تزریق فیلر و انقلابی در جوانسازی پوست - دکتر آزاده محمدپور یزدی

تزریق فیلر و انقلابی در جوانسازی پوست

تزریق فیلر و انقلابی در جوانسازی پوست

فیلرها برای بازگرداندن حجم از دست رفته، عمدتا ناشی از پیری در همه جای بدن استفاده می‌شوند. تزریق فیلر روشی است که اگر به دست یک پزشک متخصص انجام شود، بسیار آسان و سریع است و تقریبا هیچ دوره‌ نقاهتی ندارد.

دکتر آزاده محمدپور یزدی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر آزاده محمدپور یزدی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

فیلرها را می توان در قسمت‌های مختلف صورت استفاده کرد. برای از بین بردن خطوط سطحی‌تر، مثل چروک‌های اطراف بینی، خطوط اطراف دهان و یا چین و چروک‌های عمیق مانند خط اخم از فیلرها می‌توان استفاده کرد. برای بازسازی حجم از دست رفته‌ (ناشی از پیری) گونه‌ها و زیر چشم‌ها هم استفاده می‌شود. از فیلرها برای افزایش حجم لب‌ هم استفاده می‌شود.

از موارد نسبتا جدیدتر استفاده‌ فیلرها، پر کردن نواحی دیگر صورت است: برای پر کردن چانه و یا گونه‌ی برجسته‌تر؛ یا حتی بینی زیباتر.

١) فیلرها حجم از دست رفته را برمی‌گردانند و پوست را می‌کشند

فیلرها، ژل‌هایی هستند ساخته شده از مولکول‌های اصلاح شده‌ی اسید هیالورونیک، و درجه‌بندی متفاوتی در میزان انسجام، سختی و انعطاف پذیری دارند. هنگامی که فیلرها به داخل پوست تزریق می‌شوند حجم از دست رفته را بازمی‌گردانند، مثلاً گونه‌ها را پرمی‌کنند. این عملکرد باعث‌ می‌شود پوست کشیده شود، و در نتیجه ظاهر جوان‌تری پیدا می‌کنید. از آنجا که استخوان و چربی از دست رفته هر دو با فیلرها جایگزین می شوند، معمولاً اثر سال‌ها پیری با یک تزریق از بین می‌رود و اگر تزریق به درستی انجام شود، نتیجه‌ی تزریق ظاهری سالم‌تر و زیباتر به شما خواهد دارد.

اگر تزریق فیلر را تکرار نکنید، ظاهر بدی پیدا نمی‌کنید

یکی از تصورات غلط رایج این است که اگر یک بار تزریق کنید، دیگر نمی‌توانید دست از تزریق بکشید، زیرا اگر تزریق را تکرار نکنید صورتتان می‌ریزد و ظاهر بدی پیدا می‌کنید. پس از تزریق، فیلرهای پوست، کلاژن بدن شما را تحریک می‌کنند، بنابراین حتی پس از یک دوره‌ی درمان، وضعیت‌تان بهتر از قبل خواهد بود، حتی با اینکه اثر تزریق طی یک سال یا چند ماه از بین می‌رود. به این نکته‌ هم توجه داشته باشید که بعد از تکرار چند بار تزریق، ماندگاری تاثیر آن طولانی‌تر خواهد شد.

 

در یک تزریق ممکن است نیاز به چند فیلر پوست مختلف وجود داشته باشد؛ پزشک ممکن است فیلر متفاوتی با آنچه خودتان می‌خواسته‌اید به شما پیشنهاد دهد.

 

انجام تزریق مانند نقاشی کشیدن یا عکس گرفتن است – ولی این بار به جای بوم قرار است روی صورت شما انجام شود. درست همانطور که نمی توانید یک تصویر را فقط با یک رنگ رنگ‌آمیزی کنید، رسیدن به یک نتیجه مطلوب با یک نوع فیلر غیرممکن است.

 

از آنجا که پوست و آناتومی هر قسمت از چهره متفاوت است، در نتیجه فیلرهایی با ویژگی های مختلف فیزیکی (مانند نرمی، انعطاف پذیری، قالب گیری)، باید با هم  “ترکیب” شوند. برای مثال، من از ٣ فیلر پوست مختلف برای درمان ناحیه زیر چشم استفاده می‌کنم.

