جدیدترین روش های کاشت دندان کدامند؟ کدام روش را پیشنهاد می کنید؟ - دکتر رضا نادری

 جدیدترین روش های کاشت دندان کدامند؟ کدام روش را پیشنهاد می کنید؟

 جدیدترین روش های کاشت دندان کدامند؟ کدام روش را پیشنهاد می کنید؟

با جدیدترین روش های ایمپلنت آشنایی دارید؟ آیا می دانید لیزردرمانی در این تکنیک چه کاربردی دارد؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی روش های جدید کاشت دندان یا همان ایمپلنت دندانی بپردازیم.

دکتر رضا نادری نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر رضا نادری کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

ایمپلنت دندان به روش نویگیشن

نویگیشن از روش‌های نوین در عرصه کاشت ایمپلنت است. در این روش طراحی و کاشت به صورت کاملا دیجیتالی صورت می گیرد. این روش نسبت به روش‌های سابق مزایای زیادی دربر دارد. می‌خواهیم به بررسی ویژگی‌های این فناوری جدید بپردازیم با ما همراه باشید.

با کمک این روش، تمامی فرآیند جراحی با استفاده از فایل قالب دیجیتال یا همان اسکن دهان متقاضی و فایل CBCT فک کامل وی در نرم افزار، فرآیند شبیه سازی صورت می‌گیرد و سپس مناسب‌ترین موقعیت کاشت ایمپلنت با استفاده از کیفیت استخوان فک بیمار و جای قرارگیری سینوس یا عصب معین می‌شود و طرح نهایی به وسیله متخصص فک و صورت یا جراح لثه، تایید می‌شود.

این فناوری ویژگی هایی را برای دندانپزشکان و بیماران دربردارد که از جمله ویژگی‌های آن برای بیماران می‌توانیم به راحتی قبل و بعد از جراحی برای متقاضی تخفیف صدای گوش خراش موتور ایمپلنت در زمان جراحی، کم شدن زمان مراقبت‌های پس از جراحی به خاطر برش ندادن لثه و بخیه نزدن آن، دستیابی به زیبایی با کاشت و قرار دادن روکش ایمپلنت در ۱ جلسه و کم شدن تعداد جلسات مراجعه به کلینیک جهت انجام ایمپلنت از هفت به یک جلسه اشاره کرد.

جراحی ایمپلنت به روش پانچ

پس از آن که بیمار یک برنامه درمانی برای ایمپلنت به روش پانچ دریافت می‌کند در ادامه دندان‌های جدید ساخته می‌شود. در این مرحله در طول یک روز اشکالات احتمالی دندان‌های ساخته شده اصلاح می‌شود و سپس دندان‌ها در محل قرار می‌گیرند (این جلسه درمانی حتی می‌تواند در صورت نیاز شامل کشیدن دندان نیز باشد). بنابراین هنگامی که شما به مطب برای ایمپلنت دندان مراجعه کنید، ایمپلنت های دندان در همان روز در محل خود قرار می گیرند و شما می‌توانید پس از درمان به خانه برگشته و یک مجموعه دندان موقت داشته باشید که در عمل ظاهر، احساس و عملکرد آن شبیه دندان ‌های طبیعی است.

پس از مدت تقریبی 3 ماه، هنگامی که لثه‌ ها به طور کامل درمان شدند و ایمپلنت‌ ها به استخوان فرد جوش خوردند، از دندان‌های جدید بیمار و دهان وی قالب گرفته می‌شود و بر اساس قالب تهیه شده مجموعه دندان ‌های نهایی و دائمی بیمار ساخته می شود تا جایگزین دندان ‌های موقت شود. انجام این کار به اطمینان از عمر طولانی مدت دندان‌ها کمک می‌کند و بیشترین پشتیبانی، زیبایی و عملکرد را برای دندان ‌های بیمار به همراه دارد. در روش پانچ به وسیله یک پانچ، لثه به قطر ایمپلنت مورد نیاز  از روی استخوان برداشته می شود و پس از ایجاد حفره در استخوان، ایمپلنت دندان در آن قرار می ‌گیرد.

