دام های زندگی که به دلیل زخم های کودکی در روح ما شکل می گیرند - دکتر سحر اشرفی (مرکز مشاوره مهروان)

دام های زندگی که به دلیل زخم های کودکی در روح ما شکل می گیرند

دام های زندگی که به دلیل زخم های کودکی در روح ما شکل می گیرند

 

دکتر سحر اشرفی (مرکز مشاوره مهروان) نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر سحر اشرفی (مرکز مشاوره مهروان) کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

تله های زندگی الگوهای شخصیتی است که از دوران کودکی آغاز می شوند و در تمام طول عمردر زندگی طنین انداز است. آغاز شکل گیری این تله ها به زمانی برمی گردد که بلاهایی در دوران کودکی از طرف اعضای خانواده یا دیگران بر سرما آمده است.

 

اگرما طرد شدیم، سرزنش شدیم، از ما بیش از اندازه مراقبت شده است، مورد سو استفاده قرار گرفته ایم، یا محرومیت کشیده ایم، به گونه ای صدمه خورده ایم و درنهایت دام های زندگی بخش اساسی از زندگی ما شده است..

 

 

دام های زندگی به طور ناخودآگاه باعث می شوند که در بزرگسالی وقتی حتی خانه را ترک می کنیم و وارد رابطه می شویم و یا حتی در ارتباط با مردم جامعه و یا محیط شغلی، به دنبال خلق شرایطی باشیم که همانگونه که در دوران کودکی مورد بد رفتاری قرار گرفتیم، دوباره با ما بد رفتاری شود. ما به طور ناخودآگاه تجربه های تلخ و زخمها را برای خود باز آفرینی می کنیم. یعنی کاری می کنیم که دوباره نادیده گرفته شویم، تحقیر شویم از ما سوء استفاده شود و یا سرزنش شویم که همه این ها باعث می شود که هرگز نتوانیم در زندگی به خواسته هایمان دست یابیم.

 

دام های زندگی نحوه تفکر، احساس و رفتار ما را نسبت به خودمان و دیگران شکل می دهد. این دامها هیجانات قوی مانند خشم، ناراحتی و اضطراب را مورد هدف قرار می دهد. حتی زمانی که ما به طور آشکارا همه چیزهایی را که می خواهیم داریم مثل یک ازدواج خوب، موقعیت اجتماعی، احترام، شغل موفق، این تله ها نمی گذارند که لذت آنچه را داریم درک کنیم و بپذیریم و باور کنیم که ما هم کاری کرده ایم و مستحق خوشبختی هستیم.

دکتر سحر اشرفی (مرکز مشاوره مهروان)

دکتر سحر اشرفی، دکترای روانشناسی و مشاوره خدمات مطب: ۱) درمان مشکلات روانشناختی و مشاوره فردی: .طرحواره درمانی .هیپنوتراپی .روان درمانی اضافه وزن و بیش خوری .آموزش مهارت های زندگی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Diana

    سلام امیدوارم که زود جواب بدین اخه خیلییییی نا امیدم😢 من ۱۲ سالمه و این چند روزه همش به فکر خودکشی هستم من خانواده ی بسیار ثروتمندی دارم اما محبتی در خانواده ام وجود نداره همیشه با هر کسی که توی مدرسه دوست شدم،به نوعی زیر ابم رو زده و بلید بگم که همه قلبم رو شکستن من زیاد احساساتی نیستم ولی واقعا نا امیدم حتی امیدم رو از خدا هم از دست دادم چون فکر میکنم که منو نمیبینه دلم واقعااااا پره من افسردگی شدیدی دارم و اما خانوادم اعتقادی به افسردگی ندارن و به خاطر همینم نمیتونم به راونپزشک، روان شناس و... مراجعه کنم تمام عواقب خودکوشی رو میدونم و خوندم اما دیگه امیدی ندارم مادرم رو یه فرد عقب مونده میبینم که از دنیای تکنولوژی عقبه از پدرم به شدت متنفرم و اون رو یه فرد بدون احساس میبینم ... وقتی فکر میکنم که چرا من به دنیا اومدم و هدف از افرینش من چی بوده ، کاملا احساس پوچی میکنم چون دلیلی نمیبینم یادتون نره که من فقط ۱۲ سال دارم لطفاااا من رو راهنمایی کنین به شدت به کمکتون نیاز دارم

  • سعید سمندریان

    سلام مجدد من قبل از ثبت نام سوال پرسیدم نمیدونم ایا به دستتان رسیده یانه.به هر حال در مورد گذشته همسرم پرسیدم که چگونه میشه با ان کنار امد.چون قبل از ازدواج ارتباطهایی داشته که ترکشهای ان هنوز در زندگی حس میشه و باعث مجادله و بحث میشه .خواهشا راهنمایی بفرمایید.

  • جواد جواد

    سلام بچه 5 ساله ای دارم که دوست دارم انشااله بزرگ که شد دندانهای سالم و زیبائی داشته باشد ، چه نکاتی را باید رعایت کنم؟

  • جواد جواد

    سلام خانم دکتر من بچه ای 5 ساله دارم که خیلی دوست دارم اشااله بزرگ که شد از دندانهای محکم و زیبایی برخوردار باشه، الان باید چه مواردی را رعایت کنم؟

  • لغو پاسخ