بهترین روش لیفت یا کشیدگی پوست چه روشی است؟ کرم‌های لیفتینگ چقدر موثر هستند؟ - ماهرو

بهترین روش لیفت یا کشیدگی پوست چه روشی است؟ کرم‌های لیفتینگ چقدر موثر هستند؟

بهترین روش لیفت یا کشیدگی پوست چه روشی است؟ کرم‌های لیفتینگ چقدر موثر هستند؟

 

کلینیک ماهرو نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک ماهرو کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

پوست انسان به دلايلي مانند افزايش سن دچار چين و چروك و شل شدگي مي شود. در اين بين افراد به فكر اصلاح و بهبود اين مشكل برمي آيند. روش‌هاي مختلفي براي اين عارضه وجود دارد. مثلا لیفت صورت نوعی عمل جراحی زیبایی است که براي کاهش اين علائم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه درباره اين روش بيشتر توضيح مي دهيم. با ما همراه باشيد.

هنگامی که پوست با بالا رفتن سن و وجود عوامل دیگري به تولید کلاژن نمی‌پردازد یا تولید کلاژن و الاستین مورد نیاز پوست برای جوان ماندن کاهش پیدا می‌کند، پوست شکننده می‌شود و افتاده و شل می‌شود و در این موقع به لیفت و کشیده شدن نیازمند است تا شادابی و طراوت آن بازگردانده شود.

افتادگی پوست به این معناست که پوست در قسمت پایین یا پشت غبغب به سمت پایین افتادگی پیدا می‌کند، زیر چشم کمی گودتر می‌شود و گونه‌ها ممکن است فرو برود. این چیزی است که وابسته به سن شخص است، ژنتیک هم موثر است و خواب و تغذیه هم تا حد زیادی می‌تواند موثر باشد، افزایش و کاهش وزن‌های ناگهانی افتادگی پوست را بیشتر می‌کند. اما در اين بين ساده‌ترین روش برای درمان افتادگی پوست استفاده از کرم‌های لیفت است كه متاسفانه کرم‌های لیفت گران‌قیمت و غالبا کم‌اثر هستند، در صورتی که فرد نتواند هیچ روش دیگری را که در واقع روش‌های شبیه جراحی هستند مثل روش‌های آر اف، لیزر و… استفاده نکنند کرم‌های لیفت تا حد کمی می‌تواند برای جلوگیری از افتادگی موثر باشد ولی بهبود ایجاد نمی‌کند.

روش‌هایی که برای لیفت وجود دارد:

– هایفو

درمان هایفوتراپی پوست صورت و گردن پیشرفته‌ترین تکنولوژی قرن حاضر جهت لیفت صورت بدون جراحی است که فقط در یک جلسه انجام می‌شود. خوشبختانه روش هایفوتراپی راحت‌ترین امکان را برای کشیدن پوست صورت و لیفت گردن فراهم كرده است. مکانیسم عملکرد هایفوگرافی با امواج صوتی اولتراسوند ساده (دقیقا مثل دستگاه سونوگرافی معمولی) است. گاهي لازم است هایفودرمانی در کنار سایر اقدامات درمانی و زیبایی مثل تزریق چربی و… به صورت ترکیبی (درمان ترکیبی) برای شخص انجام شود تا نتیجه قابل قبولی حاصل شود. معمولا بیمار در همان لحظه انجام هایفوتراپی کشیده‌تر شدن پوست را احساس می‌کند ولی نتایج بعد از دو ماه بهتر مشخص می‌شود و روند بهبود طی 6 ماه آینده نیز ادامه دارد و فرد شاهد اثرات بیشتری در زمینه سفت شدن و لیفتینگ گردن و صورت خواهد بود.

هایفو استفاده از اولتراسوند است، امواج اولتراسوند به لایه‌های زیرین پوست برخورد می‌کند و آنها را جمع می‌کند، عضله را هم دچار سفتی می‌کند و روش موثری است. مزیت هایفو در این است که عارضه‌ای ندارد و معمولا یک بار انجام می‌شود و فقط چند ساعتی ناحیه قرمز می‌شود. ماندگاری آن یک تا یک سال و نیم است و برای کسانی که دوست دارند هیچ‌گونه عارضه و مزاحمتی از بابت لیفت نداشته باشند، تقریبا بهترین روش است.

– آر اف فرکشنال 

یکی ديگر از راه‌های جوانسازی پوست استفاده از آر اف فرکشنال است که در این تکنیک از امواج مضر نوری استفاده نمي‌شود و امواج آر اف  جایگزین آن خواهد شد. در انجام آر اف فرکشنال اپیدرم پوست آسیبی نخواهد دید و حرارت دستگاه فقط در قسمت عمقی پوست اثر می‌گذارد. دستگاه آر اف فرکشنال یا میکرونیدلینگ یکی از بهترین و بی‌خطرترین راه‌ها برای جوانسازی پوست است که تاثیرگذاری آن نسبت به دستگاه‌ها و روش‌های دیگر سه برابر است. آر اف‌ها با تحریک کلاژن‌سازها و ترمیم کلاژن‌ها باعث سفت شدن پوست می‌شوند و به نوع دیگری فرآیند بازسازی پوست را در جریان می‌سازند.