مزیت این روش در آن است که به علت کم بودن آسیب وارده به استخوان و لثه و همچنین کنار نزدن لثه (روش متداول قرار دادن ایمپلنت است) تورم، خونریزی، کبودی و درد تقریبا وجود ندارد و نیاز به استفاده از بخیه پس از پایان کار نیست. قرار دادن هر ایمپلنت به طور معمول 15 دقیقه طول می کشد که از  فرآیند پر کردن دندان کمتر است. پس از قراردادن ایمپلنت دندان در فک معمولا 3 ماه وقت نیاز است تا عمل هم جوشی با استخوان صورت پذیرد و عملا ایمپلنت جزئی از بدن شود. پس از 3 ماه درپوش روی ایمپلنت (Cover Screw) برداشته شده و اباتمنت (اتصال دهنده ایمپلنت به تاج آن) بر روی آن متصل می‌شود که نقش دندان تراش خورده را بازی می‌ کند و پس از آن مراحل قالب گیری و ساخت روکش یک الی دو هفته  طول می‌کشد.

هزینه و قیمت ایمپلنت به روش پانچ چه قدر است؟

کاشت ایمپلنت به روش پانچ، جدیدترین روش کاشت دندان است. این روش مزایای زیادی را برای بیماران به همراه دارد، از جمله آسیب ندیدن استخوان فک و عروق خونی، طول دوره درمان کوتاه، نحوه و روش کاشت دندان بدون درد و خونریزی. عوارض کاشت دندان به این روش صفر است. ایمپلنت دندانی با این روش، برای تمام طول عمر ماندگاری و دوام خواهد داشت.

هر روش درمانی کاشت ایمپلنت با یک جلسه مشاوره رایگان در کلینیک دندانپزشکی شروع می‌شود. در جلسه مشاوره هزینه ایمپلنت دندان، متخصصان ما یک برنامه درمانی سفارشی با توجه به شرایط شما برای شما طراحی می‌کنند و به این ترتیب شما می‌توانید از هزینه و قیمت دقیق ایمپلنت دندان آگاه شوید.

کاشت دندان به روش لیزر

امروزه لیزر در همه زمینه‌ها کاربرد دارد یکی از مهم‌ ترین کاربردهای لیزر در جراحی ‌های حساس ازجمله ایمپلنت است.

ایمپلنت دنیای بسیار گسترده‌ای را پیش روی دندانپزشکان قرار داد ولی چون همراه با جراحی بود و اینکه در صورت هر‌گونه عفونت امکان ناموفق بودن عمل و پس زدن پایه تیتانیومی ایمپلنت وجود داشت، نیاز به روش جدید و کامل‌تری در کنار کاشت ایمپلنت احساس می‌شد.

لیزر، انقلابی در دنیای دندانپزشکی ایجاد کرد. استفاده از لیزر جراحی، برای کمک به جا‌گذاری ایمپلنت و مرحله دوم، بهبود فرم‌ دهی بافت نرم توصیه می ‌شود. به‌علاوه استفاده از لیزر برای کمک به ضدعفونی سطوح ایمپلنتی پیشنهاد می‌شود. در‌نتیجه لیزر یکی از تکنیک ‌های درمانی جدید در دندانپزشکی است که باعث کاهش زمان درد و خونریزی می ‌شود.

در جراحی ایمپلنت یا کاشت دندان هم مثل سایر جراحی ‌های دهان سرعت ترمیم و خاصیت ضدالتهابی و ضددردی لیزر کمک شایانی به مشکلات پس از ایمپلنت می‌کند. جالب توجه این است کسانی که با لیزر ایمپلنت انجام دهند دیگر هرگز با روش‌های معمولی انجام نخواهند داد.

