مراقبت های بعد از ایمپلنت گذاری به چه صورت است؟ - رضا افتخارآشتیانی

مراقبت های بعد از ایمپلنت گذاری به چه صورت است؟

مراقبت های بعد از ایمپلنت گذاری به چه صورت است؟

مراقبت های بعد از ایمپلنت یکی از بخش های مهمی است که افراد باید به آن توجه داشته باشند. چرا که درمان ایمپلنت مانند هر درمان دیگری احتیاج به نگهداری دارد یعنی اینکه اگر شما از این درمان به خوبی نگهداری نکنید ممکن است این درمان از بین برود. در ابتدا یکسری از مراقبت ها شخصی و یک سری مراقبت ها مربوط به مطب هستند.

رضا افتخار آشتیانی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر رضا افتخار آشتیانی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

مراقبت های شخصی شامل: استفاده از نخ دندان، مسواک زدن، استفاده از دستگاه هایی که آب را با فشار به اطراف ایمپلنت می پاشند و باعث می شوند مواد غذایی مانده خارج شود، بنابراین بهداشت یک مساله خیلی مهم است.

مساله دیگری که ممکن است ایمپلنت را از بین ببرد فشار است (فشار موقع غذا خوردن ایمپلنت را از بین نخواهد برد) چیزی که ایمپلنت را از بین می برد فشار خیلی ناگهانی و زیاد به دندان است؛ مانند کسانی که دندان قروچه می کنند یا کسانی که عادت دارند یک وسیله را لای دندان خود قرار داده و فشار دهند در این گونه افراد در اثر فشار روکش ایمپلنت یا حتی استخوان ایمپلنت ممکن است از بین برود.

مراقبت های مربوط به مطب: نکته دیگر این است که ایمپلنت ها انواع و اقسام مختلفی در بازار دارند، انتخاب صحیح نوع ایمپلنت و همینطور انتخاب نحوه جراحی (پیوند استخوان می خواهد یا نمی خواهد) و  بررسی عرض یا قطر لثه اینها مواردی هستند که دندانپزشک باید توجه داشته باشد؛ هرچقدر تبحر علمی دندانپزشک بیشتر باشد میزان ریسک ایمپلنت خیلی کمتر است. بیماران زیادی به علت اینکه از ابتدا طرح درمان صحیحی برایشان در نظر گرفته نشده ایمپلنت خود را از دست می دهند. تاکید زیادی به کلمه طرح درمان دارم! ممکن است بیماری مراجعه کند و مسائل پیش زمینه ای نداشته باشد ولی ایمپلنت برای این فرد کاربرد ندارد، مثلا به اندازه کافی نمی تواند نگهداری کند که این مساله می تواند باعث از بین رفتن ایمپلنت ها شود.

رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی استاد دانشگاه شهید بهشتی متخصص ایمپلنت لمینیت، دندانپزشکی زیبایی

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