آر اف فرکشنال با استفاده از امواج رادیویی کار می‌کند و باعث جوانسازی پوست می‌شود معمولا 6-5 جلسه هر ماه یک‌بار انجام می‌شود. در این روش هم 3-2 روز در پوست قرمزی ایجاد می‌شود. مزیت آر اف فرکشنال این است علاوه بر اینکه تا حد موثری لیفت را برای فرد انجام می‌دهد، جوانسازی به معنای کاهش منافذ پوست و تاثیر روی چین و چروک پوست هم دارد، ماندگاری خیلی خوبی دارد و بعد از چند سال قابل تکرار است.

– نخ لیفت

لیفت پوست با نخ تکنیکی است که با استفاده از آن پوست کشیده می‌شود. در این روش برای بازیابی و برگرداندن بافت‌های شل و افتاده به حالت اولیه از نخ‌ها استفاده می‌شود و این نخ‌ها که از جنس پلی پروپیلن ساخته می‌شوند و قابلیت جذب توسط پوست را دارند از طریق سوراخ‌های ریزی در نواحی رویش موی صورت در پیشانی زیر پوست قرار داده می‌شوند و باعث کشش خوبی در پوست شده و آن را لیفت می‌كنند.

این نخ‌ها بعد از گذشت مدتی جذب پوست شده و تحلیل می‌روند اما در این میان ساخت کلاژن و رگ‌سازی را در پیرامون خود تحریک می‌كنند و سبب می‌شوند پوست تا مدت زمان زیادی به کلاژن‌سازی ادامه داده و خود به طور طبیعی لیفت و کشیده شود.

نخ‌های لیفت با نخ‌های کلاژن‌ساز متفاوت است. نخ کلاژن‌ساز به تعداد زیاد در پوست گذاشته می‌شود و اثر جزئی دارد. نخ لیفت واقعا برای کشیدگی پوست استفاده می‌شود. تعداد نخ‌های لیفت معمولا زیاد نیست ولی ممکن است بعد از گذاشتن نخ به مدت حدود یک هفته  باعث کبودی فرد شود، در ابتدا به علت کشیده شدن محل سوزن‌ها کمی پیداست، اثر خوبی دارد و یک سال تا یک سال و  نیم ممکن است برای فرد باقی بماند ولی کمی به نسبت روش‌های دیگر روش تهاجمی به حساب می‌آید.

این سه روش روش‌هایی هستند که واقعا می‌توانند لیفت کنند.

کرم‌های لیفتینگ هم یکی از روش‌هایی ديگري هستند که باعث می‌شوند پوست جوان‌تر، سفت‌تر و بانشاط‌تر به نظر برسد. شل شدن پوست صورت معمولا بعد از ۳۵ سالگی شروع می‌شود و استفاده از کرم‌های لیفتینگ به‌دلیل وجود مکمل‌های موردنیاز پوست به‌عنوان یک درمان کمکی برای روش‌های درمانی لیفتینگ توصیه می‌شود و در واقع جایگزین این روش‌های درمانی نيستند. اگر مشکل اصلی فرد لیفت نباشد یا با این روش‌ها تا حدی خوب شود روش‌های مکمل مثل استفاده از ژل هم هست. در واقع شاید میزان لیفتینگ آن زیاد نباشد اما جاهای افتادگی و فرورفتگی را می‌تواند پر کند. ژل‌های خوب هم معمولا یک سال تا یک سال و نیم باقی می‌مانند و گاهی ژل مکمل درمان‌های لیفت می‌شود. به هر حال در روش‌هایی که ذکر کرديم اگر استفاده شوند همه اینها یک دوره استفاده دارند یعنی تا یک دوره‌ای تاثیر دارند. اگر افتادگی پوست خیلی زیاد و شدید باشد معمولا این روش‌ها خیلی کم جواب می‌دهند و بهتر است در صورتی که فرد کاندیداي مناسبی است برای درمان جراحی یا لیفت به پزشک جراح مراجعه کند.

امروزه روش‌های کشیدن و جوان‌سازی پوست بدون بیهوشی و جراحی انجام می‌گیرد و به همین دليل بیمار بعد از عمل کشیدن پوست نیازي به بستری شدن و دوره نقاهت ندارد و مي‌تواند به راحتي عمل ليفت را باتوجه به توصيه‌هاي پزشك متبحر انجام دهد.

 

کلینیک ماهرو

کلینیک دندانپزشکی ماهرو همواره با معتبرترین مراکز پزشکی ایران و جهان در راستای پیشرفت علوم زیبایی و پوست و مو و تناسب اندام در ارتباط است تا پیام آور و...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • رز سمای

    سلام مولتی ویتامین گت اوی گری از کجا بخرم

  • لیلا حاتمی

    سلام، وقت بخیر، ببخشید،برای خانمی ژل تزریق کردن، این خانم نگفتن که دیابت نوع 2 داره و قندش 500 هست، چند روز بعد دوباره مراجعه کرد، و ژل عفونت کرده بود، امروز یکمش رو تخلیه کردن،ایا میشه با هیالورونیک اسید ژل رو از بین برد؟؟ ژل در ناحيه ی خط خنده و اخم تزریق شده، لطفا راهنمایی کنید. ممنونم

  • نسرین امرا

    سلام من ۳۰ سالمه وصورتم جوش چرکی وزیر پوستی زیاده میزنه لطفا راه درمان

  • زهره جلاکازرونی

    سلام چندین ساله شوره سر مقاوم دارم هرشامپویی استفاده میکنم یه مدت خوبه بعدش برمیگرده؟؟؟؟؟؟؟

  • لغو پاسخ