برای درمان ریزش مو چه راه‌حلی پیشنهاد می‌کنید؟ - ماهرو

برای درمان ریزش مو چه راه‌حلی پیشنهاد می‌کنید؟

برای درمان ریزش مو چه راه‌حلی پیشنهاد می‌کنید؟

 

کلینیک ماهرو نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک ماهرو کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

ريزش مو در برخي مردان و زنان مي‌تواند دلايل مختلفي داشته باشد. البته در مردان ريزش مو ممكن است به تاسي هم منجر شود. عواملي مثل ژنتيك، برخي داروها، استرس، رژيم غذايي، كمبود بعضي ويتامين‌ها و… مي‌تواند از علل شايع ريزش مو در افراد باشد. در اين مقاله سعي مي‌كنيم روش‌هاي درمان يا كاهش ريزش مو را براي‌تان بياوريم. با ما همراه باشيد.

ریزش مو امري است كه ممكن است برای بسیاری از افراد رخ دهد كه البته این اتفاق برای خانم‌ها وحشت‌آور خواهد بود. گاهی اوقات ممكن است بدن به دلیل كمبودهایی كه دارد مشكلاتی مانند ریزش مو داشته باشد كه در این اوقات جای نگرانی نیست چون با طي كردن دوره درمان ‏اين مشكل بهبود مي‌يابد چراكه مكمل‌هایی هستند كه مخصوص مو‌ها ساخته شده‌اند. این مكمل‌ها حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.

روش‌های زيادي برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد، ولی برخي پزشكان معتقدند كه بهترین و موثرین روش در درمان ریزش مو استفاده از روش‌های خانگی است. درواقع يكسري اعمال را بهتر است انجام داد و يكسري را هم بهتر است انجام نداد تا كمترين آسيب به موها وارد شود يا از ريزش مو جلوگيري كرد. بهتر است برای جلوگیری از ریزش مو از يكسري رفتارهای نادرست دوری كرد. گاهی اوقات رفتارها و عادت‌های اشتباه ما ممكن است به‌طور ناخودآگاه باعث ضعیف شدن موها شود. در صورتی كه اصلا خودمان خبر نداریم كه این كارها ممكن است یكی از علت‌های عمده ریزش موهای‌ باشد. مثلا نبايد موها را با تل يا كش سر محكم بست، همين طور نبايد موها را به ‌صورت عادتی كشید يا دور انگشت پیچید كه اكثر افراد اين عادت غلط را دارند. مدل موهایی مانند دم خرگوشی هم هستند که باعث کشیده شدن موها می‌شوند كه آسيب بسياري به موها مي‌زنند. این نوع مدل موها باعث ایجاد حالتی به نام کشش آلوپسی می‌شوند، یعنی موها به دليل تحت فشار قرار گرفتن شدید شروع به ریختن می‌کنند كه اين كار به فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند. اجتناب از قرار گرفتن موها در معرض آلودگی، گرد و غبار، گرما و رطوبت می‌تواند در حفظ سلامت مو مناسب باشد. به این منظور بهتر است هنگام خارج شدن از خانه، موها با یک روسری پوشانده شوند تا به این ترتیب از قرار گرفتن آنها در معرض محیط نامناسب خودداری شود.

 

استرس و فشارهاي روحي رواني هم كه به تمام بدن صدمه وارد می‌کنند شامل موها هم مي‌شود. ریزش موها می‌تواند یکی از نشانه‌های اولیه باشد که افراد تحت فشار بیش از حد هستند كه باید فشار وارده را کنترل و کاهش داد. همچنين خواب كافي و موردنياز براي بدن لازم است و اگر كم خوابي شديد باشد بر ريزش مو تاثير خواهد گذاشت.

در كل بهتر است براي درمان ريزش مو نزد پزشک رفت تا اين مشکل ریشه‌ای درمان شود، اما در همين حين مي‌توان از درمان‌های طبیعی هم استفاده كرد تا به رشد سالم موها کمک شود.

بايد از برنامه غذایی كامل كه حاوی تمام مواد غذایی، میوه و سبزیجات است هم استفاده كرد تا تمام مواد غني و ويتامين‌هاي لازم جذب بدن شود.

همان‌طور كه گفتيم تغذيه در اين امر بسيار مهم است و بايد به چيزهايي كه می‌خوریم اهميت بدهيم. عادت غذايي سالم می‌تواند برای ساخت موهایی پرتر و ضخیم‌تر كمك بسيار شگفت‌انگيزي باشد کند. پروتئین بدون چربی در ماهی، گوشت‌های کم چرب و سویا از رشد موها حمایت می‌کنند، آجیل‌ها و دانه‌ها هم سرشار از ویتامین E و چربی‌های سالم هستند تا روغنی مورد نياز موها را فراهم كرده تا مو نرم و سالم بماند.

