آیا تفاوتی بین لیپوماتیک و لیزر لیپولیز وجود دارد؟  - دکتر کامران محمدی جنیدی

آیا تفاوتی بین لیپوماتیک و لیزر لیپولیز وجود دارد؟ 

آیا تفاوتی بین لیپوماتیک و لیزر لیپولیز وجود دارد؟ 

تقریبا روش هایی که برای لاغری استفاده می شوند روند و عمری دارند که اولین نسل شان لیپوساکشن ساده بوده است، بعد از آن لیزر لیپولیز به دستگاه ها و روش های لاغری اضافه شد.  در روش لیزر لیپولیز، لیزر از یک منفذی وارد چربی می شود و امواج لیزر چربی را آب می کند و بعد از اینکه چربی آب شد توسط لیپوساکشن چربی آب شده تخلیه می شود.

کلینیک زیبایی کورال نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک زیبایی کورال کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

عوارض لیزر لیپولیز:

لیزر لیپولیز به دلیل اینکه مقداری حرارت تولید می کند، حرارت بدن بالا می رود که به این خاطر ایجاد محدودیت می کند و باعث می شود نتوانیم بیش از اندازه از لیزر استفاده کنیم، چون بدن داغ می شود و احتمال سوختگی در پوست وجود دارد، این سوختگی که از زیر در پوست ایجاد می شد باعث چسبندگی و دفورمیتی در سطح پوست می شد و این دفورمیتی شکل ظاهر پوست رو بد می کند. به مدت طولانی از روش لیزر لیپولیز برای لاغری استفاده شد بعد از آن در جهت اصلاح و مشکلات روش های قبلی مانند لیزر لیپولیز و لیپوساکشن دستگاه هایی مثل اولترازد، واتر جت و لیپوماتیک به روش های لاغری اضافه شد که علاوه بر راحت تر بودن، بی خطر و کم عارضه هم هستند.

لیپوماتیک روشی کاملا سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی بوده و حجم زیادی از چربی، فقط در یک جلسه تخلیه می شود که همراه با کمترین ورم و کبودی، درد و بدون خطر ایجاد آمبولی است. این روش نه تنها باعث افتادگی بیشتر پوست نمی شود بلکه به سفت تر شدن آن نیز کمک می کند. نکته مهم و جالب این است که کاهش سایز تا مدت ها بعد از عمل ادامه دارد و باعث رفع سلولیت نیز می شود.

لیپوماتیک دارای ویبره بسیار شدید است که باعث تحریک پوست می شود، تحریک داخلی پوست باعث کلاژن سازی می شود و به دنبال کلاژن سازی پوست جمع می شود که بعد از جراحی با توجه به جنس پوست (برای مثلا اگر در یک خانم بررسی کنیم بستگی به تعداد زایمان، میزان ترک پوست، ضخامت و کشیدگی به علت چاقی) بین 50تا70 درصد خودش جمع می شود و بالا کشیده می شود. اگر خیلی زیاد باشد حتما باید پوست کشیده شود و به جراحی طولانی تری لازم دارد. اگر کم باشد جمع می شود و بالا کشیده می شود.

در روش هایی که برای پیکر تراشی استفاده می شود معمولا نیازی به کشیدن پوست وجود ندارد و پوست به مقدار زیادی خودش را جمع می کند و به سمت بالا کشیده می شود (شلی و افتادگی ندارد) این روش بیشتر در لیپوماتیک و کمتر در اولترازد اتفاق می افتد.

در لیپوساکشن معمولی چربی تخلیه می شود به دنبال آن حتما باید پوست کشیده شود که پوست اضافه نداشته باشد.

هر کدام از روش های لاغری در موارد خاص کاربرد دارند مثلا کسی که چاق است و می خواهد پوستش جمع شود لیپوماتیک و لیپوساکشن انجام می دهد، ولی خطرات جراحی در روش های power assistant  (دستگاه به پزشک کمک می کند) مثل لیپوماتیک، اولترازد و واترجت خیلی کمتر از لیپوساکشن است.

کلینیک زیبایی کورال

دکتر کامران محمدی جنیدی، پزشک پوست، مو و زیبایی، فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی، دارای 21 سابقه کار در زمینه زیبایی و لاغری

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • مریم محمودی

    من 33.34 سالمه واسه خط اخم وپیشانی بوتاکس مارک دیسپورت خوبه؟واینکه ایا تاثیری هم داره یا ن لطفا راهنمایی کنید اخه میگن بوتاکس وداخل سن زیر سی سال باید انجام داد

  • Mmm

    سلام خانم 31 ساله، 7 جلسه با الکساندرا کندلا کل بدن را لیزر کردم ولی جواب نگرفتم، هنوز موهام کامل در میاد فقط بخشی از بدنم بصورت کچلی در اومده موهای من بور هستن، آیا لیزر روی من جواب نمیده!؟  آیا ممکنه روی موهای بور جواب نده؟؟  

  • مهدی محمدی

    با سلام در مورد عمل جراحی پیشانی ناندرتال میخواستم بدونم. محدوده ی هزینه‌ی این عمل جراحی چقدر هست؟

  • زهرامحمدوردی

    سلام دختر من نه سالشه، ولی قبل رفتن به نه سالگی  ناحیه تناسلیش مو درآورده موها زیادشدن چند تار مو هم زیر بغلش در اومده، دکتر غدد بردم بعد از گرفتن آزمایش اطمینان دادن بلوغ نیست و این موها پوستی هست من خیلی نگرانم میشه بگید دلیلش چی میتونه باشه؟

  • لغو پاسخ