آیا بلیچینگ روش مناسبی برای سفید کردن دندان ها است؟ - دندانپزشکی محمد

آیا بلیچینگ روش مناسبی برای سفید کردن دندان ها است؟

آیا بلیچینگ روش مناسبی برای سفید کردن دندان ها است؟

بلیچینگ روشی برای سفید کردن دندان که جنبه زیبایی دارد و بین روش های مختلف سفید کردن دندان ها، کم هزینه ترین و کم دوام ترین روش است.

دندانپزشکی محمد نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دندانپزشکی محمد کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

بلیچینگ به دو روش انجام می شود:

1- Bleaching Office : تمام مراحل سفید کردن دندان در مطب دندانپزشک انجام می شود.

2- Bleaching Home در این روش قالب تخصصی از دندان در دندانپزشکی تهیه می شود و مواد در لابراتوار  ساخته می شود و بعد از آن این مواد داخل قالب ریخته می شود و به مدت 2 الی 3 ساعت بر روی دندان ها قرار می گیرد. که البته برای هر کدام از دندان های فک بالا و پایین باید جداگانه این کار انجام شود. یعنی یک هفته برای فک بالا و یک هفته برای فک پایین این کار صورت می گیرد.

مزایا و معایب بلیچینگ

بلیچینگ نسبت به ونیرهای کامپوزیتی یا لمینیت های سرامیکی طول عمر کمتری دارد و برگشت پذیری این درمان نقطه ضعف اصلی است. اما عدم تغییر ساختار دندان ها و عدم نیاز به تراشیدن دندان های بیمار از نقاط قوت این درمان محسوب می شود.

– عمل سفید کنندگی دندان در روش بلیچینگ با استفاده از محلول سفید کننده، صورت می گیرد. درمان در کمتر از یک ساعت انجام می شود و نتایج  آن قابل توجه است.

– به طور کلی، تنها خطر و عارضه عمده ای که در مورد بلیچینگ دندان به چشم می خورد، حساسیت برخی افراد نسبت به آن است و این حساسیت به ویژه در ساعت های اولیه  پس از درمان مشخص می شود.

– بلیچینگ روی افراد خیلی سن بالا یا روی دندان هایی که ترمیم انجام شده و یا کامپوزیت یا لمینت به کار رفته است تاثیری ندارد.

 

در کل نقاط ضعف و قوت درمان های سفید کننده باید در کنار هم سنجیده شوند و درمان مورد انتظار بیمار انتخاب شود. همیشه بلیچینگ اولویت درمان سفید کردن دندان نیست، البته مثل هر درمان زیبایی دیگری با مراقبت و رسیدگی می تواند طول عمر بیشتری داشته باشد.

شرکت های مختلف آمریکایی، سوئیسی، ژاپنی و کره ای هر کدام با برند های مختلف مواد بلیچینگ را به بازار عرضه می کنند و ادعای تجاری و واقعی و بعضا غیرواقعی نیر برای هر کدام مطرح می کنند که انتخاب شرکت سازنده را بین شرکت های مختلف کمی سخت می کند، اما تجربه دندان پزشک و داشتن انتظارات منطقی بیمار مهمترین عامل در انتخاب ماده مناسب برای این درمان است. مانند ورزش کردن که با یک جلسه تمرین نتیجه دلخواه گرفته نمی شود، عمل بلیچینگ هم با یک یا دو جلسه به نتیجه مورد انتظار نمی رسد و لازم است که تداوم داشته باشد و طی جلسات متعدد این کار انجام شود، البته با افزایش بیش از حد جلسات به سفیدی بیشتر از حد نخواهیم رسید و از یک جایی به بعد ضررهای این نوع درمان بیشتر از فواید آن است.

اقدامات قبل از انجام بلیچینگ

بهتر است قبل از انجام کارهای زیبایی ابتدا پوسیدگی ها و مشکلات لثه و دهان خود را برطرف کرده و سپس اقدام به سفید کردن دندانتان کنید. درضمن جرم گیری و بروساژ در صورت لزوم برای گرفتن بهترین نتیجه روی دندان شما قبل از این کار باید انجام شود.

سوالات خود را از بپرسید
  • alo_admin

    سلام ایا می تونین به صورت غیر حضوری هم ویزیت کنید امکان مراجعه حضوری ندارم

  • لغو پاسخ