انواع ادویه‌ها هم کمک زيادي مي‌کنند. مثلا افزودن دارچین به غذا، اکسیژن و مواد مغذی ضروری و مورد نياز برای موها را مهيا مي‌کند. نوشيدن آب موردنياز بدن در طول روز كم بزرگي به موها مي كند. آب بدن بايد تامین شود تا بدن به كم آبي دچار نشود كه خود كم آبي مي تواند منشا بسياري بيماري ها شود كه ريزش مو را هم شامل مي شود. 25 درصد از فولیکول‌های مو را آب تشکیل می‌دهد و وقتی بدن کم‌آب شود، ممکن است فولیکول‌های جدید ضعیف شوند. بايد سعی شود در طول روز آب به اندازه كامل نوشيده شود و از غذاهایی که درصد آب‌شان بالاست،‌ مصرف كرد. ورزش منظم و مرتب می‌تواند کمک بزرگي براي درمان ريزش مو باشد. همان‌طور كه همه ما مي‌دانيم كه ورزش برای بدن خوب است، بهتر است بدانيم كه برای موهای سر‌ هم بسیار عالی است. ورزش، روشی ثابت شده برای کاهش استرس است و می‌تواند گردش خون و سلامت کلی بدن را بهبود ببخشد كه همه اینها مي‌تواند به تشویق رشد موی بهتر کمک ‌کند.

در ادامه به برخي درمان‌هاي شيميايي ريزش مو مي‌پردازيم. برخي پزشكان تجویز داروهایی همچون ماینوکسیدایل و فیناستراید را براي درمان ریزش مو و طاسی مناسب مي‌دانند. همچنين تزریق پلاسمای غنی شده با پلاکت (PRP) كه تزریق پلاسمای غنی شده با پلاکت یک روش درمان طبیعی است که در آن از فاکتورهای رشد موجود در بدن و سلول‌های بنیادی برای تحریک رشد مجدد موی فرد استفاده می‌شود. درمان با لیزر هم یکی از روش‌های بسیار موثر برای مشکل ریزش مو یا تقویت موهای ضعیف است که به تدریج می‌تواند باعث تحریک رویش مو و از بین رفتن مواد زائد و مشکلات ایجاد شده در موها شده و بازیابی شرایط عادی رشد مو را به همراه داشته باشد. به علاوه مزوتراپی یک روش درمان جایگزین برای مشکل ریزش موی مردانه و زنانه است. این درمان می‌تواند باعث تحریک تولید فاکتورهای رشد موردنیاز برای مو، پروتئین‌ها و ویتامین‌ها در بدن شده و به‌طور خاص مشکل ریزش موی سکه‌ای را درمان مي‌کند. در انتها هم کاشت مو یک درمان موثر برای بازیابی موهای از بین رفته روی سر است. در عمل جراحی کاشت مو، پیازهای موی مورد نیاز معمولا از ناحیه پشت سر گرفته شده و در ناحیه دچار ریزش مو کاشته می‌شوند.

در پايان لازم است بگوييم كه برای پیشگیری از ریزش مو يا رشد مجدد موها مکمل‌های زيادي وجود دارند كه بهتر است بدون دستور پزشك استفاده نشوند. ضروري است ابتدا به موارد بهداشتي و تغذيه‌اي لازم توجه شود و اگر به دلايلي دچار ريزش مو شديد حتما نزد پزشك برويد و از درمان‌هاي خودسرانه اجتناب كنيد.

کلینیک ماهرو

کلینیک دندانپزشکی ماهرو همواره با معتبرترین مراکز پزشکی ایران و جهان در راستای پیشرفت علوم زیبایی و پوست و مو و تناسب اندام در ارتباط است تا پیام آور و...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • رز سمای

    سلام مولتی ویتامین گت اوی گری از کجا بخرم

  • لیلا حاتمی

    سلام، وقت بخیر، ببخشید،برای خانمی ژل تزریق کردن، این خانم نگفتن که دیابت نوع 2 داره و قندش 500 هست، چند روز بعد دوباره مراجعه کرد، و ژل عفونت کرده بود، امروز یکمش رو تخلیه کردن،ایا میشه با هیالورونیک اسید ژل رو از بین برد؟؟ ژل در ناحيه ی خط خنده و اخم تزریق شده، لطفا راهنمایی کنید. ممنونم

  • نسرین امرا

    سلام من ۳۰ سالمه وصورتم جوش چرکی وزیر پوستی زیاده میزنه لطفا راه درمان

  • زهره جلاکازرونی

    سلام چندین ساله شوره سر مقاوم دارم هرشامپویی استفاده میکنم یه مدت خوبه بعدش برمیگرده؟؟؟؟؟؟؟

  • لغو پاسخ