 

شناخت تمامی برندهای فیلرهای اسید هیالورونیک موجود در بازار امروز حتی برای پزشکان هم می‌تواند سخت باشد. علاوه بر این، هر برند دارای چندین نوع از یک خانواده است. به نظر من، در میان مارک های معتبر فیلرها مانند ژوويدرم، روفيل، نوراميس و آيديا نمی‌توان یک برند را انتخاب کرد که برتری آشکاری نسبت به دیگران داشته باشد. هر نام تجاری دارای برخی از محصولات با نقاط قوت و ضعف متفاوت است – و انتخاب این فیلرها به نظر دکتر شما وابسته است، او باید تشخیص دهد که برای مقاصد مختلف چه فیلرهایی مناسب اند، درست مثل نقاشی که پالت رنگش را انتخاب می‌کند.

 

به همین دلیل پزشک ممکن است فیلری را انتخاب کند که از آنچه در ابتدا در نظر داشتید متفاوت باشد، چرا که از نظر او  نتیجه‌ی بهتری با آن فیلر خاص خواهید گرفت. نگران نباشید از پزشک خود بپرسید کدام یک از فیلرها را انتخاب می‌کند و چرا آن نوع را به دیگر انواع فیلر ارجح می‌داند.

سبک کار هر دکتر متفاوت است

این نکته بسیار اهمیت دارد که سبک کار دکتر خود را بشناسید و اطمینان حاصل کنید که از آن رضایت دارید. پیش از انجام تزریق درخواست کنید که تصاویر قبل و بعد درمان سایر بیماران را به شما نشان دهند تا بفهمید از نظر این پزشک نتیجه‌ی مطلوب و زیبا دقیقا چه تعریفی دارد.

به عنوان مثال، یک پزشک ممکن است به طبیعی بودن نتیجه‌ی کار بیش از دیگر پزشکان اهمیت دهد. ممکن است حتی بعد از انجام تزریق چند چروک باقی مانده باشد اما حالت طبیعی صورت حفظ شده و کسی متوجه نمی‌شود شما تزریقی انجام داده‌اید.

اینستاگرام

تخصص پزشک به اندازه‌ی نوع فیلر مهم است

فیلر اسید هیالورونیک فقط یک ژل در سرنگ است. اگر در دستان یک پزشک حرفه‌ای قرار بگیرد، این ژل می تواند معجزه کند. -در دست کسی که تخصص ندارد- می‌تواند فاجعه به بار بیاورد. گزارش هایی از سالن های زیبایی وجود دارد که تزریق فیلر توسط درمانگرهای غیرتخصصی انجام می شود و ادعا می کنند که با تزریق‌های با قیمت ارزان انجام می‌دهند.

 

به یاد داشته باشید که مارک های معتبر فیلر تنها به پزشکان معتبر داده می‌شود؛ و حتی اگر سالن های ثبت شده بتوانند به این ژل‌ها دسترسی پیدا کنند، باز هم انجام تزریق به دست کسی که آموزش ندیده می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

 

محصولی که در تزریق استفاده می‌شود فقط بخشی از معادله است. داشتن یک پزشک متخصص در به دست آوردن نتجه‌ی مطلوب از همه چیز مهم تر است

دکتر آزاده محمدپور یزدی

دکتر آزاده محمدپور یزدی، پزشک پوست، مو و زیبایی ارائه خدمات شامل: تزريق انواع بوتاكس (كانادايي، مصپورت، ديسپورت) تزريق انواع فيلر(ژل) با برندهاي تائيد شده وزارت بهداشت جهت برجسته سازي...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • نیما رضی

    سلام دکتر پلینگ شیمیایی چیه و خودمون میتونیم انجام بدیم ؟

  • سارا عرجی

    سلام خانم دکتر من توی قسمت خط خنده افتادگی پوست صورت دارم دکتر مراجعه کردم گفتند ازنخ بایست استفاده کنم لطفا درمورد نخ وقیمت اون توضیح بدید تا بتونم راحت تر تصمیم بگیرم تشکر

  • رضا

    سلام.صبح و شب از ماینوکسیدل استفاده میکنم.میخواستم بدونم شب ک میخوام استفاده کنم سرمو باید بشورم؟در صورتی ک پوست سرم چرب هست و صبح ها قبل از اینکه میخوام ماینو کسیدل استفاده کنم سرمو میشورم

  • مهرانپور

    با عرض سلام و خسته نباشید سوال بنده در خصوص بهترین روش از بین بردن منافذ و سوراخهای روی پوست صورت و همچنین درمان خط اخم و پیشانی برای مرد 39 ساله است.با تشکر

  • لغو پاسخ