تعیین نمره چشم از چه روش هایی انجام می شود؟ - بینایی سنجی تابان

 تعیین نمره چشم از چه روش هایی انجام می شود؟

 تعیین نمره چشم از چه روش هایی انجام می شود؟

تعیین نمره چشم به دو صورت سنتی و سیستم مدرن است در سیستم سنتی یک جعبه عینک داریم که شامل عدسی یا شماره های مختلف است که تک به تک روی چشم بیمار گذاشته می شود و با استفاده از تابلو و گفته خود بیمار معاینه چشم را انجام می دهیم که در این روش امکان درصد خطا وجود دارد.

بینایی سنجی تابان نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با بینایی سنجی تابان کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

در روش مدرن با دستگاه پیشرفته فوروپتر یا دستگاه بینایی سنجی به صورت کاملا دیجیتالی شماره چشم بیمار تعیین می شود و به دلیل دقیق بودن و تکنولوژی بالای این دستگاه خطا به طور کلی حذف و تعیین نمره چشم به صورت کاملا دقیق استخراج می شود.

یکی از مزیت های جدید این دستگاه پیشرفته دقت بالا و سرعت بیشتر نسبت به روش سنتی است، در روش سنتی به دلیل استفاده از جعبه عینک که بینایی سنج باید یک به یک لنزهای مختلف را روی چشم بیمار قرار دهد این سنجش وقت گیر و برای بیمار خسته کننده است و مقایسه را برای او سخت می کند اما در روش مدرن با بکارگیری یک دکمه شماره ها به صورت دیجیتالی بالا پایین می روند و سرعت و دقت کار را چندین برابر می کند و همین باعث تعیین نمره عینک دقیق چشم خصوصا نمره های آستیگمات می شود.آستیگمات بر روی محورها خیلی مهم است، اگر محور مریضی که آستیگمات پایین است را 10 درجه بچرخانیممتوجه نشود ولی محور آستیگمات 5-4 را دو درجه بیشتر می چرخانیم همه چیز به هم می ریزد. به این خاطر اصلا قابل مقایسه با روش سنتی نیست و با توجه به اینکه بخشی از تعیین نمره عینک به اظهارات خود بیمار بستگی دارد در نتیجه سرعت کار باعث مقایسه بهتر دید از سوی بیمار می شود.

وارد کننده این دستگاه در مرکز بینایی سنجی تابان با توجه به تجربه بیش از 30 سال در بیمارستان فارابی نور ترکیبی از تجربه و تکنولوژی توانسته است بهترین و بالاترین دید را به بیمار ارائه کند.

در گذشته بیمار را جهت تعیین نمره عینکبه یک مرکز و جهت ساخت به مرکز دیگری معرفی می کردند که در این بین اگر بیمار به مشکلی برخورد می کرد متوجه نمی شد مشکل کار از کجاست و دچار سردرگمی می شد که برای رفع این مشکل به کدام مرکز مراجعه کند، لذا رشته اپتومترییا بینایی سنجی برای رفع این مشکل ایجاد شد. رشته اپتومتری ترکیبی از معاینه چشم، تشخیص نمره عینک و تراش شیشه عینک است.وقتی هر دو کار در یک مرکز انجام شود توسط اپتومتریست یا کارشناس بینایی سنجی که عینک ساخته شده را با نمره تجویز شده مطابقت می کند و اگر مشکلی در تشخیص نمره و ساخت عینک به وجود آید بدون اینکه بیمار متحمل هزینه اضافی شود رفع می شود، که این یکی از امتیازاتی است که هر دو کار در یک مرکز انجام می شود و دقت کار بالا است.

بینایی سنجی تابان

میرصدرالدین رضوی طوسی، اپتومتریست و کارشناس بینایی سنجی جزء اولین دوره فارغ التحصیلان اپتومتریست ایران مسئول بخش اپتومتری وکنتاکت لنز بیمارستان فارابی 1374الی 1387. مسئول بخش اپتومتری و کنتاکت لنز...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • حسین هاشمی

    سلام و عرض ادب من تنبلی چشم دارم توی چشم چپم سوالم اینه که الان توی سن 33 سالگی درمان میشه ؟ با جراحی یا لیزر و ... ؟

  • ا ال احمد

    سلام نسخه عینک دخترم +۱.۵ _۱.۰۰×۱۵ میباشد ایا با عینک این نسخه که مثبت است دور را هم میتواند خوب ببیند یا فقط برای نزدیک استفاد کند

  • مریم نوروزی

    لنزهای هیبریدی دارید؟؟

  • مریم نوروزی

    سلام لنز هیبریدی برای قوز قرنیه دارید ؟چه قیمت؟

  • لغو پاسخ