ورزش چقدر در فیزیوتراپی حائز اهمیت است؟ - فیزیوتراپی بهنام

ورزش چقدر در فیزیوتراپی حائز اهمیت است؟

ورزش  چقدر در فیزیوتراپی حائز اهمیت است؟

ورزش مهمترین نقش را در فیزیوتراپی دارد، در دردهای عضلانی – اسکلتی ورزش حرف اول را می زند، به بیان دیگر در نهایت ما فیزیوتراپیست ها می خواهیم بیمار را به ورزش برسانیم. یعنی دردهای بیمار را در حدی کم کنیم که بیمار بتواند ورزش کند. فیزیوتراپیست ها بهتر از هر تخصص دیگری می توانند ورزش مناسب برای افراد را تجویز کنند، خیلی از افراد برای ورزش به انواع سالن های بدنسازی می روند یا می دانند که باید ورزش کنند ولی هیچوقت نمی دانند که ورزش صحیحی که باید انجام بدهند کدام است و معمولا این ورزش ها که بدون مشورت انجام می شود به شدت آسیب رسان هستند. نمونه داشتیم که بیمار بعد از اینکه به باشگاه برای ورزش کردن رفته آسیب دیده است این به خاطر است که معمولا افراد از بدن خود اطلاع خاصی ندارند  و نمی دانند که چه ورزشی را باید انتخاب کنند، اگر که درد دارند خیلی بهتر است که حتما اول به فیزیوتراپی مراجعه کنند دردشان برطرف شود و ورزش های صحیح به آنها آموزش داده شود و به آنها توصیه شود که چه ورزشی انجام دهند. اگر هم فرد درد ندارند باز با یک متخصص ورزش که معمولا فیزیوتراپیست ها بهترین کار را در این زمینه انجام می دهند مشورت بگیرند که با توجه به مشکل، هدف و سنی که دارند چه ورزشی برای آنها مناسب است.  ورزش در دردهای عضلانی – اسکلتی بسیار کمک کننده است، حتی در بعضی موارد از دارو واجب تر است، هم از درد پیشگیری می کند و هم  در مواردی که درد بهتر شده درمان درد را انجام می دهد.

کلینیک فیزیوتراپی بهنام نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک فیزیوتراپی بهنام (دوشنبه های طلایی با 15 درصد تخفیف دوره درمان)) کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

به غیر از ورزش، آیا نحوه راه رفتن و ایستادن در سلامت جسم می تواند حائز اهمیت باشد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله بسیار تاثیرگذار هستند. در زیر نحوه صحیح راه رفتن و ایستادن را توضیح می دهیم:

نحوه صحیح راه رفتن

سر را بالا نگاه داشته و با چشم هایتان مستقیم به جلو نگاه کنید. شانه های خود را در یک راستا با مابقی بدنتان حفظ کنید. حرکت طبیعی بازوها هنگام راه رفتن را مختل نکنید (حرکت دست و پای مخالف) پاها را در یک راستا و موازی هم قرار داده و به اطراف منحرف نکنید.

نحوه صحیح ایستادن

سر را بالا نگاه دارید، قـائــم و راست، سـر را بـه جلو و چانه را به داخل بدهید، چانه را به عقب و یا پهلو کج نکنید، قفسه سینه را جلو نگاه داشته و استخوان کتـف را عقب نگاه دارید، زانـوها را صـاف نـگاه داشته و فرق سرتان را به سـمت سـقف بکشید، شکم را بداخل دهید، باسن را بـه عقب و یا جلو کج نکنید. سعی کنید به مدت طولانی در یک وضعیت نایستــیـد امـا هــرگاه مجبور به این کار شدید، سعی کنـید یـک پـای خـود را با قـرار دادن روی یـک جعـبه و یا چهار پایه بالا نگاه دارید و پس از مدتی پـای بـالا آمـده را بـا پـای دیگـر عوض کنید.

هنگام ایـستادن وزن خـود را روی هـر دو پا توزیع کرده و بیشترین وزن خود را به روی زیر انگشت شست پا اعمال کنید و نه پاشنه پا بـهتـر اسـت پـاها را نـیز به اندازه عرض شانه از هم باز کنید. کفش پاشنه کوتاه و راحت به پا کنید.

کلینیک فیزیوتراپی بهنام

کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی بهنام، مورد اعتماد ورزشکاران و هنرمندان تمامی کشور طرف قرار داد با بیمه ها : (بیمه SOS , بیمه نیروهای مصلح , بیمه بانک ملی ,بیمه...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • 13901354

    روماتیسم مفصلی دارم 25ساله دارومصرف میکنم لیزر هزینش چقدرمیشه متاسفانه با مردی ازدواج کردم که حتی یه ذره بفکرم نیس الان25ساله دررفتم وهمون داروهای اول که دادن رو ماه به ماه میگم پزشک عمومی مینویسن ومیخورم بدجورهم چاق شدم وروماتیسمم خوب نمیشه بالیزر خوب میشم ایا هزینشم بفرماییدچقدمیشه

  • alo_admin

    کتفی که خود به خود دربیاد بدون جراحی چاره دارد

  • صادق شمشیرب

    سلام میخواستم از جلوگیری ناس بهم بگین نمیدونم چیکارکنم ممنون

  • alo_admin

    آیا قرص پیروکسیکام پوکی استخوان می آورد؟

  • لغو پاسخ