مزایای جراحی لثه با لیزر چیست؟

  • جراحی لثه با لیزر درد ندارد
  • هنگام کار با لیزر، خونریزی وجود ندارد
  • در بیش از ۹۰ درصد موارد نیاز به بی‌حسی نیست
  • به علت اینکه برش لثه نداریم، بنابراین نیازی هم به بخیه‌ی لثه نیست
  • تعداد جلسات لیزر با لثه کمتر از درمان قدیمی است.

کاشت دندان به روش دیجیتال ایمپلنتولوژی

دیجیتال ایمپلنتولوژی از تکنیک های نوینی است که روش کاشت دندان را به لحاظ دقت و افزایش سرعت جراحی متحول می کند و امکان بکارگیری آن در ایران نیز فراهم شده است .

پیشرفت تکنولوژی در حوزه ایمپلنتولوژی این امکان را فراهم کرده تا با همراهی تصاویر رادیوگرافیک سه بعدی بتوان ابتدا ناحیه مطلوب را به منظور کارگذاری ایمپلنت در نرم افزار انتخاب کرد، سپس به صورت مجازی، ایمپلنت را در استخوان فک بازسازی شده قرار داد .

جراحی هدایت شده ایمپلنت دندان با کامپیوتر روشی بسیار دقیق و پیشرفته در کاشت ایمپلنت است که جراحی را سریع تر، دقیق تر و قابل پیش بینی تر از گذشته کرده و نرخ موفقیت درمان ایمپلنت دندان در بلند مدت را به ۹۷ درصد رسانده است .

تصاویر سه بعدی بسیار زنده و واضح از فک و دهان به دندانپزشک کمک می کند تراکم استخوان فک را نیز ارزیابی کرده موقعیت عصب ها، رگ های خونی و سینوس ها را پیش از جراحی با دقت بالا مشخص کند و به این ترتیب عدم قطعیت در مورد مناسب ترین محل برای کاشت ایمپلنت در فک از بین می رود.

دقت سی تی اسکن و نرم افزار برنامه ریزی جراحی به دندانپزشک طراحی بسیار واضحی از دهان بیمار ارائه می کند تا مشکلات احتمالی در مسیر کاشت ایمپلنت را پیش از رخداد شناسایی کرده و تمامی کار درمان را برنامه ریزی نماید .

ایمپلنت دندان به کمک تکنولوژی R2gate چیست؟

کاشت دندان (ایمپلنت) با بهره گیری از تکنولوژی نوینR2gate ، به دلیل استفاده از طراحی سه بعدی و مجازی این امکان را می دهد تا کاشت دندان و تحویل پروتز (دندان جدید) در همان روز انجام شود.

در این روش، ایمپلنت دندان بدون نیاز به برش لثه و با کمترین درد و خونریزی با دقت بسیار بالایی در فک قرار می گیرد. دوره درمان در این روش بسیار کوتاه است و حتی نیاز به بخیه زدن ندارد. کاهش عفونت و کاهش زمان جراحی از دیگر مزایای این روش درمان است.

این روش درمان به دلیل کاهش درد و تورم به بیماران دیابتی، فشار خون بالا که بیماری آن ها کنترل شده باشد، بیماران با بی دندانی کامل و افرادی که ترس از جراحی و برش و بخیه دارند توصیه می شود.

توجه داشته باشید که بهره مندی از مزایای کاشت ایمپلنت در یک روز (کاشت ایمپلنت در یک جلسه) به شرایط فکی و میزان استخوان مناسب بستگی دارد. اگر به دلیل وجود بیمارهای دهان و دندان یا عدم جایگزینی به موقع دندان از دست رفته، شخص دچار تحلیل استخوان شده باشد، انجام ایمپلنت دندان به روش R2gate امکان پذیر نخواهد بود و باید به سراغ همان روش های مرسوم و جراحی های بازسازی استخوان رفت.

