایی فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 1374 است. دارای سابقه کار در مطب و کلینیک پوست مو و زیبایی از...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Sara

    سلام خانم دکتر پوست زیر ناخن انگشت شصت دستم ورم کرده و پوست دستم از ناخنم انگاری فاصله داره ولی هیچ دردی نداره علت چیست؟

  • سمانه محمدی

    سلام خانوم دکتر دختر ۷ سالی دارم که روی دماغش واطراف دماغش جوش سفید رنکی هستش مانند چرکی باید چ کاری انجام بدم

  • مژگان

    سلام خانم دکتر ،خسته نباشین،ببخشید من راجع به ریزش مو ازتون سوال دارم،چنوقته که موهای من شروع به ریزش کرده،وه با هر بار شانه زدن حدود ۵۰ دونه از موهام میریزه،موهام بلنده،جنس خشک و زبری هم به خودشون گرفتن،حالا من نمیدونم علتش چیه،ولی من کمبود آهن و ویتامین dهم دارم،یه جا خوندم که ربط داره،و اینکه من شنیدم شامپوی طبیعی و دست ساز گل ختمی درمان ریزش مو هستش،آیا درسته؟و اینکه پیشنهاد شما چیه؟و از چه شامپویی استفاده کنم بهتره؟ ممنون

  • بنیامین حیدریان

    سلام خانم دکتر چند وقتی هست ریزش موهام زیاد شده و اینکه به طور ارثی برادرام همه موهاشون ریخته چیکار کنم موهام نریزه

  • لغو پاسخ
دکتر سوسن اسماعیلی
بستن دکتر سوسن اسماعیلی دکتر سوسن اسماعیلی

سوالات خود را از دکتر سوسن اسماعیلی بپرسید

02144016784