کدام روش ایمپلنت را پیشنهاد می کنید؟

به طور قطع نمی توان گفت که کدام یک از این روش ها برای همه افراد، بهترین روش است. بسته به شرایط فک و سلامتی شما، ممکن است دندانپزشک معالجتان یکی از جدیدترین روش ها و یا حتی روش های سنتی تر را پیشنهاد کند. اما در کل هرچه در حین انجام ایمپلنت دندان از جراحی کمتری استفاده شود، دوره بهبودی سریع تر می گذرد و عوارض کمتری شما را تهدید خواهد کرد.

مزایای کاشت دندان بدون جراحی

۱-کاهش زمان کاشت دندان

۲-کاهش درد بعد از کاشت دندان

۳- کاهش تورم بعد از کاشت دندان

۴- بهترین روش برای بیماران سیگاری

۵- بهترین روش برای بیماران دیابتی

۶- بهترین روش برای بیمارانی که عرض استخوان بسیار کمی دارند و به آن‌ها جراحی‌های وسیع پیوند استخوان پیشنهاد شده است.

۷- بهترین روش برای بیمارانی که ارتفاع استخوان کمی دارند و به آن‌ها جراحی‌های پیشرفته جابجایی عصب پیشنهاد شده است.

۸- بهترین روش برای کسانی که نیاز به روکش فوری دارند.

۹- بهترین روش برای کسانی که ترس از جراحی کاشت دندان دارند.

۱۰- جلوگیری از تحلیل استخوان بعد از کاشت دندان

۱۱- کاهش خونریزی بعد از کاشت دندان

۱۲- استفاده از غذای طبیعی بلافاصله بعد از کاشت دندان

۱۳- انجام کارهای عادی روزمره بلافاصله بعد از کاشت دندان

۱۴- حفظ لثه بین ‌دندانی و در نتیجه ایجاد زیبایی در دندان‌های جلو و جلوگیری از گیر غذایی در دندان‌های عقب.

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری جراح- دندانپزشک فارغ‌التحصیل از دانشگاه آزاد تهران سال 1376 گذراندن دوره‌های تخصصی ایمپلنت- زیبایی- ارتودنسی- جراحی لثه (دارای گواهینامه‌های معتبر از موارد بالا)

سوالات خود را از بپرسید
  • افسانه خدائیان کریم

    با سلام خدمت شما ، من 15 سال پیش بدلیل جراحی لثه مجبور به کاشت دندان شدم و الان ایمپلنتها لق شده و در حال بیرون آمدن هستن . نظر شما رو برای درمان مجدد می خواستم . ضمنا الان دارای دیابت هستم .

  • س. رحیمی

    با سلام. کاشت ی دندان فک بالا اسیاب چقدر هزینه داره

  • رضا حسینی

    با سلام خدمت دکتر و متخصص محترم اقا نادری .بنده غلام رضا حسینی هستم حدود 32 سال سن دارم و تعداد زیادی از دندانها بخاطر بی توجهی خودم از دست رفته که حدود 10 عدد کلا داغون شده و حدود 8 عدد نیمه تخریب هستند و در این سن خیلی مشکل دارم .البته من مشهد هستم و جزو اتباع هستم البته متولده ایرانم با مدرک امایش .میخواستم اگه لطف کنید حدود قیمت برایه کاشت دندانهایه عمری و یا ترمیم دندانها چه مقدار باید هزینه در نظر بگیرم و ایا امکان دارد تا از راهی و روشی هزینها کم بشه مثله بیمه مخصوصی و یا مسیره دیگه ایی ممنون از پاسخ گویی تان .یا حق

  • alo_admin

    سلام آقای دکتر، سال نو مبارک، آقای دکتر میخواهم کل دندان هایم را ایمپلنت کنم چقدر هزینه دارد؟

  • لغو پاسخ